Mmm ik heb dus zo'n molex koeler gekocht voor mn Athlon 1,33 Ghz ipv de Coolermaster die ik er eerst bijgekocht had. Ben er alleen niet echt tevreden mee. Op zich is h et (gezien de kwaliteit van het ding) zn geld wel waard, alleen hij doet niet niet wat ie beloofd. Ten eerste het lawaai: helaas heb ik geen dB-meter, maar dat ding is echt niet veel stiller dan een normale koeler. Als tweede punt van kritiek: de temperatuur. Met de coolermaster bleef mn proc. (bij normaal gebruik) zo rond de 48 graden. Na de installatie van mn Molex koelertje (de zware uitvoering voor Athlon proc. tot 1,5 Ghz) liep de temp standaard op tot 62 graden.
Gelukkig zitten er ook nog een positieve kant aan het ding. Door de constructie van de bevestigingsbeugeltjes is ie erg makkelijk te monteren en is de kans op het beschadigen van je core nulkommanul. En dat is ook wat waard.
Overigens die dingen moet je niet bij informatique kopen (hebben ze nooit op voorraad). Alhoewel zij beweren dat ze de enige leverancier zijn in NL is dat abs. niet waar. Er zit een prima zaakje in Rotterdam (Maxilla) dat alle versies verkoopt (en ze op voorraad heeft).
Hetzelfde geldt voor de q-technology voedingen die op de website van silentpc staan. (Die dingen zijn pas stil, echt supertevreden!!)
Prijzen zijn iets hoger dan bij informatique. See for yourself op:
www.maxilla.nl