Toon posts:

Is dit legaal?

Pagina: 1
Acties:
  • 960 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik kon het NERGENS vinden, ook hier niet met de zoekert functie. Ik denk dat ik misschien wel kans heb dat een van jullie hier een antwoord op weten.

Ik heb een digitale HDTV-uitzending van Top Gear van de BBC opgenomen. Is het legaal om deze op een cd-tje te branden en vervolgens als demo op te zetten in een winkel?

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-02 10:02

mace

Sapere Aude

Hoeveel MB is het? Want een HDTV uitzending van een uur past helemaal niet op 1 CD.

• Mighty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Zonder toestemming van de producent van het programma is dit niet legaal.

edit:
De BBC is eigenaar van het TopGear merk en logo en zonder haar toestemming mag je dit niet publiekelijk tentoonspreiden.

[ Voor 46% gewijzigd door Mighty op 09-03-2008 13:07 ]

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ja, dit is illegaal. Net zoals het afspelen van muziek in een openbare ruimte een vergoeding vereist, geldt dit ook voor video.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-02 21:40

Nik

Vaak hebben winkels een licentie om dergelijk materiaal wel te mogen vertonen (en smijten ze met grof geld hiervoor).

Verwijderd

Topicstarter
Hè wat jammer zeg. Ik had me er al op verheugd om tussen het werken door Top Gear te kijken op een 52" scherm :P

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:16

BCC

Daarnaast valt het vertonen van Films / Series of het afspelen van muziek in een opbare gelegenheid (winkel) onder buma stemra. Bel hun op en vraag wat het gaat kosten.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:10

Coach4All

I'm a Coach 4 All

http://www.videma.nl/templates/dispatcher.asp?page_id=1515

Volgens hun site:
Voor vertoning van DVD en TV
Voor het gebruik van Tv- en filmbeelden buiten de huiselijke kring is krachtens de Auteurswet toestemming vereist van de makers. Om ervoor te zorgen dat zakelijke gebruikers (bedrijven en instellingen) snel, simpel en relatief voordelig over een volledig en kant-en-klaar Tv- en filmaanbod kunnen beschikken, hebben de makers VIDEMA aangewezen als hun uitvoerende organisatie.

VIDEMA werkt in opdracht van Amerikaanse film- en Tv-studio's, publieke en commerciële omroepen, muziekuitgeverijen, film- en videodistributeurs, en duizenden binnen- en buitenlandse Tv-producenten.

VIDEMA bestaat sinds 1988, is aangesloten bij Stichting Brein en Stichting Auteursrechtbelangen, en gecertificeerd volgens ISO 9001-2000. Bij de uitvoering van regelingen werkt VIDEMA doorgaans samen met belangenorganisaties van gebruikersgroepen.
(Dus auteursrechtenbelangen ipv buma deze keer)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:38

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

nuff said. Mag niet, en heeft heel weinig met audio en hifi te maken.

Wise enough to play the fool

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.