Toon posts:

[Vista] CPU constant boven de 60% door BT*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn cpu zit continu boven de 60 procent, dit is niet normaal lijkt me. Het systeem reageert ook alsof er continu processen bezig zijn. Wat kan ik hieraan doen? Ik heb een intel duo 4400+, draai vista x64 erop. 2 gig geheugen. Heb vrijwel geen programma;s draaien maar als ik taakbeheer open zijn er 72 actieve processen, het fysiek geheugen draait ook rond de 70 procent.

Wat moet ik doen?

groeten Pim

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

wat is een intel dua 4400+?

lijstje maken van wat er draait mischien?

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-02 20:50
Task Manager openen en kijken welke processes er zoveel CPU tijd vragen.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:39
Als je bij de taskmanager niks ziet kun je dit proberen: http://technet.microsoft....ysinternals/bb896653.aspx. Dat proggie geeft je beter inzicht wat er gaande is. Die CPU load kan namelijk ook komen door hardware interrupts of iets van die aard en die zie je niet terug in de task manager

• de_harde_kern
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-01 08:02
Wat moet ik doen?
Eerst maar eens een fatsoenlijke startpost maken.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:29

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Pim,
Welkom.
Even een paar puntjes:
Graag wat meer aandacht geven aan je startpost, geef zoveel mogelijk info, geef aan wat je zelfs al gedaan hebt etc.
Verder, let op dat je je topic in het juiste subforum post: jouw probleem is zeer waarschijnlijk softwarematig, Windows.

Ik verplaats je topic van OH naar WC, maar als je niet meer inzet toont dan loop je de kans dat je topic alsnog gesloten wordt.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Topicstarter
Oke,

Even duidelijk dan, Ik heb een systeem, Windows vista x64, Intel core2 CPU 4400, 2 gig geheugen. Niet de meest recente pc maar kan er veel mee. Sinds de laatste tijd is mijn systeem traag. Ging eens kijken waar dit aan lag. Heb weinig programma's geinstalleerd. En ook weinig programmas die draaien.

Nou ben ik eens gaan kijken onder taakbeheer. Hier staat mijn CPU constant boven de 60%, het fysieke geheugen staat zo tussen de 60 en 80 procent. Ook het rode lampje voorop mijn pc brand nonstop ROOD. Nou is mijn vraag, wat kan ik hieraan doen? Wat is er aan de hand? Heb al even een scan over de pc gegooid, processen afgesloten en zo beetje de dingen die ik me kan bedenken. Niks helpt.

Wat is er aan de hand en wie kan mij helpen? Vraag maar als je meer info nodig hebt? Hoop dat ik beetje duidelijk ben.

Groeten Pim

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2008 @ 19:57:
Oke,

Even duidelijk dan, Ik heb een systeem, Windows vista x64, Intel core2 CPU 4400, 2 gig geheugen. Niet de meest recente pc maar kan er veel mee. Sinds de laatste tijd is mijn systeem traag. Ging eens kijken waar dit aan lag. Heb weinig programma's geinstalleerd. En ook weinig programmas die draaien.

Nou ben ik eens gaan kijken onder taakbeheer. Hier staat mijn CPU constant boven de 60%, het fysieke geheugen staat zo tussen de 60 en 80 procent. Ook het rode lampje voorop mijn pc brand nonstop ROOD. Nou is mijn vraag, wat kan ik hieraan doen? Wat is er aan de hand? Heb al even een scan over de pc gegooid, processen afgesloten en zo beetje de dingen die ik me kan bedenken. Niks helpt.

Wat is er aan de hand en wie kan mij helpen? Vraag maar als je meer info nodig hebt? Hoop dat ik beetje duidelijk ben.

Groeten Pim
Zoals al is vermeld, kijk eens welk proces zoveel CPU tijd vraagt?

Goedkoop bellen via VoIP

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Doe wat To_Tall zegt. Waarschijnlijk is er gewoon 1 programma dat voor het voor zorgt. Dat proggie uitschakelen kan best eens de oplossing zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Okeeej

heb nu iets gedaan waardoor het stopt. Het is mijn bluetooth usb stick. Raar, dit zou toch niet meer dan 50% mogen gebruiken continu?

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2008 @ 20:06:
Okeeej

heb nu iets gedaan waardoor het stopt. Het is mijn bluetooth usb stick. Raar, dit zou toch niet meer dan 50% mogen gebruiken continu?
brakke driver/applicatie. Heb ik ook vroeger gehad. Meestal als je CPU 100% is kan je alles nog makkelijk doen maar als je RAM voor 100% gebruiikt word kan je niks doen, alles loopt vast.
Zoek eens naar nieuwe drivers van je BT.

[ Voor 4% gewijzigd door MrJames op 09-03-2008 20:16 ]

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

MrJames schreef op zondag 09 maart 2008 @ 20:11:
[...]

brakke driver/applicatie. Heb ik ook vroeger gehad. Meestal als je CPU 100% is kan je alles nog makkelijk doen maar als je RAM voor 100% gebruiikt word kan je niks doen, alles loopt vast.
Zoek eens naar nieuwe drivers van je BT.
Je bedoelt dat je swapt.
Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2008 @ 20:06:
Okeeej

Waarom precies zou dit niet mogen dan?

[ Voor 29% gewijzigd door MensionXL op 09-03-2008 20:59 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• Synch
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-02 11:44
Waarom precies zou dit niet mogen dan?
Omdat dit belachelijk veel cpu tijd is?

Brakke driver dus denk ik...

Verwijderd

Topicstarter
Nou inderdaad, heb nu weer mijn bluetooth erop gzet en weer zoveel cpu. Andere drivers kan k niet vinden of niet gebruiken ervoor. Net wat OZAKIGAMES zegt: het is belachelijk veel cpu en dat merk je gewoon.
Pagina: 1