Toon posts:

Iemand ervaringen met Molex Radial Fin cooler?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hola,

Ik ga denk ik binnenkort een T-bird systeempje kopen. :9~ Ben nu bezig wat specs op een rijtje te zetten. Daar hoort dus ook een goede cooler bij, maar liefst ook één die niet al te veel herrie maakt. Die Molex Radial Fin cooler (www.silentpc.nl) schijnt wel stil te zijn, maar koelt ie ook een beetje goed?

Om een beetje een idee te krijgen: hier kwam ie er best aardig vanaf: www.theregister.co.uk/content/2/12719.html)

Thnx,
-MORA

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:27

mvds

Totally awesome!

Ja ik weet het, oud topic. Maar toen werd er niet op gereageerd. En ik heb eigenlijk wel interesse in zo'n koeler. Dus vandaaar nogmaals de vraag.... iemand ervanring met deze koeler? Zijn ze echt zo stil als ze zeggen en koelt ie een beetje fantsoenlijk?

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-04 10:58

WiD

Ik dacht ooit eens een test gelezen te hebben waarin dat ding voorkwam. Conclusie: heel stil, goed genoeg voor een Intel, maar te zwak om een AMD koel te houden.
'k Zou zeggen, onder de Ghz met een goede airflow doorheen de kast zou ik het nog aandurven met een AMD, anders kan je beter 4 weken wachten op een silverado. Een VolcanoII zou ook redelijk stil zijn en goed genoeg koelen als je niet wil overklokken. Anders zet je de fan op 7V he.

• mvds

mvds

Totally awesome!

De testen heb ik wel gezien ja. Maar ik heb liever de ervaringen van mensen die zo'n ding ook in hun PC hebben zitten. Dat maakt soms toch best wat verschil.

Verwijderd

er zijn 2 modelen op de markt

intel en amd, die laaste is dus ook een stukie groter, ze hebben een koperen kern en daarom heen zit een axiale heatsink

ik wil hem misschien ook gaan kopen, maar twijfel door de prijs(fl 75) omdat ik niet zeker ban dat ze goed zijn.

in de shop waar ik was gebruiken die gasten achter de balie ze zelf ook allemaal(maar ja hoe betrouwbaar is dat???)

zie ook hier

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ik weet dat informatique ze ook verkoopt voor 59 gulden. Maar ja, ik wil wel eerst weten of ze goed zijn.

Verwijderd

Mmm ik heb dus zo'n molex koeler gekocht voor mn Athlon 1,33 Ghz ipv de Coolermaster die ik er eerst bijgekocht had. Ben er alleen niet echt tevreden mee. Op zich is h et (gezien de kwaliteit van het ding) zn geld wel waard, alleen hij doet niet niet wat ie beloofd. Ten eerste het lawaai: helaas heb ik geen dB-meter, maar dat ding is echt niet veel stiller dan een normale koeler. Als tweede punt van kritiek: de temperatuur. Met de coolermaster bleef mn proc. (bij normaal gebruik) zo rond de 48 graden. Na de installatie van mn Molex koelertje (de zware uitvoering voor Athlon proc. tot 1,5 Ghz) liep de temp standaard op tot 62 graden.

Gelukkig zitten er ook nog een positieve kant aan het ding. Door de constructie van de bevestigingsbeugeltjes is ie erg makkelijk te monteren en is de kans op het beschadigen van je core nulkommanul. En dat is ook wat waard.

Overigens die dingen moet je niet bij informatique kopen (hebben ze nooit op voorraad). Alhoewel zij beweren dat ze de enige leverancier zijn in NL is dat abs. niet waar. Er zit een prima zaakje in Rotterdam (Maxilla) dat alle versies verkoopt (en ze op voorraad heeft).

Hetzelfde geldt voor de q-technology voedingen die op de website van silentpc staan. (Die dingen zijn pas stil, echt supertevreden!!)

Prijzen zijn iets hoger dan bij informatique. See for yourself op:

www.maxilla.nl

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

ik heb hem zelf in m'n systeempje en bij mij werkt dat ding naar behoren.. ik hebgeen verglijkings materiaal (nooit andere cooler erop gehad) maar heb een 1.2 athlon en hij is bij normaal gebruik 48 graden.. en geen last van de herrie.. then again.. ik heb een kamer met airco en als die aanstaat maakt die airco meer lawaai dan die cooler.. maar ik ben tevreden.

tevens ook gekocht bij maxilla.

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Verwijderd

Ik heb hem ook, en geloof me, hij werkt als een tiet! Hij houdt mijn PIII 866@1040 mooi op 44 graden met }:O

En hij is ook nog eens superstil!

Dat ding roelt gewoon!! :)

Verwijderd

ding ziet er iig wel erg strak uit :)

• speedfreak_be
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 13:12
Enkel te gebruiken voor intel processors, ben laatst een compaq P3-866 tegengekomen die zo'n ding had, was dus echt wel stil, ik weet alleen niet ivm met koeling, maar als je niet gaat overklokken zal het wel voldoende zijn. Voor amd??? een zware duron of Tbird zou ik er niet mee proberen koelen, ik denk dat je ergens bij de 850 à 900 zal blijven steken als je geen extra koeling in je kast hebt. Want als je het dig goed bekijkt is het maar een klein ding, maar het doet zijn werk blijkbaar toch. Maar zeker niet voor high-end systemen.

Speed is nothing without control, but who cares

Pagina: 1