Welke Orb voor mijn TB 800@1150???

Pagina: 1
Acties:

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Topicstarter
Ik heb zo'n orb nodig, maar welke moet ik nou kopen. Ik heb kt7-raid.
En waar zijn ze het goedkoopste????
B-)8-)B-)

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:34

The Legend

*Plop*

Struin het internet af :) Ik heb een Spire orb, werkt wel goed. Past alleen niet goed op een KT7.

Ik ben toch malle pietje niet!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
SuperOrb is beste Orb (past alleen niet op KT7, moet je een beetje buigen geloof ik), maar er zijn betere koelers (schijnt), maar die zijn (vaak) ook duurder.
SuperOrb kost ongeveer 60 piek, kijk anders ff bij pricewatch, en zoek evt. een zaak bij je in de buurt, als je niet in buurt kan vinden, dan bestel je gewoon bij goedkoopste uit pricewatch (die je vertrouwd)

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Topicstarter
Nu keek ik op het website van Thermaltake (maker orb). Toen zag ik dat ze een speciale versie van die super orbs hadden. Eentje die op mijn mobo past. Hebben jullie die ergens gezien waar je ze kan kopen ????
:)

Verwijderd

Hoe krijg jij je 800 op 1150 ???

Ik krijg me 900 maar op 1000. 48 C max

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-08 22:39
Ik kreeg mijn TB 850 ook maar amper op 950 hoor. Dus ja, hoe doe jij dat? :P

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Topicstarter
Je moet met vragen bij me oom wezen.
Ik ben niet zo'n technisch :)
Maar in ieder geval hij heeft het gemaakt.

Verwijderd

Op zaterdag 17 februari 2001 00:46 schreef BOMBER het volgende:
Je moet met vragen bij me oom wezen.
Ik ben niet zo'n technisch :)
Maar in ieder geval hij heeft het gemaakt.
Goeie kans dat je er op achteruitgaat meteen Orbje dan ..

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Topicstarter
Ja maar dit ding die nu in mijn kast zit maakt ongeloofelijk veel herie|:(
Dan maar iets dat mijn kast isoleerd????

Verwijderd

Dat zoek ik zelf ook nog ..

• Jake
  • Niet online
Een manier om je kast te isoleren (kwa geluid) is om een (redelijk zware) doek over je kast te leggen, ik heb dit zelf nog nooit gedaan, maar ik was eens bij iemand die dat had, en was idd ruim stiller (hij had het zodat ie normaal kon slapen met dan ding aan).
Wat evt. nadelen hier van zijn, weet ik niet.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:04

Exirion

Gadgetfetisjist

SuperOrb is een prima koeler, maar de Silverado schijnt nog een stuk beter te koelen. Hij kost wel 2,5 keer zoveel.

[by_ the_way]
Ik geloof er geen reet van dat een TB800 op 1150 wil draaien.
[/by_the_way]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Topicstarter
Ik weet het zeker dat mijn TB op 1150 draait en ook weet ik het zeker dat het een 800 was want dat had ik zelf gekocht!!!!( en als je me niet geloofd is dat jouw probleem)

Dan heb ik nog een vraag over dat zwaare kleed, wordt mijn kast daar niet warmer van???

Bedankt voor de reacties :+

Verwijderd

Eerst maar eens kijken welke koeler je nu hebt dan.. Veel herrie duidt vaak op een zware koeler, zo een SuperOrb is trouwens ook niet de stilste. Maar voor t zelfde geld heb je nu een FOP38 (maakt ook erge herrie) en als je er dan eenSuperOrb op gaat zetten wordt je proc waarschijnlijk te warm...

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 22:47

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

yeahh :( geloof je het zelf... 800@1150 Mhz... met mijn silverado koeler komt mijn 900 Mhz ook "maar" >:) tot 1100 Mhz

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Euhm, mijn TBird 800 post ook op 1100 Mhz hoor...ik heb geen zin om er een zwaardere cooler op te planten (zit nu zo'n goedkoop dingetje op), en stabiel draaien doet ie op 1000 Mhz@1.8v

Geef mij maar een Warsteiner.

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-08 15:57

SG

SG surft naar info hardewaren

Dus die superOrb is niet zo echt goed
welke dan wel

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Verwijderd

Ja mijn tbird 850 post ook op 1150 en zelfs 1200
maar ga dan geen Unreal spelen want dan hangt ie aso

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05-2025
Waarom zijn jullie allemaal zo'n "unbelievers" ?

Het is zeker weten mogelijk om een tb 800 op 1150 te laten lopen.. je moet alleen een beetje geluk hebben met je core. *D

Jammer als je eigen 1000 mhz de 1100 niet eens haalt.. maarja, pech is pech.. :P (of ligt dit (in sommige gevallen) aan jezelf?! daar laat ik me maar niet over uit :D )

Ik zelf heb een classic athlon 700 op 952 mhz lopen met 136 mhz FSB op een abit ka7.

(athlon trouwens nog nooit opengehad, dus geen multipliers kunnen proberen)

Dat geloofd ook niemand.. maarja het is wel zo.. (loopt al 1 jaar lekker nu) >:)

Zo zie je ook maar weer dat via (of amd) de boel bezeikt.. ze konden die 133 mhz fsb al 1 jaar geleden maken.. maar ze duwden er gewoon een lock op, om de mensen weer een nieuw mobo te laten kopen.
(btw: 100 % liep die 133 mhz dan nog nie.. daar de 1/4 pci divider niet functioneerd, hij loopt dus alleen op 1/3)

Wat ik helemaal frappant vond was dat de kt chipset nog meer gelocked was dan de kx, kt haalt meestal nie meer dan 110 (zoals jullie zeggen), met een "normale" kx haalde je toch wel makkelijk 117~125 mhz

Maarja,

grtx

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op zaterdag 17 februari 2001 11:01 schreef Jake het volgende:
Een manier om je kast te isoleren (kwa geluid) is om een (redelijk zware) doek over je kast te leggen, ik heb dit zelf nog nooit gedaan, maar ik was eens bij iemand die dat had, en was idd ruim stiller (hij had het zodat ie normaal kon slapen met dan ding aan).
Wat evt. nadelen hier van zijn, weet ik niet.
Volgens mij is dit niet goed voor de luchtstroom?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

SuperOrbs zijn niet zo stevig, die van mij is al overleden, ik zou een alpha kopen ofzo.

Verwijderd

Tip: Als je goede koeling wilt, koop geen Orb :)

Zelfs de superorb haalt lang niet alle hitte van je proc af. Een standaard (AMD-)heatsink met een 25+ CFM Fan erop geschroefd doet het beter. Als je een fobie hebt voor een schroevedraaier (zelf knutselen), koop dan een goede Alpha of globalwin: maar globalwins passen niet zo makkelijk op die %$#@!!-Abit borden :)

Btw: Je moet qua overclocken mazzel hebben met je proc: Mijn Ghz doet gewoon 1333, zonder probs :P

• Jake
  • Niet online
Op zondag 18 februari 2001 00:52 schreef FrankGuthrie het volgende:
Volgens mij is dit niet goed voor de luchtstroom?
Ja hallo, niet over je in en uitgangen natuurlijk (:?)
maar over metaal aan boven- en zijkant van je kast, hierdooor heb je minder trilling, en dus minder geluidsoverdracht (het wordt gedempd)
Pagina: 1