Computer gaat heel even aan, daarna weer uit.

Pagina: 1
Acties:

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-05 19:27
Ik heb een Asus A7N8X-VM moederbord (socket A,mAtx) in mijn computer zitten. Maar nu is het zo dat als ik mijn voeding aansluit en ik zet het knopje achterop de voeding op aan, dan gaat mijn pc uit zichzelf aan en na 5 sec. weer uit. Daarna krijg ik hem met een aantal keer op de powerknop drukken nogmaals aan met hetzelfde effect. Ik heb 3 verschillende voedingen geprobeerd en ook met alle hardware in de het moederbord, maar ook zonder cpu etc etc., dus helemaal kaal. Dit geeft allemaal hetzelfde effect.
Wanneer hij uit is, met de stroom er wel in brand het groene lichtje op het mobo wel gewoon.
Ook geeft hij geen piepjes als hij aangaat en ik heb ook al jumpers op default gezet en de bios gereset.
Kan ik er nu vanuit gaan dat het moederbord kapot is?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zie de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter voor tests en tips, daarmee kan je componenten uitsluiten :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-05 21:40
Ik heb exact hetzelfde probleem gehad, en kam er toen na een kwartier achter dat ik de 2e powerstekker op het moederbord niet aangesloten had... (4-polig, naast de cpu).

I like my men like I like my coffee

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-05 19:27
Sebas1979 schreef op zondag 09 maart 2008 @ 15:15:
Ik heb exact hetzelfde probleem gehad, en kam er toen na een kwartier achter dat ik de 2e powerstekker op het moederbord niet aangesloten had... (4-polig, naast de cpu).
Dat dacht ik eerst ook, maar helaas heeft dit moederbord geen aansluiting voor die stekker.
Ik heb wel een verloop stekker van 24pin naar 20 pin, zou het wel werken als ik dus allebei die stekkers daarin stop en vervolgens in het moederbord? Lijkt met een beetje appart aangezien mijn andere pc wel gewoon werkt met die ene 20 pin aansluiting.

Verwijderd

Ik heb ook eens zoiets gehad, wel een ander moederbord maar het proberen waard misschien. Ik had blijkbaar perongeluk kortsluiting gemaakt ergens mee en toen als ik mijn pc aan wou zetten ging er even stroom op en toen ging hij vanzelf weer uit en na een paar seconden weer aan en viel weer uit.

Ik heb dit opgelost door mijn moederbord te resetten en daarna deed hij et weer gewoon.