Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel22
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-05 19:23
Hey,

Ik heb een beetje een rotprobleem met m'n ixus75, eerst kon ik wel mooie scherpe foto's maken en met macro ook gewoon van dichtbij scherp enzo, maar nu is wat ik ook maak gewoon allemaal superwazig. Ik weet niet welke instelling ik moet veranderen dus wou um naar de fabrieksinstellingen terugzetten, maar op internet kan ik nergens wat vinden, en de reset in het menu reset er helemaal niks..
Als iemand een oplossing heeft om het goed te doen!

;)

Inventaris | WhatPulse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112308

Staat misschien op manual focus (hoewel dat bij een Ixus volgensmij niet eens kan) of misschien lens vuil zodat autofocus niet optimaal werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel22
Het focussen gaat automatisch, iig als ik de knop half indruk is hij wel aan het bijstellen, lens is schoon en zit geen vuil op, hij staat op dat bloempje van dichtbij en nog zijn ze superwazig..

Inventaris | WhatPulse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:50

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Heb je een voorbeeldfoto?

Meh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel22
Goede foto:
Afbeeldingslocatie: http://img151.imageshack.us/img151/5062/img0201zt1.jpg

Slechte foto nu:
Afbeeldingslocatie: http://img291.imageshack.us/img291/8316/img1300ve4.jpg

Inventaris | WhatPulse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Zet hem eens gewoon op de Auto-stand, en neem een foto van een onderwerp op een grotere afstand.
Gaat dit wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel22
Alles staat vreemdgenoeg gewoon op auto... En als ik er 20 cm meer vanaf ga blijft het gewoon wazig, wat er ook op de foto gezet wordt alles is wazig. Veel licht weinig licht wel/geen flits..

Ook op hoogste resolutie en superfijn!
Mss dat er eens een instelling is veranderd waarvan ik zo niet weet welke, maar in het menu staat alles ook zoals ik het nog ken van toen..

[ Voor 32% gewijzigd door appel22 op 09-03-2008 14:27 ]

Inventaris | WhatPulse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05 23:13

job

Het focus vierkantje wordt wel groen als je een foto maakt?
En voor dichtbij moet je uiteraard wel de macro stand aanzetten (tulpje).

[ Voor 38% gewijzigd door job op 09-03-2008 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel22
job schreef op zondag 09 maart 2008 @ 14:33:
Het focus vierkantje wordt wel groen als je een foto maakt?
En voor dichtbij moet je uiteraard wel de macro stand aanzetten (tulpje).
Ja tulpje staat wel aan, vaak wordt het blokje ook groen, maar foto's blijve gewoon superwazig net als foto die hierboven stond.. Die met de pokerfiches was op ongeveer dezelfde afstand (tijd terug) maar daar zijn de foto's echt vele malen scherper..

Inventaris | WhatPulse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112308

Op LCD is het dan ook scherp te zien neem ik aan tijdens foto maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
Maar je test altijd in de macro-stand? Of niet?
Haal hem eens van het tulpje en neem eens een foto van iets vanop een metertje of 2 afstand.
En zoals Herelam al vraagt, is het op je LCD wel scherp (voor zover dat zichtbaar is natuurlijk...)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel22
Op de lcd is het ook zo wazig als het maar kan en dat was dus eerst niet!
Met of zonder tulpje van redelijk dichtbij is alles wazig, als je foto's van de verte maakt zijn ze mooi en scherp, wanneer het donkerder wordt worden ze waziger maar das neem ik aan omdat de sluitertijd langer gaat worden.
Maar m'n ouders ergeren zich er dood aan nu maakt het toestel van 8 jaar geleden nog betere en das gewoon een beetje raar..

Inventaris | WhatPulse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
Factory reset kan ik niet zo snel iets over vinden.
Ergens las ik dat je de menu-knop 20sec moet ingedrukt houden, maar het was niet echt duidelijk of dat specifiek voor de Ixus 75 was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel22
Nop niet met aan en dan knop indrukken,
ook niet menu indrukken en dan toestel aan,
ook niet met toestel uit en dan indrukken..

Ik kan verder ook weinig vinden over hoe dit opgelost moet worden, wel jammer verder super toestel :)

Inventaris | WhatPulse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
appel22 schreef op zondag 09 maart 2008 @ 15:17:
Nop niet met aan en dan knop indrukken,
ook niet menu indrukken en dan toestel aan,
ook niet met toestel uit en dan indrukken..

Ik kan verder ook weinig vinden over hoe dit opgelost moet worden, wel jammer verder super toestel :)
Bij mijn ixus 50 moet ik de (als de camera aan staat) de menuknop ong 5 sec ingedrukt houden, dan krijg ik de vraag of ik wil resetten of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14829

Heb je die onscherpte ook bij normale foto's waarbij de camera op oneindig moet scherpstellen (landschap, stadsgezichten, dat soort dingen)?
Zo ja, dan is de kans groot dat de lens defect is (1 of meer verschoven lenselementen), en dan heeft een factory reset geen zin. Dan is 't gewoon een kwestie van laten repareren, hopelijk binnen garantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
appel22 schreef op zondag 09 maart 2008 @ 14:43:
[...]
Met of zonder tulpje van redelijk dichtbij is alles wazig, als je foto's van de verte maakt zijn ze mooi en scherp, wanneer het donkerder wordt worden ze waziger maar das neem ik aan omdat de sluitertijd langer gaat worden.
[...]
Veraf lijkt dus ok volgens de ts, maar het kan altijd natuurlijk dat er ergens iets vastzit zodat dichtbij scherpstellen niet meer lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel22
Fire69 schreef op zondag 09 maart 2008 @ 16:20:
[...]

Veraf lijkt dus ok volgens de ts, maar het kan altijd natuurlijk dat er ergens iets vastzit zodat dichtbij scherpstellen niet meer lukt.
Ik kan natuurlijk een factory reset proberen, als het niet werkt is reparatie altijd een optie, 'k heb um net een maand of 3 dus lijkt me dat het gewoon garantie is dan..
Maar hij probeert wel scherp te stellen, maar als ik scherpstel dan stelt ie als het ware de verkeerde kant op scherp en wordt het er alleen maar waziger op..

Inventaris | WhatPulse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14829

Garantiegevalletje dus. Als je die toetsenbord-foto kunt reproduceren bij je verkoper zal niemand erover twijfelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel22
Ik zal van't weekend contact opnemen met het bedrijf waar ik um gekocht heb en er desnoods ff langs, kijken of dit idd een kapot toestel is en garantie is. iig bedankt voor jullie hulp :)

Inventaris | WhatPulse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel22
Hijs retour, hij deed wel moeilijk want vond dat het nog wel kon maar uiteindelijk toch op laten sturen!
Hoop dat hij dan toch gerepareerd wordt, en eventueel een nieuwe!

Inventaris | WhatPulse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel22
mss late reactie maar na een tijdje hebben we toestel (werkend) terug gekregen !

Inventaris | WhatPulse

Pagina: 1