Toon posts:

[PROBLEEM] Vast loper

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,,

Al een tijdje heb ik het probleem dat mijn pc voordurend vastloopt,
ik heb al veel actie ondernomen.

Wat heb ik gedaan:
Ik heb via google veel programma's gezocht die mij konden helpen met het opsporen/verwijderen
van de fout.
Ik heb een Hiren's BootCD gedownload waar allemaal programma's bij elkaar staan die je kunt gebruiken voor velen dingen die handig zijn voor je pc! Helaas niet gelukt.

Ik heb contact opgenomen met de helpdesk van HP ( daar waar mijn pc vandaan komt )
De eerste medewerker vertelde mij dat ik alle kabels achter mijn pc moest verwijderen, incl de stroomkabel en dan de aan/uit knop 40sec in gedrukt houden.. Waarschijnlijk dus een BIOS-reset
toen kwam dus het probleem dat hij niet meer wou opstarten.. Ik nam weer contact op met HP en kreeg een ander persoon die vertelde mij het zelfde alleen nu moest ik hem niet 40 sec ingedrukt houden maar om het kwartier 15 sec, en dat moest ik dus 4keer doen.
Helaas was dat niet gelukt, zelf heb ik de moet niet opgegeven en ben eerst is even grondig gaan stoffen in me pckast.Ik zag ook gelijk dat er bij de processor veel stof zat en heb hem los gemaakt toen gestoft en er weer terug op gezet.. Ook dit hielp niet want me pc starte nog niet op zoals moest.

Ik ben toen naar een Computerzaak geweest omdat ik de moet begon optegeven, Ik vertelde hun dat mijn pc veel vast loopt en dat hun voor mij de oorzaak moesten gaan zoeken, ook vertelde ik erbij dat ik net voor dat ik hem naar hun ging brengen grondig heb gestoft en ook de processor los heb gemaakt.
Volgende dag toen ik thuis kwam stond me pc in me kamer, me pa had hem opgehaald..
Ik keek op de bon en schrok me dood ik moest 168euro betalen.

Reden: Hardware onderzoek was al 30 euro, en moest nog een nieuwe processor betalen en nog het betalen voor vervanging etc etc.

Nu loopt hij nog steeds vast!! Hun zeiden dat het aan mij processor lag omdat hij er niet goed op was gezet en nu kapot was ( ik heb hem blijkbaar niet goed erop gezet ) maar nu bleek wel dat ze niet naar mij hadden geluisterd aangezien ik had verteld dat ik die processor zef er weer had opgezet dus ook zelf heb gemold.. maarjah
Het probleem is nu dat hij nog vast loopt. ik vertel nu wanneer en wat de specs van mijn pc zijn.

Wanneer loopt hij vast:
Als ik spellen speel : America's Army, Fifa Manager 08, Call of Duty 4
Ook als ik gewoon op internet zit bijv. wanneer ik naar gametrailers.com ga en dan een filmpje wil bekijken dan loopt hij na ongv 30 sec vast!!

Specs:
HP Pavilion
AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 3800+ ( voor de vervangen bij die winkel was het een 4200+ 2,2GHz )
Kloksnelheid: 1.00GHz, ( raar ) 1,00GB
NVIDIA GeForce 7500 LE
Microsoft Windows XP
Media Center Edition
Versie 2002
Sevice Pack 2
300Gb hardeschijf

Helaas heb ik mijn pc nu anderhalf jaar en heb ik geen garantie meer, anders had ik mijn pc naar HP gestuurd.
Mijn vraag is of jullie mij kunnen helpen als er nog vragen zijn hoor/beantwoord ik ze graag

Groetjes Jeffrey

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Er missen een aantal punten in je topicstart, met name zinsopbouw, komma's, hoofdletters en punten.

Je topicstart is samen te vatten in het volgende:
Je PC loopt vaak vast, en de aan-uitknop indrukken terwijl de stroom eraf was loste vanzelfsprekend niets op. Vage oplossing, lekkere helpdesk.

