Digitale tv met 1 decoder op meerdere tv's

Pagina: 1
Acties:

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-12 20:41
Hallo,

Ik heb nu inmiddels tig draadjes hier op het forum (en via google) doorgelezen maar het is het allemaal net niet voor mij.
Wat ik wil: ik heb een digitale decoder en die staat aangesloten op 1 tv.
Ik wil graag dat signaal doorsturen naar meerdere tv's.
Het enige wat ik tot op heden kan vinden is het splitten van de scart maar dit is voor mij geen optie.
20M. lange scartkabels die ik (als ze al bestaan, ik vind geen langere dan 10M.?) dan ook nog uitelkaar moet halen omdat ik door kabelgoten moet zie ik niet zitten.
Is dat digitale signaal met geen mogelijkheid via COAX te splitten? Ik heb het nu zo aangesloten maar krijg alleen analoog signaal op mijn 2 andere tv's ;(
Als het al kan dan is op alle tv's hetzelfde beeld kijken geen enkel probleem.

Wat ik heb: Multikabel digi-tv
2 decoders (1 beneden 1 boven)
4 tv's (1 beneden 3 boven)
Allerhande kabels en splitters en versterkers, maar alleen voor coax.

Kan ik dit werkend krijgen?
Via aantal sites op google schijnt dit onmogelijk te zijn, maar een aantal draadjes hier op Got brengen mij toch aan het twijfelen.

TIA
Edit: scartkabels gevonden a €68.... dat wordt me echt te gortig dan kan ik net zo goed extra decoders kopen...

[ Voor 4% gewijzigd door ScooBY_DoO op 09-03-2008 19:39 ]

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Heb je nog een oude video recorder? Misschien kan je het signaal van de digitale ontvanger via SCART naar die video recorder leiden en dat SCART ingangssignaal via de modulator van de video recorder via COAX naar een andere TV sturen. Wel een knutsel projectje.

• ScooBY_DoO
Que?.... lol
Ja er staat ook een oude videorecorder bij en een ''nieuwe'' hd-recorder.
Maar voor een leek als ik is jouw verhaal mij niet geheel duidelijk.

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Een video recorder kan je op twee manieren aansluiten op een TV, namelijk via een SCART kabel, maar ook via een doorgeluste COAX kabel. In dat laatste geval moet je op de video recorder het kanaal instellen waarop deze uitzend en moet je met de TV zoeken naar dat uitgezonden signaal net als wanneer je naar analoge zenders zoekt.

Als de video recorder ook nog een SCART ingang heeft om bijvoorbeeld een video camera op aan te sluiten, dan kan je op die SCART ingang natuurlijk ook de digitale ontvanger aansluiten via SCART. Op de video recorder kies je dan als ingangssignaal de SCART aansuiting (zie handleiding van de videorecorder) en de video recorder zal dan het signaal van de digitale ontvanger uitzenden via de COAX aansluiting op dat ingestelde kanaal.

• ScooBY_DoO
k, thnx ik zal eens wat proberen.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:59
Of een Scart > Coax converter oid en dan inderdaad splitter via de coax laten lopen. Je kunt ook Scart > Composite of S-Video doen, deze zijn vaak al in wat langere lengtes beschikbaar dan Scart zelf. Of twee aan elkaar koppelen dat kan natuurlijk ook :)

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-11 12:26
Wellicht ten overvloede: Denk eraan dat je wel op alle tv's hetzelfde beeld/zender zal zien!!

Dus je decoder bepaalt wat er gekeken wordt. Nog 'lekeriger': als je beneden via je decoder naar Ned1 zit te kijken, zullen alle tv's die ook op deze decoder aangesloten zijn (op wat voor manier dan ook: scart-splitter, coax/antenne systeem) ook naar Ned1 moeten kijken. Die decoder heeft (wss) maar 1 tuner.......

• ScooBY_DoO
kaajee schreef op maandag 10 maart 2008 @ 11:09:
Wellicht ten overvloede: Denk eraan dat je wel op alle tv's hetzelfde beeld/zender zal zien!!

Dus je decoder bepaalt wat er gekeken wordt. Nog 'lekeriger': als je beneden via je decoder naar Ned1 zit te kijken, zullen alle tv's die ook op deze decoder aangesloten zijn (op wat voor manier dan ook: scart-splitter, coax/antenne systeem) ook naar Ned1 moeten kijken. Die decoder heeft (wss) maar 1 tuner.......
Als je mijn startpost had doorgelezen dan had je wellicht gezien dat ik 2 decoders heb.
Alleen die van boven wil ik gesplit hebben en ik had daarbij gezet dat het me niks uitmaakt dat ik op alle 3 hetzelfde kanaal te zien krijg.

