Vista Extern Bureaublad werkt niet (meer)

Pagina: 1
Acties:

• alex4allofyou
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-02-2025
Ik zit met een probleem:

Opstelling: 2 computers, beide Vista Business, zitten aangesloten op een router (niet draadloos). De 1 staat in het kantoor, de andere in het magazijn.

De desbetreffende router zit zelf ook achter een router, dit was nodig om door te lussen.

Hoofdcomputer kantoor (waarop ingelogd moet worden) heeft een Pentium Duo 2666Mhz, 3gig geheugen. Computer magazijn is een Pentium HT 3.2Mhz, 1gig geheugen.

Probleem: na alle instellingen doorgelopen te zijn en alles gecheckt kon ik inloggen op computer Kantoor vanuit het magazijn. Prima in orde dus. Alleen ik als perfectionist :X vond de computernamen/ accountnamen teveel op elkaar lijken. Die heb ik beide aangepast, routertje gereboot, computers gereboot en inloggen maar... NIET DUS.

Ik kan wel inloggen dmv het invoeren van de Computernaam, bij t tweede scherm Gebruikersnaam en Password invoeren gaat ook nog wel. Dan krijg ik alsnog een schermpje waar ik het password in moet voeren (met de afbeelding erbij). Die is 100% juist, maar hij gaat niet verder. Kom er niet meer op. :(

Hoe kan dit? Eerst deed ie t wel?!? 8)7

• sniper20
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-11-2025
Heb je ook al geprobeerd te connecten op ip-adres ?

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Heb je de porten van de twee routers naar elkaar doorgemapt?

• alex4allofyou
Ik heb ook het IPadres er handmatig ingezet. Maar dat verandert niets, in principe kan ie m wel vinden met alleen de compnaam maar verder dan dat komt ie niet.

Poorten van de twee routers heb ik niet doorgemapt, simpelweg omdat ik niet weet hoe. Het rare is dat ie t dus eerst wel deed. In principe zou ik niets hoeven te veranderen.

De twee computers zitten trouwens beiden in dezelfde router.

Denk idd dat het wel ligt aan de router, heb nog geprobeerd m te forwarden daar ik dat gelezen had op een site. Maar waarschijnlijk doe ik iets fout.

• alex4allofyou
Update:

Vista geherinstalleerd, computer dichterbij gezet, andere netwerkkaart.

1 router ertussen gehaald, vervangen door switch.

Inloggen vanaf kantoor naar magazijn kan wel. Andersom (nog steeds) niet.

Zal het installeren van XP Pro wellicht een oplossing zijn?

[ Voor 12% gewijzigd door alex4allofyou op 20-03-2008 11:25 ]

Verwijderd

Heb je het vinkje aangezet bij de properties van Deze Computer? Tabblad 'Remote'

• alex4allofyou
Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 11:30:
Heb je het vinkje aangezet bij de properties van Deze Computer? Tabblad 'Remote'
Eigenschappen Computer
Instellingen voor externe verbindingen

En dan 3e optie aangevinkt aangevinkt.

Ik zat ook te denken aan t feit dat ik op beide computers dezelfde (legitieme) Vista geinstalleerd heb. Zou het kunnen dat het een beveiliging is?

• Mark-
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-03 19:01
Virusscanner/firewall?
iets houdt waarschijnlijk de verbinding tegen op de kantoor pc.

Kan je wel pingen?

• alex4allofyou
MaCk- schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 11:52:
Virusscanner/firewall?

Kan je wel pingen?
Firewall van Vista is actief, uitschakelen heeft niet het gewenste resultaat.
Heb wel virusscanner erop staan, zal m eens uit doen.

Pingen? Goede vraag, ga ik checken.

• alex4allofyou
MaCk- schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 11:52:
Virusscanner/firewall?

Kan je wel pingen?
Solved, het pingen heeft de doorslag gegeven, alleen niet op een manier die je waarschijnlijk denkt.

Ik pingde via de comp in het magazijn naar het kantoor, dat ging prima, andersom ook. Dus ik zo van 8)7

Maar kijk ik eens goed, zag ik bij de comp van het magazijn de gebruikersnaam staan (C:\user\naam) en bij die van het kantoor NIET. Ook al had ik de gebruikersnaam aangepast, Vista heeft de naam die ik bij Install invoerde toch onthouden. |:(

Hoe en waarom zal me zorg zijn, ben erg blij met deze oplossing. Thanks a lot!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-03 16:15
alex4allofyou schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 13:52:
[...]

Solved, het pingen heeft de doorslag gegeven, alleen niet op een manier die je waarschijnlijk denkt.

Ik pingde via de comp in het magazijn naar het kantoor, dat ging prima, andersom ook. Dus ik zo van 8)7

Maar kijk ik eens goed, zag ik bij de comp van het magazijn de gebruikersnaam staan (C:\user\naam) en bij die van het kantoor NIET. Ook al had ik de gebruikersnaam aangepast, Vista heeft de naam die ik bij Install invoerde toch onthouden. |:(

Hoe en waarom zal me zorg zijn, ben erg blij met deze oplossing. Thanks a lot!
Waarschijnlijk heb je de weergegeven naam aangepast en niet de echte gebruikersnaam.
Pagina: 1