[Router] Internet valt weg

Pagina: 1
Acties:

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Hier thuis hebben we een aantal jaar een 3com router een 3CRWE554G72T/3CRWE554G72TU. Deze heeft altijd goed gewerkt alleen de laatste tijd lijkt hij regelmatig vast te lopen. Er kan dan niet meer geinternet worden, inloggen op de router gaat ook niet meer. Het enige wat er dan nog opzit is de stekker eruit. Ik krijg niet gevonden wat het probleem is, door de reset kan ik de log ook niet terug halen. Hij draait de laatste firmware namelijk V2.01.10. Ik weet niet of het relevant is maar de router is verbonden aan een ARRIS Touchstone TM402B met een Chello Extreme abbo (24/2.5). De router kan wel gewoon de volle snelheid van de verbinding door geven dus dit lijkt me niet het probleem. De momenten dat hij vast loopt zijn heel willekeurig soms met veel traffic soms met amper traffic. Heeft iemand een idee wat het kan zijn?

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Enige dat ik me zou kunnen bedenken is oververhitten.. Ligt ie op een plek waar ie warmer wordt dan 40 graden?

En op het moment dat ie vast loopt, zie je dan de activity leds knipperen (weet niet of ie die heeft?), Zou het kunnen zijn dat er ergens in huis op dat moment een P2P programmaatje draait zoals bittorrent die teveel NAT-sessies aanmaakt, waardoor het geheugen van de router volloopt en deze het niet meer trekt?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Bartjeee
  • Niet online
Oververhitting is het niet, P2P zou kunnen maar het wegvallen is heel willekeurig. Morgen ga ik een keer een factory reset doen en als dat niet helpt downgrade ik de firmware. Hopen dat dit werkt.

Verwijderd

Limiteer je P2P/bittorrent clients anders tot max 200 verbindingen, om even te testen. Ik had een tijdje geleden met m'n Orange Livebox dat ie 'dood' ging als ik meer verbindingen tegelijk wou gebruiken.

• Bartjeee
  • Niet online
Ben nog een keer door alle settings heen gelopen, nu kwam ik dit tegen:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/b.geven1/3com_con_setting.png
Ik heb wat gegoogled maar daar kwam niet veel uit. Iemand aanbevolen instellingen?