Toon posts:

HDD Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hier de specs van mijn pc :
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1275400/

Vista staat er al een tijdje op zonder internet nooit geen problemen
is toen ook al gebruikt om heel de dag te gamen

Maar nu heb ik het probleem dat de pc af en toe helemaal vastloopt

dan reset ik hem via de knop en als tie dan opnieuw opstart dan vind tie mijn hdd niet (sata2 750 gig samsung)

als ik blijf reseten blijft tie hem niet vinden

als ik hem helemaal uitzet en 10 sec wacht dan vind tie hem wel
en dan heb ik verder niks geen problemen totdat tie weer vastloopt uiteraard

ik heb de sata aansluiting al op een andere poort gezet maar dat maakte niks uit

Het gebeurd steeds vaker vergeleken met gisteren

Het lijkt me niet dat de hdd kapot is want hij is helemaal nieuw

heb de nieuwste motherboard sli drivers van nvidia al geprobeerd te installen maar dan krijg ik een blauw scherm met opstarten "royal.sys"

Ik weet me helemaal geen raad meer ik hoop andere mensen hier wel

EDIT : Ik heb hier geen andere sata2 schijf liggen om uit te proberen ide zou kunnen maar dat heeft geen zin denk ik
En trouwens toen ik vista erop zette had ik het probleem ook 1 x in het begin maar daarna niks meer gemerkt tijdens urenlang gamen etc sinds gisteren/vandaag pas weer

bvd Mark

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2008 13:35 . Reden: toevoeging ]

Verwijderd

Hoe bedoel je dat de harde schijf niet gevonden wordt? In de BIOS?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2008 @ 13:34:
Hoe bedoel je dat de harde schijf niet gevonden wordt? In de BIOS?
idd bios ziet hem niet meer totdat ik pc helemaal uit en aan zet

Verwijderd

Dan heeft het sowieso weinig met drivers en Windows te maken? Al een ander kabeltje / andere HD geprobeerd? Anders is het waarschijnlijk toch de HD.

Edit: Ik zie nu pas je edit. Wat mij betreft heeft het wel zin om een andere HD te proberen of je huidige HD in een ander systeem te testen.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2008 13:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
zal is een andere kabel proberen die heb ik nog liggen maar andere hdd gaat niet werken

Verwijderd

Topicstarter
andere kabel loopt tie ook vast

dan zal het denk idd mijn hdd zijn morgen maar is bellen of mensen moeten nog andere idee-en hebben ?

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Even de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif gebruiken als je zo kort na een andere post van jezelf reageert. :)

Hoor je geen rare geluiden van de schijf komen?
Bios instellingen goed staan? Misschien even de default instellingen ervan terugzetten..
scheve pinnetjes op de hd, oid?

Verwijderd

Topicstarter
hdd klinkt gewoon zoals tie moet klinken

zal bios is ff proberen scheve pinnetjes kan niet echt op sata2 lijkt me ?

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je even de FAQ door neemt ipv je vraag zomaar neer te plempen, dan zou je een link naar de website van de fabrikant gevonden hebben waar je een tool kan downloaden om je HD te testen. Dan weet je in ieder geval bijna zeker of je HD in orde is of niet.

Is je HD in orde volgens de test, dan zou het kunnen zijn dat je moederbord niet helemaal lekker is. Of het kan ook gewoon zo zijn dat de combinatie van jouw moederbord en dat type HD niet helemaal lekker gaat. Je zou dan bijvoorbeeld eens kunnen kijken of er een bios update voor je moederbord, of de HD, beschikbaar is.

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2008 @ 13:55:
hdd klinkt gewoon zoals tie moet klinken

zal bios is ff proberen scheve pinnetjes kan niet echt op sata2 lijkt me ?
Mja das waar, hehe.
Waarom denk je dat IDE geen zin heeft trouwens? Zou ik toch wel even uit proberen. Weet je iig dat er schijven worden herkent. (Als dat dezelfde chipset is iig).

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Royal.sys heeft te maken met een activatieprobleem en mogelijk met een minder legale versie voor zover ik uit sommige bronnen hier, http://www.google.nl/sear...yal.sys&btnG=Zoeken&meta= kon opmaken.

Overigens staan er verschillende oplossingen voor dit probleem tussen.

ARME AOW’er

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 15:41

Sebazzz

3dp

heb de nieuwste motherboard sli drivers van nvidia al geprobeerd te installen maar dan krijg ik een blauw scherm met opstarten "royal.sys"
Je gebruikt de PARADOX BIOS hack, of een soorgelijke. Dan kan je geen chipsetdrivers installeren.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Topicstarter
Blorgg schreef op zondag 09 maart 2008 @ 14:04:
Als je even de FAQ door neemt ipv je vraag zomaar neer te plempen, dan zou je een link naar de website van de fabrikant gevonden hebben waar je een tool kan downloaden om je HD te testen. Dan weet je in ieder geval bijna zeker of je HD in orde is of niet.

Is je HD in orde volgens de test, dan zou het kunnen zijn dat je moederbord niet helemaal lekker is. Of het kan ook gewoon zo zijn dat de combinatie van jouw moederbord en dat type HD niet helemaal lekker gaat. Je zou dan bijvoorbeeld eens kunnen kijken of er een bios update voor je moederbord, of de HD, beschikbaar is.
ja beetje jammer dat dat proggie niet voor mijn hdd is ? maar toch bedankt voor je reactie

Verwijderd

Topicstarter
Sebazzz schreef op zondag 09 maart 2008 @ 14:15:
[...]

