Videokaart opblazen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.156 views

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-01 12:39
Hey,

Ik en een paar vrienden hebben hier nog een paar oude AGP kaarten liggen, en we zijn van plan deze op te blazen door ze zover te overklokken dat ze gewoon verbranden/smelten. Het betreft een ATi9800 passieve koeling en een Geforce 5600xt met actieve koeling. Die dingen zijn niks meer waard en het is wel leuk om te doen als je niks te doen hebt :+

Nu is mijn vraag of dit gevaar op kan leveren voor de voeding en/of moederbord waar we die kaarten op zullen prikken (in de zin van kortsluiting en rokende northbridges)? Die voeding en mobo hoeven namelijk niet kapot :p

Groeten,
Sebas

[ Voor 5% gewijzigd door Sebazzz op 09-03-2008 16:23 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Zet er gewoon 230 Volt op, kost je hooguit een zekering :P

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Het klinkt gek maar er is vast wel iemand die ze wel wilt hebben mits gratis. Een soort van reservekaart voor als de AGPkaart doodgaat of zo.

Verwijderd

Volgens mij moet er weinig mis kunnen gaan als je de clocks ver boven de normale zet en gewoon een flinke game of benchmarks draaien, gaan ze vanzelf wel uit :+

Of het schadelijk is voor de voeding en mobo, geen idee eigenlijk, k denk eerlijk gezegd van niet.
Smelten lukt toch niet, voor die tijd issie al dood, alleen dan zou die sluiting kunnen veroorzaken.

Die met actieve koeling kun je mss nog wel langer mee lachen, 24v middels een losse adapter op de fan zetten en voor zolang ie t doet kijken welke klok je haalt :P

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2008 16:28 ]

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-01 15:29
Benzine en een lucifer niet meer genoeg?

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-01 12:39
Dat doen we naderhand pas :p
Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2008 @ 16:27:
Of het schadelijk is voor de voeding en mobo, geen idee eigenlijk, k denk eerlijk gezegd van niet.
Smelten lukt toch niet, voor die tijd issie al dood, alleen dan zou die sluiting kunnen veroorzaken.
Das te hopen. :p Misschien kan ik nog een oud Gateway moederbordje uit het stof trekken al ik dat nog niet met het grof vuil heb meegegeven.
CodeCaster schreef op zondag 09 maart 2008 @ 16:22:
Zet er gewoon 230 Volt op, kost je hooguit een zekering :P
En een huis :+
Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2008 @ 16:26:
Het klinkt gek maar er is vast wel iemand die ze wel wilt hebben mits gratis. Een soort van reservekaart voor als de AGPkaart doodgaat of zo.
Dat is niet grappig :+ Bovendien heeft niemand zin in een kaart die toch al artifacts gaf in 3d mode.

[ Voor 20% gewijzigd door Sebazzz op 09-03-2008 16:31 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

nvm

videokaartje verbranden zonder schade aan je moederbord forget it

[ Voor 72% gewijzigd door pm1 op 09-03-2008 16:34 ]

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Verwijderd

Ik heb daarnet toevallig ook heel veel rotzooi weggegooid, GF2 nog watte en diverse netwerkkaarten en 6.5 GB schijven. Die kan je wel in de fik komen steken samen met die 2 kaartjes van je, wel ff ophalen in Den Haag.

• VVVJeroen
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Een flinke over voltage wil soms ook helpen? Misschien kan je de core direct op 12v oid. aansluiten :)

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-01 11:40
pm1 schreef op zondag 09 maart 2008 @ 16:32:
nvm

videokaartje verbranden zonder schade aan je moederbord forget it
^^
Mee eens..
Je mobo zal toch een klap krijgen.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• pm1
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

ik heb hier nog van die oude stomme pentium III bordjes liggen :p gebruik er zo eentje :) kan nooit kwaad

edit: burn baby burn }) }) }) })

[ Voor 17% gewijzigd door pm1 op 09-03-2008 16:55 ]

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-01 11:13

icecoolsniper

never run from a sniper!

Zonde van die videokaartjes. Ik heb nog wel wat kaarten liggen die je kan opblazen (als ik dan die 9800 krijg :P)

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

• dalus
  • Laatst online: 29-07-2025

dalus

Firing Sparks

Dis toch veel leuker, combineer dit maar eens met oude hardware, een oude pentium II zei knal >:)

High Powered Madness

Verwijderd

icecoolsniper schreef op zondag 09 maart 2008 @ 17:00:
Zonde van die videokaartjes. Ik heb nog wel wat kaarten liggen die je kan opblazen (als ik dan die 9800 krijg :P)
Lees nou ff goed! :(

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:49

Nemesizz

Untouchable

Het is mij iig nog nooit gelukt om een kaart zover over te klokken dat ie in rook opging.
Vaak lopen ze voortijdig al vast (PC loopt vast dan). Maar dat was met een TNT2 (125>200Mhz core).

Verwacht er maar niet al te veel van ;(

• Gniels
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-01 22:49
Probeer gewoon een Vmod met iets lagere weerstanden, dan krijgt de GPU een prachtig overvoltage en is de kaart zo goed als dood ;) Koeler eraf halen ingame is ook leuk denk ik.

PHILIPS Motional Feedback 544

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:21
Gewoon ver overclocken, dan benchen. En op dat moment de koeler van de kaart aftrekken wil wel helpen.

Of steek die agp-kaart gewoon in een pci-slot :p

http://axrotterdam.blogspot.nl

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Tja, dit is niet de HK dus dicht..

Overigens gaat je kaart niet in rook op door te ver te oc-en. Je kunt je gpu wel kapot krijgen, maar dat zie je aan de buitenkant niet. Alleen door slechte koeling en een veel te hoge spanning krijg je rook uit de componenten. Alleen op dat moment kunnen er ook andere onderdelen sluiting maken en dus een behoorlijke spanning op je agp poort zetten.. Dus ja, er is ook schade aan je mobo mogelijk.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.