Review is erg mager en totaal niet onderbouwd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:16
productreview: Samsung SpinPoint T166, 320GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ) review door Robin4

Ik moet zeggen dat de persoon die deze review heeft gemaakt zijn review totaal niet heeft onderbouwd en toch lukraak punten geeft.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Kan dat niet beter hier worden besproken: Het kleine Productreview beoordelingentopic *

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Je kunt tegenwoordig zelfs een review bouwen zonder ook maar één woord te onderbouwen. Feit is alleen, dat door de geringe lengte en de enkele ster die de review heeft, hij nauwelijks mee telt op het geheel en ook amper karma oplevert mocht het daar om te doen zijn.

De andere review (met iets meer onderbouwing) heb ik twee sterren gegeven, dat scheelt op het geheel :)

[ Voor 16% gewijzigd door TheZeroorez op 09-03-2008 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zie niks verkeerds aan die review? Hij heeft drie schijven gekocht en die zijn rot geworden. Het is een korte productreview, dus waar zou hij dan nog meer woorden moeten gebruiken om zijn onvrede te uiten? En aan de scores zie ik ook niks verkeerds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Oh, dat wist ik niet.. :P Maar goed, hij heeft een score ingevuld bij de featureset, geluidsproductie, warmteproductie zonder dat hij daar iets over schrijft. Ik heb wel eens ooit een shopsurvey ingevuld en bepaalde punten beoordeeld die ik niet verder heb uitgewerkt. Daarna werden deze ook verwijderd door een admin. Vandaar dat ik me afvroeg of dit zo mag.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Steephh schreef op zondag 09 maart 2008 @ 20:50:
Oh, dat wist ik niet.. :P Maar goed, hij heeft een score ingevuld bij de featureset, geluidsproductie, warmteproductie zonder dat hij daar iets over schrijft. Ik heb wel eens ooit een shopsurvey ingevuld en bepaalde punten beoordeeld die ik niet verder heb uitgewerkt. Daarna werden deze ook verwijderd door een admin. Vandaar dat ik me afvroeg of dit zo mag.
Dat is dus veranderd doordat er nu sterren uitgedeeld kunnen worden door users, en het feit dat je ook zonder enkele onderbouwing een review mag plaatsen (de score's alleen dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Ok. Dan is het nu duidelijk. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Steephh op 09-03-2008 21:34 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-08 09:47
Robin schreef op zondag 09 maart 2008 @ 19:44:
Ik zie niks verkeerds aan die review? Hij heeft drie schijven gekocht en die zijn rot geworden. Het is een korte productreview, dus waar zou hij dan nog meer woorden moeten gebruiken om zijn onvrede te uiten? En aan de scores zie ik ook niks verkeerds.
Zijn scores zijn nergens onderbouwt op betrouwbaarheid na. Hij maakt dan ook een review enkel op basis van een slechte ervaring met een tal van schijven zonder daar de context bij te weergeven. Tevens geeft hij ook een tal van andere waardes aan zonder deze aan te geven hoe hij hierbij is gekomen.
Behalve dat het een uiterst magere review is, bevat deze dus ook weinig substantiele informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:01

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

n4m3l355 schreef op maandag 10 maart 2008 @ 10:04:
[...]

Zijn scores zijn nergens onderbouwt op betrouwbaarheid na. Hij maakt dan ook een review enkel op basis van een slechte ervaring met een tal van schijven zonder daar de context bij te weergeven. Tevens geeft hij ook een tal van andere waardes aan zonder deze aan te geven hoe hij hierbij is gekomen.
Behalve dat het een uiterst magere review is, bevat deze dus ook weinig substantiele informatie.
Het klopt inderdaad dat de onderbouwing erg mager is voor alle beoordelingen behalve die van de betrouwbaarheid. Reviews zonder onderbouwing zijn toegestaan. Vanwege het ontbreken van een onderbouwing krijgen ze een lage weging in de gemiddelde scores van het product. Een review met vijf sterren weegt ongeveer tien keer zwaarder dan een review zonder onderbouwing of review met één ster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-08 09:47
Femme schreef op maandag 10 maart 2008 @ 11:54:
[...]

Het klopt inderdaad dat de onderbouwing erg mager is voor alle beoordelingen behalve die van de betrouwbaarheid. Reviews zonder onderbouwing zijn toegestaan. Vanwege het ontbreken van een onderbouwing krijgen ze een lage weging in de gemiddelde scores van het product. Een review met vijf sterren weegt ongeveer tien keer zwaarder dan een review zonder onderbouwing of review met één ster.
Ondanks dat dit doorweegt in de algehele weging gaat zo´n keuze niet tenkoste van de kwaliteit van de reviews? Tevens zal dit misschien niet aanzetten tot meer zwakke (lees luie) reviews?
Imo lijkt het toch wel wenselijk dat reviews ongeacht welk product altijd goed onderbouwt zijn en het is goed mogelijk dat er iemand slechte ervaringen heeft opgedaan met iets, dit hoort bij reviews maar laat dit dan wel degelijk onderbouwt zijn waarom dit product slecht ervaren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
n4m3l355 schreef op maandag 10 maart 2008 @ 12:11:
[...]

Ondanks dat dit doorweegt in de algehele weging gaat zo'n keuze niet tenkoste van de kwaliteit van de reviews? Tevens zal dit misschien niet aanzetten tot meer zwakke (lees luie) reviews?
Meer sterren en meer tekst levert meer karma op, en zorgt ervoor dat je review echt mee telt. Eén review van vijf sterren naast eentje van één ster, en je review met maar één ster is bijna nutteloos. Ik kan me niet voorstellen dat die sterren je dus aansporen om reviews zonder of met weinig onderbouwing te schrijven.

Daarbij gaat het er eigenlijk niet om of het onderbouwd is of niet, zolang de 'reviewer' iets ondervindt en daar een naar zijn mening passende score bij geeft is het goed toch?
Pagina: 1