Je gebruikt de PARADOX BIOS hack, of een soorgelijke. Dan kan je geen chipsetdrivers installeren.
hmm dat zou kunnen O-)

ik zal die bios is ontladen misschien kan het dan

maar heb bios naar default gezet en hij blijft nu nog lopen

maar ga niet te vroeg juichen

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2008 @ 14:16:
[...]

ja beetje jammer dat dat proggie niet voor mijn hdd is ? maar toch bedankt voor je reactie
je zegt dar dat proggie niet voor jouw hd is maar heb je wel gezocht op jouw model want zit zelf effe te kijken en voor zover ik kan vinden kun je allemaal tooltjes downloaden per type hd dus heb je wel gezocht op type model van jouw hd ? op de samsung site want meer dan dat het sata2 750 gig hd is heb je verder niks aangegeven wat voor model maar wat ik zie op de samsuing site heb je voor zover ik snel paar hd modellen heb bekeken kun je voor elke hd zo te zien wel een tooltje downloaden

• Blorgg
  • Niet online
Inderdaad, voor elke Samsung HD is een tool beschikbaar. En als de Samsung tool niet werkt omdat ie bijvoorbeeld je moederbord niet ondersteunt, dan zou je anders ook bijvoorbeeld Seatools kunnen gebruiken.

"ja beetje jammer" dat je zo weinig inzet toont. Neem die FAQ nou gewoon eens door en begin daar met troubleshooten, dan kom je echt al een heel eind hoor :)

[ Voor 8% gewijzigd door Blorgg op 09-03-2008 14:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik ben al sinds vanochtend 9 uur aan het proberen etc maar heb het proggie nu wel gevonden na ff wat zoeken

8)7

pc heeft er nog steeds last van zal het proggie is runnen zo

heb hutil gerund via ms dos maar
als ik de hdd wil openen krijg ik alleen de keuze dat ik terug naar dos kan
1 x kreeg ik meerdere opties
maar die klikte ik aan en kreeg verder geen resultaat
en een paar x liep tie gewoon vast
maar met een reset starte pc daarna wel normaal op (zonder uit te zetten)

ik denk dat ik alternate maar is ga bellen voor een andere :(

ik snap er iig niks meer van :S

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2008 16:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
nu de nieuwe nvidia drivers installed (paradox bios uitgezet)

maar kan toch niet dat de hdd nu al kapot is ?

in het begin met een hele dag gamen of hdd volzetten met mp3 nergens geen last van en nu......

• Blorgg
  • Niet online
Blorgg schreef op zondag 09 maart 2008 @ 14:37:
En als de Samsung tool niet werkt omdat ie bijvoorbeeld je moederbord niet ondersteunt, dan zou je anders ook bijvoorbeeld Seatools kunnen gebruiken.
:X

Of een andere diagnostisch programma om HDs te testen. Probeer anders eens de nieuwe Ultimate Boot CD, daar staan een heel aantal van dergelijke programmas op. Alternate zal in ieder geval het retourneren van een HD niet accepteren met de klacht omschrijving die jij er nu bij geeft.

Verwijderd

Topicstarter
zal morgen die ultimate boot cd is proberen

maar me pc slaat dus niet helemaal vast heeft alleen bij elke beweging (op startmenu knop drukken op toetsenbord) een vertraging van ongeveer een minuut of langer :X wat kan dat zijn als eventueel iemand dat weet ?

als ik alt + ctrl + delete doe dan krijg ik een zwart scherm met vertraging

en dan een beveiligingfout oid en dan een minuut langer weer me eigen scherm

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2008 22:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
voor de mensen die dit nog lezen :P

ik heb een ide schijf erin gezet (zonder die sata2) en niks geen problemen

Ik heb daarna die sata2 schijf ernaast gezet en toen chrashde tie binnen 5 min

dus vrijdag maar terug naar alternate

iedereen bedankt voor de reacties! (Y)

Verwijderd

Topicstarter
Me pc die loopt vast op elk willekeurig moment.
Als ik de pc daarna reset via de resetknop dan vind hij bij de post de sata2 schijf niet meer
Als ik hem helemaal uitzet en weer aan dan vind tie hem wel totdat tie weer crashed

Op ide werkt de pc helemaal perfect

Ik heb een andere sata2 schijf erin gehangen en hij heeft weer het probleem

Ik denk persoonlijk dat de mobo niet goed is.
Heb al een bios update gedaan maar dat mocht ook niet helpen

Het vreemde is dat ik hier eerst nooit geen last van heb gehad
Zelfs niet na urenlang gamen was dit niet het geval

De hdd in kwestie is :

Samsung HD753LJ 750 gig 32 mb spinpoint f1

Weet iemand hier misschien raad

Edit :

--------------------------------------------------------------------------------
Processor Intel Core™ 2 Quad Q6600
-----------------
Voeding Corsair CMPSU-620HX
----------------
Videokaart NVIDIA GeForce 8800 GTS
---------------
Moederbord Asus P5N32-E SLI+

De schijf staat niet in raid oid

bvd Mark

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:38

Yor

Yor1313#2571

Waarom vraag je of iemand raad weet terwijl je het antwoord zelf al geeft?

Als je pc crashed op s-ata schijven, heb je het probleem toch gelokaliseerd, of ben ik nu gek? :?

http://yor.minitroopers.com

Pagina: 1