'Amerikaanse Telco's vechten tegen backup-verplichting ...'

Pagina: 1
Acties:

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-02 19:32

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Topicstarter
nieuws: Amerikaanse telco's vechten tegen backup-verplichting zendmasten

Zoals ik de titel van het bovenstaande artikel lees, denk ik dat de telco's vechten tegen het verplichte opslaan van data zoals welke telefoons, telefoonnummers, gespreksduur etc (dus normaal wordt deze data niet opgeslagen, nu moe(s)ten ze wel, dus de data wordt gebackupped voor latere inzage). Dit klonk mij al vreemd in de oren, want volgens mij doen ze dat allang al, marktonderzoek enzo. Maar als ik het artikel lees, zie ik dat het gaat over de stroomvoorziening, en niet over de data. Nu kan backup zowel kopie van data als noodstroomvoorziening betekenen, dus taaltechnisch klopt het wel, alleen denk ik dat de titel wel iets verduidelijkt kan worden zodat duidelijk is dat het over stroom gaat, en geen data. :)

Verwijderd

Waarschijnlijk is hiervoor gekozen omdat "noodstroom" langer is dan "backup" en de titel al vrij lang was, maar door "Amerikaanse" te vervangen door "VS" kan het allemaal toch passend gemaakt worden :-)

Amerikaanse telco's vechten tegen backup-verplichting zendmasten
Telco's VS vechten tegen verplichte noodstroom zendmasten

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Beter laat dan nooit, maar de titel alsnog gewijzigd. De oorspronkelijke titel was, hoewel niet fout, toch verwarrend.