Evengoed bedankt voor je inbreng. ;)

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-12 14:34

SeatRider

Hips don't lie

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Ik wil ook op een tweede tv gewoon televisie blijven kijken nadat ik (bij Casema) digitale tv heb aangeschaft. Kan ik niet gewoon de coax die nu ook uit de meterkast komt blijven gebruiken om op mijn tv in de slaapkamer analoge tv te blijven kijken? En dan beneden digitale tv via de decoder.. ? OF ben ik nu echt een vrouw...

• kaajee
Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 00:06:
Ik wil ook op een tweede tv gewoon televisie blijven kijken nadat ik (bij Casema) digitale tv heb aangeschaft. Kan ik niet gewoon de coax die nu ook uit de meterkast komt blijven gebruiken om op mijn tv in de slaapkamer analoge tv te blijven kijken? En dan beneden digitale tv via de decoder.. ? OF ben ik nu echt een vrouw...
Ja kan prima, op de coax zit naast een digitaal signaal ook nog gewoon de (oude) analoge signaal.
Je hebt dan vanzelfsprekend geen digitale ontvangst (en alle voordelen die daar evt. bijhoren) op die tv in je slaapkamer.......

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-11 11:27
Waar je wel even aan moet denken, dit zijn allemaal methodes om beeld van de decoder naar je tv te krijgen, maar als je een andere zender wil moet je wel naar de decoder lopen(als die in een andere kamer staat) en daar het kanaal veranderen, en dan terug lopen naar de tv om te kijken of het kanaal klopt.
Of je stelt je kanaal in die kamer met decoder & tv die daar staat in en verhuist dan naar de tv in een andere kamer omdat die toch dezelfde zender laat zien; iig. is het niet makkelijk zappen :P

• kaajee
Lennart_1337 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 00:17:
Waar je wel even aan moet denken, dit zijn allemaal methodes om beeld van de decoder naar je tv te krijgen, maar als je een andere zender wil moet je wel naar de decoder lopen(als die in een andere kamer staat) en daar het kanaal veranderen, en dan terug lopen naar de tv om te kijken of het kanaal klopt.
Of je stelt je kanaal in die kamer met decoder & tv die daar staat in en verhuist dan naar de tv in een andere kamer omdat die toch dezelfde zender laat zien; iig. is het niet makkelijk zappen :P
True, maar dat geldt niet voor mevr. sabientjuh, want die wil boven gewoon analoog (blijven) kijken en alleen beneden digitaal via de decoder........

Verwijderd

@lennart: maar dat hoeft toch niet als het signaal van de slaapkamer-tv nog 'voor' de decoder van de coax wordt getrokken?

en zo niet: hoe wordt digitale tv dan aangesloten??

Verwijderd

ja, what kaajee said :P

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-11 11:27
Wat jij zegt kopt helemaal, je kan gewoon annaloog blijven kijken boven, en beneden achter de decoder annaloog.
Maar het verhaal ging hier geloof ik over digitaal kijken op 4 tv's met 2 decoders.

Edit:
Ik slaap blijkbaar, ik ga het dit topic morgen nog even goed lezen...

[ Voor 11% gewijzigd door Lennart_1337 op 27-03-2008 01:13 ]

• Mike78
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:52

Mike78

Always

Wellicht is dit iets voor je.
http://www.marmitek.com/n...hp?subgroep=3&product=307

Ik gebruik het ook en het werkt goed, alleen krijg ik bij mijn UPC box het zappen niet voor elkaar.

24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?

Verwijderd

^die hebben wij ook, maar dan zo'n lomp zwart kastje, werkt wonderbaarlijk goed :o

• ScooBY_DoO
Mooi, 't werkt als een wilde!
De dvd-recorder fungeert als doorgeefluik.

Maar, ik heb nu de kabel even omgedraaid om te kijken of de tv-out van mijn pc ook werkt naar de t.v.
Dit werkt ook prima.
Nu wil ik vragen, kan ik die ene kabel dusdanig splitten zodat het beide werkt?

Dus EN digi-tv van tv--->pc EN tvout--->tv?
Of snapt die kabel het dan niet meer?

TIA

• phemelrijk
  • Laatst online: 11-12 20:52

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Mike78 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 08:07:
Wellicht is dit iets voor je.
http://www.marmitek.com/n...hp?subgroep=3&product=307

Ik gebruik het ook en het werkt goed, alleen krijg ik bij mijn UPC box het zappen niet voor elkaar.
Marmitek gebruiken, deze zet je tussen je scartkabel zodat het digitale kanaal van je box via een coax kabel als VIDEO SIGNAAL verstuurd word. Deze kun je dan in een versterker/verdeler pluggen en naar je tv's sturen. (op je tv selecteer je dan een videokanaal die je instelt op je marmitek kanaal) en klaar ben je. Ik heb op mijn upc box 3 tv draaien, allen op zo een ruim 15 meter afstand van de box.