Vervolgens heb je je processor gemold door hem verkeerd terug in de socket te duwen (met kracht ook, want het past, of het past niet) en heb je je pc weggebracht ter reparatie. Men heeft er een nieuwe processor ingedaan, en je hebt nog steeds last van vastlopers.
Ook meld je het volgende:
Ik heb een Hiren's BootCD gedownload waar allemaal programma's bij elkaar staan die je kunt gebruiken voor velen dingen die handig zijn voor je pc! Helaas niet gelukt.
Euh. Wat is er niet gelukt? Het downloaden, het branden? Draai een memtest en zo, test je hardware.

[ Voor 36% gewijzigd door CodeCaster op 09-03-2008 16:03 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
CodeCaster schreef op zondag 09 maart 2008 @ 15:57:
Er missen een aantal punten in je topicstart, met name zinsopbouw, komma's, hoofdletters en punten.

Ook meld je het volgende:

[...]

Euh. Wat is er niet gelukt? Het downloaden, het branden? Draai een memtest en zo, test je hardware.
Als je goed leest ze je toch hoofdletters, komma's en punten. Maarja, in die Hiren's BootCD zit bijv. een memtest en die heb ik ook volledig uitgevoerd. Ook heb ik heel mijn systeem getest.

Ik heb meer het gevoel dat je dit zegt omdat je, 1 geen zin hebt om alles te lezen en 2 geen zin hebt om mij te helpen. Want als je goed leest zie je dat ik al van alles heb geprobeerd en dat ik nu hierheen ben gekomen omdat ik niet meer verder kom en geen raad meer weet.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Ik heb best zin om het te lezen en zou je graag helpen, maar zoals je ziet is je post in twee regels samen te vatten. Maak er dan niet zo'n nodeloos uitgebreid verhaal van, wat door het ontbreken van leestekens op de juiste plaatsen ook nog eens onleesbaar wordt.

Je vertelt helemaal niets over wat je geprobeerd hebt en wat de status van de pc is. Je hebt een memtest uitgevoerd meld je nu, dat staat niet in je topicstart. En wat zei die memtest? Je moet volledig zijn, anders is het koffiedik kijken voor de overige lezers ;)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Voor dit soort dingen hebben we een hele mooie troubleshooter: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter.
Begin eens met die stap voor stap door te nemen, op die manier kom je vanzelf achter het defecte onderdeel.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Overigens wil het van stroom afhalen en een aantal malen de powerknop indrukken wel degelijk helpen hoor.

Ik heb dit al vaker gepost en met name voor Packard Bell PC's is dit soms, en ook tot mijn verbazing, een oplossing.

ARME AOW’er

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Heb je windows al eens opnieuw geinstalleerd? Ik lees namelijk nergens dat je dat al hebt geprobeerd en dit soort problemen kunnen ook best softwarematig zijn.

Verwijderd

Topicstarter
ik222 schreef op zondag 09 maart 2008 @ 16:12:
Heb je windows al eens opnieuw geinstalleerd? Ik lees namelijk nergens dat je dat al hebt geprobeerd en dit soort problemen kunnen ook best softwarematig zijn.
ik heb alleen herstel cd's van HP maar dat heeft geen nut omdat ik dat al en paar keer heb geprobeerd.

En ok mijn fout dat ik zo onoverzichtelijk mijn topic heb geplaatst

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2008 @ 16:19:
[...]

ik heb alleen herstel cd's van HP maar dat heeft geen nut omdat ik dat al en paar keer heb geprobeerd.

En ok mijn fout dat ik zo onoverzichtelijk mijn topic heb geplaatst
Oke dus dat heb je al geprobeerd sinds het probleem zich voordoet?

Hardwarematig doet mij dit denken aan brak geheugen, draai een een hele nacht memtest86+ en kijk eens of hij dan fouten vindt.

Verwijderd

Topicstarter
ik222 schreef op zondag 09 maart 2008 @ 16:31:
[...]

Oke dus dat heb je al geprobeerd sinds het probleem zich voordoet?

Hardwarematig doet mij dit denken aan brak geheugen, draai een een hele nacht memtest86+ en kijk eens of hij dan fouten vindt.
Ja klopt ik heb het in totaal nu al 3x geprobeerd met het opnieuw installeren van mijn pc maar dat heeft dus niet geholpen.

