pc geeft geen beeld 5 piepjes

Pagina: 1
Acties:
  • 1.682 views

• jowan073
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-03 20:31
ik heb een probleem met mn amd athlon 3700+ s 754
zit op een asus k8ne en nu wil ik hem opstarten en geeft geen beeld en 5 piepjes
2 piepjes heel snel en dan 3 wat langzamer ik denk zelf dat het de processor is zoals aangegeven op de meeste site's waar ze bios piepjes uitleggen maar ik weet niet wat voor bios er in zit
de videokaart is goed mobo ook geen andere processor gebruikt want die heb ik niet liggen
mischien weet iemand wat het kan zijn

alvast bedankt

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Begin eens met de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen, en de foutcodes van je moederbord op te zoeken :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• jowan073
heb ik al gedaan.. maar kom er niet echt uit dus daarom vraag ik het ook hier haha

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

jowan073 schreef op zondag 09 maart 2008 @ 19:14:
heb ik al gedaan.. maar kom er niet echt uit dus daarom vraag ik het ook hier haha
De Hangen en Opstartproblemen troubleshooter is niet alleen leesvoer, maar bevat allerlei testen die je moet uitvoeren, en waarvan je de resultaten hier rapporteert. Oftewel: je zult moeten gaan testen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• jowan073
ik kan niet gaan testen ik heb niks anders liggen en ik krijg geen beeld hij start niet op niks niet.. dus ja

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Welk bios je hebt staat in het boekje van je mobo. Als je dat niet hebt kun je het ook opzoeken op de site van Asus.

Het is dus een AMI BIOS. Kan het zijn dat die twee snelle biepjes eigenlijk één beep is? Hoe dan ook: meest waarschijnlijke uitleg is een geheugen probleem.

Onlangs iets veranderd aan je PC?

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

jowan073 schreef op zondag 09 maart 2008 @ 19:26:
ik kan niet gaan testen ik heb niks anders liggen en ik krijg geen beeld hij start niet op niks niet.. dus ja
Zo kaal mogelijk opstarten, geheugenbankjes testen, etc etc. Je kan echt wel dingen gaan testen. Maar als je niet kunt testen, dan zul je er iemand bij moeten halen.

• jowan073
@Herco... ik heb helemaal niks veranderd hij starte van de ene op de andere dag niet meer opheel raar maar hij geeft 2 hele snelle piepjes en dan 3 met korte pauze
ik vind het maar raar..

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-03 11:26
lees het boekje van je mobo, die legt de piepjes uit. en anders kast open -> kijken naar model op bios

you had me at EHLO

• jowan073
het boekje heb ik helaas niet meer ivm verhuizen zijn wat dingen kwijtgeraakt
en waar ergens zou de bios chip moeten zitten kan hem niet vinden de bios batt wel maar voor de rest niks wat op de bios lijkt

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wat je dus eigenlijk wil is een kant en klare oplossing zonder zelf iets te doen. Er zijn genoeg dingen die je zelf kan proberen die in die link staan.

Alleen jij kan uitzoeken wat er precies aan de hand is en wij niet.

[ Voor 17% gewijzigd door PilatuS op 09-03-2008 20:11 ]

• jowan073
nee helemaal niet..ik ben al een hele tijd bezig werkgeheugen dr uitgehaald en getest videokaart ook pci getest maar niks bios gereset helemaal niks helpt.. dus dacht ik mischien heeft iemand zon zelfde probleem of er is iets kapot weet ik het..

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Handleiding al gezocht op asus.com ??

Kan verschillen per merk/bios!

Signaal - Betekenis
Geen toon = Geen stroom
Ononderbroken toon = Defect voeding
Een aantal korte piepjes = Defect moederbord
1 lang piepje = Defecte verversing van het ram
1 lang en 1 kort piepje = Defect moederbord of rom-basic
1 lang en 2 korte piepjes = Defecte videokaart of dip schakelaar
1 lang en 3 korte piepjes = EGA videokaart defect
2 lange en 1 kort piepje = Defecte synchronisatie van de monitor
2 korte piepjes = Pariteitsfoute (defecte geheugenmodule)
3 korte piepjes = Defecte systeemklok
5 korte piepjes = Defecte CPU of defect videogeheugen (VRAM)
6 korte piepjes = Defecte processor van het toetsenbord
7 korte piepjes = CPU staat in virtuele processor modus (AT)
8 korte piepjes = Foutieve schrijfoperatie naar het videogeheugen
9 korte piepjes = Pariteitsfout (defect BIOS)

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-03 11:26
Kan verschillen per merk/bios!
dat is ook het probleem, hij moet even zelf kijken wat zn bios is en dan de piepjes opzoeken :)

you had me at EHLO

• jowan073
ik heb het al opgelost.. het was de videokaart die 2 snelle piepjes is dus een lange piepje.. dus zoals de post van erotiek_sipa heeft geholpen toevallig dat ik nog een hd 3850 had liggen dus ff getest en hij deed het weer.. bedankt allemaal

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kansloos...

GoT helpt Tweakers die zichzelf helpen, niet die smoesjes verzinnen waarom ze zichzelf niet zouden kunnen helpen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.