Hallo,
Ik heb een server met SAMBA er op, deze tunnel ik via putty over het internet zodat ik thuis bij de shares van de server kan. Dit werkt prima, zolang ik AL het verkeer accepteer. Maar gooi ik de hele INPUT chain dicht in IPTABLES en zet alleen de poorten open die putty en samba gebruiken, dan kan ik geen verbinding meer maken?
Welke poorten, protocollen moeten open om samba over putty te krijgen door een firewall? Ik gebruik het alleen voor de shares.
O.a hier: http://troy.jdmz.net/samba/fw/ zie ik dat de netbios poorten plus een aantal andere worden gebruikt. Dit heb ik ook ingesteld. Maar zonder succes.
Mijn IPTABLES configuratie:
Alvast bedankt.
edit:
Ook heb ik via netstat gekeken welke poorten worden gebruikt nadat samba is opgestart, deze heb ik allemaal in de firewall ingevoegd. Maar zonder resultaat.
Ik heb een server met SAMBA er op, deze tunnel ik via putty over het internet zodat ik thuis bij de shares van de server kan. Dit werkt prima, zolang ik AL het verkeer accepteer. Maar gooi ik de hele INPUT chain dicht in IPTABLES en zet alleen de poorten open die putty en samba gebruiken, dan kan ik geen verbinding meer maken?
Welke poorten, protocollen moeten open om samba over putty te krijgen door een firewall? Ik gebruik het alleen voor de shares.
O.a hier: http://troy.jdmz.net/samba/fw/ zie ik dat de netbios poorten plus een aantal andere worden gebruikt. Dit heb ik ook ingesteld. Maar zonder succes.
Mijn IPTABLES configuratie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| Chain INPUT (policy DROP) target prot opt source destination ACCEPT tcp -- anywhere anywhere tcp dpt:www ACCEPT tcp -- anywhere anywhere tcp dpt:ssh ACCEPT tcp -- localhost localhost ACCEPT udp -- localhost localhost ACCEPT udp -- debian.colo.transip.net debian.colo.transip.net ACCEPT tcp -- debian.colo.transip.net debian.colo.transip.net ACCEPT tcp -- anywhere anywhere tcp dpt:netbios-ssn ACCEPT tcp -- anywhere anywhere tcp dpt:microsoft-ds ACCEPT udp -- anywhere anywhere udp dpt:netbios-ns ACCEPT udp -- anywhere anywhere udp dpt:netbios-dgm Chain FORWARD (policy DROP) target prot opt source destination Chain OUTPUT (policy ACCEPT) target prot opt source destination |
Alvast bedankt.
edit:
Ook heb ik via netstat gekeken welke poorten worden gebruikt nadat samba is opgestart, deze heb ik allemaal in de firewall ingevoegd. Maar zonder resultaat.
[ Voor 4% gewijzigd door ZpAz op 09-03-2008 19:49 ]
Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF