ATI HD3870x2 rendering problemen??

Pagina: 1
Acties:

• dwinzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-02 14:25
Hallo mede tweakers,

Afgelopen dinsdag heb ik mn nieuwe 3870x2 ontvangen. Na een aantal dagen met veel plezier gegamed te hebben kreeg ik wat problemen. Nadat ik ingame mn aa en af had aangepast rendered hij crysis niet meer goed. (zie screenies) Zo ik denk dat er misschien iets mis met de interne crossfire bridge. Ik heb de laatste drivers 8.2 en 8.3 geprobeerd en zelfs een nieuwe install van Xp maar niks helpt. Het rare is dat games zoals COD4 en Gears of war wel goed lopen maar ja die stressen de kaart niet zoals crysis doet. Ik hoop niet dat ik hem terug moet sturen want heb net een hd2900 ook al terug moeten sturen en daarvoor had ik deze gekocht. Als iemand mij in de juiste richting kan sturen of een antwoord weet ben ik zeer blij! Alvast bedankt.

http://i35.photobucket.co.../dwinz/ScreenShot0014.jpg
http://i35.photobucket.co.../dwinz/ScreenShot0005.jpg

System specs
AMD 4800(939)
OCZ platinum 2 gig pc4000
OCZ game Xstream 700w
Abit AT8 32x mobo
Ati HD3870x2

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-03 20:48

Sebazzz

3dp

Even alt+tabben terwijl je in het spel zit (Firefox ofzo in de achtergrond houden, anders alt+tabbed hij niet). Bug in Crysis. Al de laatste patches (1.1,, en 1.2) geinstalleerd?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Heb je al geprobeerd om je Core van je GPU wat lager te klokken het lijkt er namelijk op dat deze de fouten veroorzaakt. :)

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:14

M2M

medicijnman

offtopic:
is 800 bij 600 niet een beetje een hele lage resolutie voor zo'n kaart? of zit de bottleneck van jouw pc bij deze game toch echt bij de processor...

-_-

• dwinzz
Sebazzz schreef op zondag 09 maart 2008 @ 14:17:
Even alt+tabben terwijl je in het spel zit (Firefox ofzo in de achtergrond houden, anders alt+tabbed hij niet). Bug in Crysis. Al de laatste patches (1.1,, en 1.2) geinstalleerd?
Helaas dat is het niet alle patches geinstalleerd. Ben er denk ik wel achter nu dat de tweede gpu dus de interne verbinding niet werkt.
Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2008 @ 14:18:
Heb je al geprobeerd om je Core van je GPU wat lager te klokken het lijkt er namelijk op dat deze de fouten veroorzaakt. :)
Ik overklok niet alles loopt standaard. Ik hou er niet van om video kaarten te overclocken.

Maar thanks jongens!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2008 @ 14:18:
Het zijn geen artifacts en andere spellen werken wel goed. De kans dat dit met de snelheid van de core te maken heeft is erg klein. Sowieso komen artifacts meestal door het geheugen en niet de core van de kaart. Maar aangezien andere spellen wel goed werken is dat het probleem sowieso niet.

Ik denk dat het probleem hier toch echt bij de drivers of het spel zelf zit. Of misschien een combinatie van beide aangezien andere spellen zonder problemen werken.

Ik zou eens aan de slag gaan met andere drivers voor de videokaart. Misschien beta drivers of zelfs oudere drivers. Ook de spellen waar de problemen zich voordoen patchen zou ik zeker proberen.

• dwinzz
Ik heb alle patches uitgevoerd en alle dirvers geprobeerd en helaas geen geluk. Kaart er uit gehad en weer terug gedaan ander slot geprobeerd etc. Andere videokaart geprobeerd HD2600xt en dan heb ik geen problemen dus eigenlijk zo een beetje alles uigesloten. Wat mij dus nu opvalt is dat de interne crossfire bridge niet goed werkt waardoor de er niet goed gerendeerd wordt en hij maar op een gpu werkt.

• PilatuS
  • Niet online
Het beste zou denk ik zijn om de kaart in een andere PC te proberen. Heeft ie de problemen daar ook dan moet het bijna wel de kaart zijn.

Draai trouwens eens 3dmark06 om te zien of die problemen geeft. Die belast de kaart 100%.

[ Voor 25% gewijzigd door PilatuS op 09-03-2008 16:06 ]

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-03 17:14
Je hebt het telkens over de crossfirebridge, nu zit die natuurlijk hardstikke vast in een X2, maar hoe/waaorm denk je dat het daar aan ligt.

Je kunt ook eens proberen in CCC (catalyst control center) crossfire uit te zetten en te zien wat er dan gebeurd.

~ Mijn prog blog!

• dwinzz
roy-t schreef op zondag 09 maart 2008 @ 16:42:
Je hebt het telkens over de crossfirebridge, nu zit die natuurlijk hardstikke vast in een X2, maar hoe/waaorm denk je dat het daar aan ligt.

Je kunt ook eens proberen in CCC (catalyst control center) crossfire uit te zetten en te zien wat er dan gebeurd.
Je kan in CCC crossfire niet uitzetten omdat het een interne speciale brug/chip die ontwikkeld is hiervoor. Omdat het rendering in crossfire door twee gpu's wordt gedaan als dit niet goed gaat zie je dat doormiddel van missende lichteffecten etc het niet goed renderen van graphics door bv doorzichtige modelen bv een vallende rots die je wel doorzicht ziet vallen maar dat de rest niet is ingevuld zeg maar enz. Dat is waarom ik zeg dat de crosffire bridge niet werkt. Thanks voor je reply. :)

• PilatuS
  • Niet online
dwinzz schreef op zondag 09 maart 2008 @ 17:09:
[...]

Je kan in CCC crossfire niet uitzetten omdat het een interne speciale brug/chip die ontwikkeld is hiervoor. Omdat het rendering in crossfire door twee gpu's wordt gedaan als dit niet goed gaat zie je dat doormiddel van missende lichteffecten etc het niet goed renderen van graphics door bv doorzichtige modelen bv een vallende rots die je wel doorzicht ziet vallen maar dat de rest niet is ingevuld zeg maar enz. Dat is waarom ik zeg dat de crosffire bridge niet werkt. Thanks voor je reply. :)
Zou COD4 en GOW dan maar 1 core gebruiken ? Dat lijkt mij persoonlijk erg sterk. Zoals ik al zei draai eens 3dmark06, die moet sowieso de kaart helemaal tot de max stressen en dan zie je wel of het wel of niet goed gaat. Als je bij 3dmark06 niets vreemds zie en de score is ook normaal denk ik niet dat het de kaart is.

• dwinzz
PilatuS schreef op zondag 09 maart 2008 @ 17:12:
[...]

Zou COD4 en GOW dan maar 1 core gebruiken ? Dat lijkt mij persoonlijk erg sterk. Zoals ik al zei draai eens 3dmark06, die moet sowieso de kaart helemaal tot de max stressen en dan zie je wel of het wel of niet goed gaat. Als je bij 3dmark06 niets vreemds zie en de score is ook normaal denk ik niet dat het de kaart is.
Gedaan en heb geen goeie resultaten kom net aan de 8000 punten. Ook tijdens het draaien ervan rare flickeringen, lichtval niet wat niet goed loopt, framedrops als een gek etc. Het gekke is ook zoals ik al eerder zei de eerste drie dagen deed crysis het perfect met alles op high met 8xaa en 16xAF. Maar nadat ik ingame het eea het veranderd was het over. Als dit driver techinsich had geweest imo dan had dit al verholpen moeten zijn na de nieuwe install van XP en div drivers. Mijn HD2900 had zelfs nog hogere scores btwover de 9000 punten. Misschien zie ik het verkeerd? Ik weet het niet meer ben clueless at the moment... 8)7 :'(

• PilatuS
  • Niet online
dwinzz schreef op zondag 09 maart 2008 @ 19:46:
[...]

Gedaan en heb geen goeie resultaten kom net aan de 8000 punten. Ook tijdens het draaien ervan rare flickeringen, lichtval niet wat niet goed loopt, framedrops als een gek etc. Het gekke is ook zoals ik al eerder zei de eerste drie dagen deed crysis het perfect met alles op high met 8xaa en 16xAF. Maar nadat ik ingame het eea het veranderd was het over. Als dit driver techinsich had geweest imo dan had dit al verholpen moeten zijn na de nieuwe install van XP en div drivers. Mijn HD2900 had zelfs nog hogere scores btwover de 9000 punten. Misschien zie ik het verkeerd? Ik weet het niet meer ben clueless at the moment... 8)7 :'(
Als ik dit zo lees zou ik toch zeggen dat er iets met de kaart mis is. Testen in een andere PC zou ik wel doen als het mogelijk is.

