Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.
Nou allereerst zou dat geen serie zijn maar een soort van parallel schakeling. En als tweede; ik denk niet dat dat kan zonder dat de ene UPS de andere op gaat blazen. Bij voedingen wil het ook niet als ze niet 100% identiek zijn (en dat kom erg nauw!).
Beter om te proberen de verbruikers netjes te verspreiden over beide UPSen, en als dat niet mogelijk is heb je gewoon pech..
Beter om te proberen de verbruikers netjes te verspreiden over beide UPSen, en als dat niet mogelijk is heb je gewoon pech..
Het is dan parallel als ik me niet vergis, als je ze in serie zet krijg je ~460 volt eruit
.
Maar volgens mij kan dit niet omdat de voltageregulators elkaar dan gaan tegenwerken.
Maar weet niet zeker maar denk dat het niet kan.
Maar volgens mij kan dit niet omdat de voltageregulators elkaar dan gaan tegenwerken.
Maar weet niet zeker maar denk dat het niet kan.
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Dat is geen serie, maar parallel.
Serie is eenvoudig, parallel zeker niet! Omdat je de frequenties exact gelijk moet laten lopen, anders sloop je inderdaad de boel. Dus helaas.
Serie is eenvoudig, parallel zeker niet! Omdat je de frequenties exact gelijk moet laten lopen, anders sloop je inderdaad de boel. Dus helaas.
M'n Oma is een site aan het haken.
net>ups1>ups2>server ? is dat geen oplossing
net valt weg ups1 gaat over op de accu en ups2 heeft nog niks door.
ups1 leeg en de accu's van ups2 gaan aan de gang.
volgens mij werkt dat het beste
Mijn fout, het is idd parallel wat ik bedoel. Een hele stomme vergissing
Maar doordat de freq (hz) niet gelijk zijn is het niet mogelijk, das balen. Naja bedankt voor het snelle antwoord.
Maar doordat de freq (hz) niet gelijk zijn is het niet mogelijk, das balen. Naja bedankt voor het snelle antwoord.
Dan verleng ik de de tijd dat me server aan blijft, niet het vermogen. Het maximale vermogen met de serielle verbinding is 400Watt en de server trekt soms meer als 600Watt.DECOY88 schreef op zondag 09 maart 2008 @ 15:15:
[ Voor 55% gewijzigd door Mentox op 09-03-2008 15:19 ]
Sommige ups'en bieden de mogelijkheid tot het parralel aansluiten. Echter als de ups hier geen aansluiting voor heeft (beide ups'en moeten dit hebben en dit zal in een gebrikshandleiding staan) dan kun je het echt vergeten.
Een ups maakt een wisselspanning van 50 Hz. Als je twee ups'en heb dan moeten ze synchroon aan elkaar werken, dus beide moeten exact dezelfde fase hebben (een faseverschuiving van een paar graden is al funest) Als je de ups'en niet via een soort van datakabel op elkaar kan aansluiten dan heb je deze faseverschuiving en dan blaas je echt een ups op (miscshien beide zelfs)
Het enige dat ik kan verzinnen, mochten beide ups'en geen mogelijkheid bieden om ze op elkaar aan te sluiten (een soort van synchronisatielijntje), beide ups'en te koop aanbeden en één zwaardere ups terugkopen
Een ups maakt een wisselspanning van 50 Hz. Als je twee ups'en heb dan moeten ze synchroon aan elkaar werken, dus beide moeten exact dezelfde fase hebben (een faseverschuiving van een paar graden is al funest) Als je de ups'en niet via een soort van datakabel op elkaar kan aansluiten dan heb je deze faseverschuiving en dan blaas je echt een ups op (miscshien beide zelfs)
aangezien de server van de TS meer nodig heeft dan één ups kan leveren lijkt mij dit geen oplossing, alle stroom voor de server komt namelijk uit ups2.DECOY88 schreef op zondag 09 maart 2008 @ 15:15:
Het enige dat ik kan verzinnen, mochten beide ups'en geen mogelijkheid bieden om ze op elkaar aan te sluiten (een soort van synchronisatielijntje), beide ups'en te koop aanbeden en één zwaardere ups terugkopen
Nu met WP, PV, EV en PC
Ik ben blij dat ik het niet geprobeerd hebtheodouma schreef op zondag 09 maart 2008 @ 16:33:
Sommige ups'en bieden de mogelijkheid tot het parralel aansluiten. Echter als de ups hier geen aansluiting voor heeft (beide ups'en moeten dit hebben en dit zal in een gebrikshandleiding staan) dan kun je het echt vergeten.
[...]
aangezien de server van de TS meer nodig heeft dan één ups kan leveren lijkt mij dit geen oplossing, alle stroom voor de server komt namelijk uit ups2.
Jammer genoeg hebben de UPSen geen kabel om ze onderling aan te sluiten. Dus je laaste optie is dan ook de optie die ik ga volgen.
(leuke ondertitel heb je)
enneh...
je voeding aanpassen met een 2e ingangscircuit? (tot aan de 400v condensators)
dus 2 gelijkrichters/dempingsspoelen en ontstoorfilters?
of zou dat ook niet werken?
je voeding aanpassen met een 2e ingangscircuit? (tot aan de 400v condensators)
dus 2 gelijkrichters/dempingsspoelen en ontstoorfilters?
of zou dat ook niet werken?
Pagina: 1