Muis onder Duke Nukem 3D

Pagina: 1
Acties:

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:31
Goedenmiddag allemaal,

Ik verveel me zo ontzettend erg, dat ik maar is deze golden oldie heb geïnstalleerd.
Vroeger altijd zoveel lol/ergernis/bangheid mee gehad! :D

Maargoed, het probleem is nu dat ik de muis niet goed ingesteld krijg. In de Setup kan ik bij analog mouse niet kiezen om met de muis rond te kijken zeg maar, alleen maar links/rechts, niet boven/onder. Nu kon ik dat wel kiezen bij digital mouse, maar dat werkt voor geen meter, het is absoluut niet acuraat en werkt niet vloeiend.

Iemand een idee hoe ik dat zou kunnen verhelpen?

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:28

Rub3s

+3 , omdat het kan

heb je de 2006 'versie'? :) ik heb die op men pc staan om het voor de grap nog wat te spelen en daar werkte de muis meteen en ook goed. ook de resolutie was wel aardig (al kan je moeilijk van mooi spreken).

• RnB
Nee, gewoon de originele uit '96.

[ Voor 30% gewijzigd door RnB op 09-03-2008 15:26 ]

Verwijderd

Heel normaal, rondkijken met de muis was toen nog een onbekend concept in shooters ;)

/me heeft DN3D destijds nog volledig met toetsenbord gespeeld

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:01

Koppensneller

winterrrrrr

Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2008 @ 15:53:
Heel normaal, rondkijken met de muis was toen nog een onbekend concept in shooters ;)

* Koppensneller heeft DN3D destijds nog volledig met toetsenbord gespeeld
Net als iedereen destijds ;)

• RnB
Menen jullie dat? Ik speelde het altijd met muis hoor, net als mijn pa die mij heeft ingewijd in de Duke Nukem 3D. :P
Maarja, toen gebruikte ik gewoon nog zo'n PS/2 muis, mss dat ie het daarom wel meteen goed deed.
Maar heeft niemand dus een oplossing?
Behalve zeggen dat ik zonder muis moet spelen natuurlijk. ;)

Verwijderd

er is een knop waarmee je 'mouselook' doet, dit werkt zover mijn herinneringen teruggaan alleen als je stilstaat. Ook kan je erg duizelig worden hiervan, daar de engine fake 3d is, het perspectief is bijzonder afwijkend hierdoor.

• RnB
Jaa klopt, dat weet ik. Maar ik heb het altijd gespeeld als de FPSen van tegenwoordig, dus met de muislook. Ik denk dat het aan mijn USB muis ligt, daar het met PS/2 wel goed ging.
Maar ik wil natuurlijk een oplossing weten daarvoor, mss een patch ofzo?

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:28

Rub3s

+3 , omdat het kan

tjah misschien moet je even zoeken voor die versie die ik ook heb (2006 versie, ik denk dat het een soortje van rebuild is). usb muis gaat perfect; hoefde niet eens instellingen te veranderen. En er worden volgens mij ook hogere resoluties ondersteund die er eerst niet waren

• RnB
Okay dankje, ik ga het uitproberen. Heb jij de HRP Duke Nukem? Die kan je namelijk gratis downloaden op de site van de makers ervan. :)

EDIT: Ik heb de HRP pack geïnstalleerd en het werkte meteen. :) Wrs is dat dan toch de 2006 ''versie''.

[ Voor 28% gewijzigd door RnB op 10-03-2008 09:56 ]

Pagina: 1