Zappen doe ik via driehoekjes, werk perfect, ook van marmitek. (moet je alleen wel meerdere afstand bedieningen hebben! >> MARMITEK

• ScooBY_DoO
Ik geloof niet dat dat een antwoord op mijn vraag is :?

• ScooBY_DoO
Kick..... wil dit nogmaals onder de aandacht brengen.
Voor ik nogmaals allerlei kosten ga maken, kan ik die ene kabel dus voor 2 doeleinden gebruiken?
(zie mijn laatste vraag v/d 24e)

• kaajee
komt waarschijnlijk omdat niemand je snapt.......... :P

Wat wil je nou precies?
Wat bedoel je met: Dus EN digi-tv van tv--->pc EN tvout--->tv?
Hier staat:
1digitale tv van de tv naar de pc......
en tegelijkertijd:
2de tv-out van je pc naar je tv.......

Ik snap 1 niet, en als dit al zou lukken creëer je toch een soort van loop? pc-tv-pc-tv-pc-tv......
Dus wil je een duidelijk antwoord, probeer het eens opnieuw, helder uit te leggen.......

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:36
Tekeningetje zegt meer dan 1000 onduidelijke zinnen....
ScooBY_DoO schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 00:16:
Ik geloof niet dat dat een antwoord op mijn vraag is :?
Op een publiek forum geldt mijn inziens altijd; Je moet een gegeven paard niet ...... Je mag waarderen dat mensen de moeite nemen om jou te helpen. Helaas wordt er soms gereageerd op een post die niet meer geheel relevant is.. Geduld is dus een schone zaak..

[ Voor 79% gewijzigd door Lumics op 28-04-2008 16:35 ]

• ScooBY_DoO
Lumics schreef op maandag 28 april 2008 @ 16:33:
Tekeningetje zegt meer dan 1000 onduidelijke zinnen....

[...]

Op een publiek forum geldt mijn inziens altijd; Je moet een gegeven paard niet ...... Je mag waarderen dat mensen de moeite nemen om jou te helpen. Helaas wordt er soms gereageerd op een post die niet meer geheel relevant is.. Geduld is dus een schone zaak..
No offence maar Ik loop al een aantal jaartjes mee op dit forum om te weten of iets relevant is of niet.
Zijn antwoord was een antwoord op de startpost niet op mijn aansluitende vraag.
Ik waardeer ook elk antwoord wat ik krijg, daar gaat het niet om en ik heb netjes een dag of 3 gewacht voor ik dit topic een slinger gaf.

Om het dan misschien iets duidelijker te maken.

Kan ik 1 kabel gebruiken, die aan de uiteinden splitten om 1 weg te gebruiken voor digitale tv op mijn pc te kijken, en 1 weg andersom om tv-out van mijn pc naar mijn tv te gebruiken.
Afzonderlijk werkt het prima, ik vraag me dus af of ik daar die ene kabel voor kan gebruiken.

Nogmaals Thnx voor ALLE info ;)

• kaajee
ScooBY_DoO schreef op maandag 28 april 2008 @ 18:49:
[...]
.......

Om het dan misschien iets duidelijker te maken.

Kan ik 1 kabel gebruiken, die aan de uiteinden splitten om 1 weg te gebruiken voor digitale tv op mijn pc te kijken, en 1 weg andersom om tv-out van mijn pc naar mijn tv te gebruiken.
Afzonderlijk werkt het prima, ik vraag me dus af of ik daar die ene kabel voor kan gebruiken.

Nogmaals Thnx voor ALLE info ;)
Nou sorry, maar echt veel duidelijker wordt het nog niet......
Begin eens met de vertellen wat voor aansluitingen je her en der hebt.
Als jij zegt: digitale tv op m'n pc te kijken.......hoe moet ik dat zien? Gaat er een scart van de digitale tv decoder naar je pc? Hoe gaat die je pc in dan? Heb je daar een SCART INgang? Gaat die in een TV/TUner/capture kaart?

De tv out van je PC is dat ook een SCART?

• ScooBY_DoO
Ben ik nou zo onduidelijk :?

TV---->Decoder---->DVD-recorder allen verbonden met scart.
DVD-Recorder--->Tulpkabel(s, ook voor geluid)--->Tv-kaart en Geluidskaart.

Dan andersom:
PC--->Tv-out Videokaart--->Zelfde Tulpkabel--->TV

Dan nu de grote goocheltruc...... Kan ik:

Tulpkabel aan uiteinden splitten met Female naar dubbel Female verloopjes (die ik nu ook heb om naar nog een andere tv digi-signaal te sturen) om dan dus EN de heenweg(Digi-tv naar PC) EN de terugweg (TV-out van PC naar TV) via 1 en dezelfde kabel te laten lopen.

Sinds wanneer hebben tv-kaarten trouwens Scart-aansluitingen?
Ik kan me vergissen maar volgens mij gaat dat op deze: \[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 2] manier.
Pagina: 1