Prima, dan ga ik nu gewoon de memtest86+ doen dan kan ik morgen rond 4 a 5 uur in de ochtend even kijken wat de fouten zijn. Heb namelijk vanaf maandag tot woensdag geen tijd omdat ik dan in parijs zit!!

Bedankt iig

• ik222
  • Niet online
Oke ik ben benieuwd of memtest86+ wat vind, het zou mij niets verbazen in elk geval...

[ Voor 3% gewijzigd door ik222 op 09-03-2008 17:24 ]

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Het kan ook je videokaart zijn (aangezien het bij spelletjes en bij afspelen van filmpje gebeurt). Controleer je temperatuur van je videokaart eens (softwarematig en handmatig). Vervang je videokaart eens met een simpel videokaartje (a 25 euro).

En heb je trouwens opnieuw Windows al geinstalleerd? Het kan ook een driver zijn geweest. Of er zijn wat problemen tussen verschillende software op je pc.

• ik222
  • Niet online
@silmaril8: Hij heeft al duidelijk aangegeven opnieuw windows te hebben geinstalleerd...

Een hitte probleem zou eventueel ook nog kunnen, al zou ik eerst de memtest86+ maar laten draaien vannacht. Als hij niets kan vinden zou je het morgen een kunnen proberen met je kast open en dan een tafelventilator erop, dat kan een hitteprobleem uitsluiten.

• silmaril8
  • Niet online
Het lijkt me eerder een videokaart of driver probleem dan een geheugen probleem (vooral als memtest geen errors gaf na een paar testen). Natuurlijk is 5 uur testen beter voor de betrouwbaarheid, maar ik zou nu eerst mijn energie steken in de videokaart en/of drivers (en eventueel northbridge).

• ik222
  • Niet online
De ervaring wijst toch echt uit dat memtest echt een paar uur moet draaien om een betrouwbare uitslag te geven...

Drivers kun je denk ik uitsluiten aangezien de TS zijn pc al een paar keer herstelt heeft naar de fabriekstoestand toen het probleem zich niet voordeed. Temperatuur zou eventueel nog wel het probleem kunnen zijn.

• silmaril8
  • Niet online
Drivers kan wel: het kan zijn dat de TS oude drivers gebruikt, en dit misschien problemen geeft met nieuwe spelletjes/videos/nieuwe standaards etc.

TS: koop of leen een andere videokaart en test deze in jouw pc. Kan je dit ook gelijk uitsluiten.

Het kan trouwens ook een voedingsprobleem.... anyway TS moet ook maar eens Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doornemen, want volgens mij heeft de TS deze FAQ niet gevolgd.

Verwijderd

ongeacht wat de probleem kan zijn:
als jij naar een computerzaak bent gegaan, waar ze jou een nieuwe processor hebben aangesmeerd, zullen zij toch ook jou van het vastlopen moeten verhelpen?

ik zou heel gauw terug gaan en je geld gaan terug eisen...
blijkbaar was je oude processor helemaal neit kapot. en zowel, waarom is je huidige probleem dan niet opgelost?

een computerwinkel moet wel jou van je problemen afhelpen.
(tevens over garantie kan je wel terug naar HP hoor, van een computer mag je verwachten dat het langer meegaat dan 1,5 jaar)

• marhalm
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-01 01:34
Als ik het goed heb gelezen had je eerst een 4200+ en nu een 3800+ die de winkel er in heeft gezet? (ik neem aan dat 'de' dan 'die' had moeten zijn vanwege een typfout?) Zo ja, dan is die computershop niet echt netjes geweest om het maar eens zwak uit te drukken. Sowieso zijn ze dat niet geweest. Je hebt hem daar gebracht om het vastlopen op te laten lossen, maar hij loopt nog steeds vast. Ze hebben hun werk niet goed gedaan. Terug ermee naar de computershop zou ik zeggen, je hebt er namelijk ook een niet te mals bedrag voor betaald!
Pagina: 1