• lennartbee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-11-2025
Hey,

Ik ben opzoek naar een goedkope usb tv tuner om af en toe wat op te nemen (het gaat me vooral om discovery channel). Nu zag ik in een foldertje deze usb tv tuner voor 30 euro.

Maar er zit een antenne bij etc. Kan ik hierin ook gewoon de kabel steken en zo (digitale) niet gecodeerde tv zenders ontvangen. Of is dit dingetje alleen om ned. 2 etc te ontvangen die vrij in de lucht hangen.

Lennart

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ja, is BVD-T he, dus hier in Nederland is dat Digitenne van KPN en de vrije zenders zijn Ned1,2,3 en de regionale publieke omroepen.

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 19:59

Xof

DVB-T ;)
Je zult dus een ontvanger moeten hebben waar je een kaart in kan stoppen en zul je dus ook een abo moeten nemen op Digitenne. En die apparaatjes zijn wel iets duurder (sowieso 2x zo duur)

• lennartbee
he?

Ik bedoel of er een kabel ingang inzit, dus niet alleen een ingang waar de antenne opkan :P

We hebben hier wel digitale tv van caiw..

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
lennartbee schreef op zondag 09 maart 2008 @ 16:56:
he?

Ik bedoel of er een kabel ingang inzit, dus niet alleen een ingang waar de antenne opkan :P

We hebben hier wel digitale tv van caiw..
Nee dat is een tuner alleen voor DBV-T, je gewone coax kabel zal er dus niet oppassen.
De Hauppauge WinTV HVR-900 (bijvoorbeeld) kan het wel allebei, maar is ook weer een stukje duurder.
pricewatch: Hauppauge WinTV-HVR-900 :)
Er moet dus bij het product staan dat hij ook Analoog ondersteund, Succes met zoeken!

[ Voor 8% gewijzigd door Satch op 09-03-2008 17:06 ]

• lennartbee
Satch schreef op zondag 09 maart 2008 @ 17:01:
[...]

Nee dat is een tuner alleen voor DBV-T, je gewone coax kabel zal er dus niet oppassen.
De Hauppauge WinTV HVR-900 (bijvoorbeeld) kan het wel allebei, maar is ook weer een stukje duurder.
pricewatch: Hauppauge WinTV-HVR-900 :)
Er moet dus bij het product staan dat hij ook Analoog ondersteund, Succes met zoeken!
Hey! bedankt man.. Ik zit er dan toch aan te denken om er zo eentje aan te schaffen...
Dan maar 25 euro meer ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak. Consumentenvideo bestaat ondertussen al de nodige tijd en zou bekend mogen zijn...

Move OH -> VID

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Ik heb zo'n apparaat, maar heb er in Epe nog geen ontvangst mee kunnen krijgen op de kleine binnenantenne. Achter de decoder van Canal Digitaal krijgt hij ook geen signaal.
Nu nog een keer direct op de schotel...

Maar dat was niet de bedoeling!
Ik heb ook overigens ook geen Digitenne ontvangst op mijn postcode.

Heb jij al wel beeld?
Ik krijg alleen RTL's en SBS6 en Veronica en enkele muziekzenders (totaal te ontvangen 12 stations).
Overigens alleen free-to-air, dus geen Discovery zoals jij denkt!

Albert
lennartbee schreef op zondag 09 maart 2008 @ 13:13:
Hey,

Ik ben opzoek naar een goedkope usb tv tuner om af en toe wat op te nemen (het gaat me vooral om discovery channel). Nu zag ik in een foldertje deze usb tv tuner voor 30 euro.

Maar er zit een antenne bij etc. Kan ik hierin ook gewoon de kabel steken en zo (digitale) niet gecodeerde tv zenders ontvangen. Of is dit dingetje alleen om ned. 2 etc te ontvangen die vrij in de lucht hangen.

Lennart

Verwijderd

Toevoeging ivm mogelijk misverstand: ik zie de genoemde stations wel in een lijst staan, maar ze staan ahw op slot, dus geen ontvangst!

Verwijderd

Maar als je Digitenne hebt heb je die DVB-tiuner (geen BVD) dus niet meer nodig!
Of denk je dat dit apparaat Digitenne-app. vervangt?

Albert
xabre16v schreef op zondag 09 maart 2008 @ 13:48:
Ja, is BVD-T he, dus hier in Nederland is dat Digitenne van KPN en de vrije zenders zijn Ned1,2,3 en de regionale publieke omroepen.
Pagina: 1