Hey, ik heb een probleempje met mijn computer. Mijn moederbord is een P5N32-E Sli en de voeding een Gigabyte ODIN GT 800W.
Dit is een copy-paste vanop een ander forum. Ook de belangrijkste posts uit die thread citeer ik.
Bedankt.
Dit is een copy-paste vanop een ander forum. Ook de belangrijkste posts uit die thread citeer ik.
Hallo.
Net wat vreemds meegemaakt, dit is de situatie:
er is een witte verdeelstekker, met daarop pc, externe harde schijf en mijn scherm. Ze staan alledrie aan, en ik trek de stekker uit van mijn externe harde schijf (moest plaats maken voor een ander), maar die schijf stond dus aan (was ik een beetje vergeten) en net als ik die stekker uittrek valt de pc uit. NB: ik denk dat de externe harde schijf NIET was aangesloten op de computer op dat moment.
Als ik hem nu aansteek werken alle fans, maar ik krijg geen beeld en windows wordt ook niet geboot. Mijn intern speakertje is niet aangesloten (volgens mij heb ik er niets eens een) dus beep codes hoor ik ook niet. Ik heb geprobeerd het batterijtje van het moederbord eruit te halen en er weer in te steken en dan opnieuw te booten, maar de situatie was dezelfde. Ook als ik de computer rechstreeks aansluit (zonder verdeelstekker) wordt windows niet geboot. Dat merk ik aan de fans die blijven spinnen op 100%.
De externe harde schijf en het scherm werken wel nog.
Wat zou er precies gebeurd zijn? Hoe kan ik het oplossen?
Groetjes
Simon.
Wat ik ondertussen gedaan heb:
jumper reset, batterij er nog eens uitgehaald, dvd-station, tweede grafische kaart, extra fan en front usb-station losgekoppeld en nog eens geprobeerd, krek zelfde resultaat. HDD blijkt wel te draaien.
Is er een manier zodat ik uitsluitsel kan geven over een mogelijk defect van de voeding?
Ik zou het heel erg appreciëren als je me zou kunnen helpen.even een ruwe gok wagen: processor kapot misschien? doorgebrand of zo?