Verwijderd

Zet de kaart in een andere pc en kijk of die daar dezelfde render fouten geeft, zo ja kaart omruilen.
Zo nee, andere onderdelen testen om te kijken of het misschien daar aan ligt.

• dwinzz
helaas is dit niet mogelijk. Ik wou dat het kon. Ik denk dat ik toch maar een rma aanvraag of een doa aanvraag omdat ik binnen de 10 dagen zit. Ik weet het anders ook niet meer. :? |:( :'(

PS mooi systeem pilatus :9~

[ Voor 7% gewijzigd door dwinzz op 09-03-2008 20:04 ]

Verwijderd

Heb je al eens geprobeerd met een vorige driver 3Dmark te draaien? na het installeren van 8.3 is mijn score ook van 12000 naar 7500 punten gezakt! (E6700, 2gb, Asus P5W DH deluxe, HD3870 X2)
Echter de prestatie in Crysis is er wel op vooruit gegaan..

• dwinzz
M2M schreef op zondag 09 maart 2008 @ 15:35:
offtopic:
is 800 bij 600 niet een beetje een hele lage resolutie voor zo'n kaart? of zit de bottleneck van jouw pc bij deze game toch echt bij de processor...
Gaat dus helemaal nergens over. FFS! |:( :X

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:14

M2M

medicijnman

dwinzz schreef op zondag 09 maart 2008 @ 23:53:
[...]

Gaat dus helemaal nergens over. FFS! |:( :X
hoezo gaat nergens over... dat viel mij op toen ik de screenshots bekeek. Zelfs met 8000 3dmarks moet een hogere resolutie mogelijk zijn, maar misschien inderdaad wel offtopic (toch niet voor niets de offtopic signs gebruikt)... maargoed, sorry voor die nutteloze toevoeging aan deze draad _/-\o_

enfin, als sommige games het normaal doen, en crysis doet vreemd nadat je met de instellingen van de game zelf hebt... gerommeld, dan ligt hoogst waarschijnlijk het probleem aan de instellingen van crysis. Dat zou het meest logische zijn, totdat je 3dmark06 draaide en daar ook vage lichteffecten zag (framedrops kunnen best normaal zijn)

Misschien is je videokaart dood (aan het gaan), maar misschien ligt het wel aan eventueel brak geheugen. Test je geheugen eens met memtest86(+), dus met een opstartfloppy / usbstick om zeker te zijn dat je geheugen niet het probleem is.

Vervolgens om nog zekerder te zijn een nachtje orthos draaien voor de stabiliteit van je cpu / northbridge / geheugen, en ook je voltages in de gaten houden.

daarnaast zou je ook even kunnen kijken of het de temperatuur van de kaart is die crysis de das om doet. Zet een tafelventilator voor je pc. (temperaturen in windows kunnen verkeerd uitgelezen worden, en als het geheugen op je videokaart te warm wordt dan zie je dat niet)

En als je je kaart zou testen in een ander systeem, hoef je het bovenstaande niet (allemaal) te doen om te weten waar je probleem zit.

mocht je toch nog tijd over hebben, zet er een tweede windows install naast, basic drivers er op, crysis erop en checken of je problemen voordoen.

offtopic:
ps, je verkiest dus AA en AF boven resolutie?

-_-

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-02 15:22
zet de catalyst AI eens uit, dit zou de meeste crossfire optimalisaties moeten uitschakelen (als die de fout veroorzaken)

• dwinzz
catalyst AI uit gedaan maar no luck loopt nog steeds niet:( cpu en geheugen is stabiel alles gechecked.Dus dat is het niet, begin mn vertrouwen in ATI een beetje te verliezen na zoveel jaar jammer genoeg. Maar goed, rma is goed gekeurd denk dat ik hem het beste terug kan sturen. Ik hoop dat dit snel is afgehandeld begin dit zat te worden inmiddels de tweede kaart van ATI die defect zou zijn in een korte periode. Helaas :'(

@ M2M kwam een beetje raar over met 800x600 vandaar. Ik was en ben in een klote bui hierdoor en dan vat je het niet helemaal zo op als het zou moeten ;) Maar thanks voor je hulp, iedereen natuurlijk!

[ Voor 19% gewijzigd door dwinzz op 10-03-2008 21:07 ]

Pagina: 1