• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:44
Ik ben even wat aan het knutselen in Paint.net, maar nu wil ik dat het zo lijkt dat de tekst als het ware in de foto zit (verzonken optie in Word). Maar met de effects die in het programma zitten wordt het er niet beter op, hele afbeelding wordt bijv. grijs terwijl het transparant moet blijven. Nar welke plugin moet ik zoeken om alleen de tekst en de omljning (een vierkant eromheen) verzinken?

/noobmode

[ Voor 3% gewijzigd door maarud op 09-03-2008 14:54 ]

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik heb nog nooit met Paint.net gewerkt, misschien dat iemand anders je een beter antwoord kan geven.

Maar als je het effect maar 1x nodig hebt en het daarna vast mag blijven staan, zou je dit kunnen overwegen:

- zet het woord neer
- zet het tweede woord in de schaduwkleur er schuin linksboven
- selecteer het eerste woord en knip dat uit de tweede.

Dan houd je zo'n verdiept silhouet over.

Kijk goed naar het idee achter diepte en hoogte suggereren: Windows knoppen doen dat heel mooi. Neem een vierkantje en geef het links en boven een witte rand, rechts en onder een donkere: het lijkt omhoog te komen. Precies andersom, dan lijkt het te verdiepen. Enz.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
layer duplicaten, brightness = 0 contrast = 0 (totaal zwart), gaussian blur +- 2 pixels, duplicate 5 keer, merge down 5 keer, layer down.

Dan heb je een masieve zwarte rand om je tekst heen.. Of is dat niet wat je wilt?

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

• maarud
hmm, met de Drop Shadow plugin lukt het wel aardig :) Deze doet gewoon de tekstlayer kopieren, en dan x en y verplaatsen, en je kan ook nog blurren. Als ik de x en y zo instel dat het net tegen het originele woord aankom lijkt het opzich wel verdiept :)

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
^^ plug-ins zijn voor mietjes ;(

Maar, wat hij ^^ zegt dus.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

• maarud
link0007 schreef op zondag 09 maart 2008 @ 22:50:
^^ plug-ins zijn voor mietjes ;(

Maar, wat hij ^^ zegt dus.
:P deze plugin doet hetzelfde als wat jij voorstelde, alleen kost een stuk minder werk :9
Pagina: 1