[File]A2 Best - High Tech Campus Eindhoven meestal filevrij?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
Ik loop sinds kort stage op de high tech campus in eindhoven. Ik woon zelf in Best dus hemelsbreed is dat niet zo'n grote afstand. Maar met het openbaar vervoer doe ik 50 minuten van deur tot deur terwijl het met de auto maar 16 km is.

Ik overweeg dus om een goedkoop autotje aan te schaffen voor woon-werk verkeer aangezien ik zelf vrij dicht bij de A2 woon en de High tech Campus een eigen afrit heeft. Het enige punt is dat ik geen zin heb om in de file te staan.

Wie rijdt er regelmatig dat stuk snelweg en kan mij meer vertellen over files daar? Staat er op het stuk Best -> High Tech Campus sochtends vaak file? Ik begin nu meestal om 8, dus zou dan 10 over half 8 wegrijden.

Voor de duidelijkheid, het gaat dus om deze route:

http://maps.google.com/ma...pn=0.180638,0.342293&z=12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-05 15:43

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Ik zou het bij het openbaar vervoer houden. Ring Eindhoven is ramp in ochtend en middag. Komt voornamelijk door de vele werkzaamheden. De tijdswinst die je boekt weegt niet op tegen de ongemakken. In 20 minuten ga je dat misschien net redden. Maar denk dat je beter rekening kunt houden met meer tijd.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Fiets geen optie?

Als ge toevallig een beetje getraint zijt, dan is 16 kilometer peanuts, en sneller al 50 minuten :)

En gezonder :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zo te zien moet je tussen Knooppunt Batadorp en Knooppunt De Hogt?

In dat geval: good luck. Forse files vrijwel gegarandeerd, zeker nu omdat er gewerkt word. Soms filevrij, maar het staat er behoorlijk vaak vast.

OV lijkt me op dit traject een betere optie ;)

[ Voor 10% gewijzigd door wildhagen op 09-03-2008 12:40 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-05 14:20

Sick Nick

Drop the top!

En anders lekker op de brommer/scooter, zal sneller zijn dan filerijden met de auto in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-05 22:56

Mark_640

In my memory

Als je perse met de auto wil, kun je beter de route Boschdijk -> binnenring Eindhoven (Marconilaan / Beukenlaan / Limburglaan), daarna Bayeuxlaan en Prof. Holstlaan....

Dan ben je IMHO sneller dan over de Rondweg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:55
Ik rijd regelmatig Boschdijk - HTC en dat kun je vanaf Best ook prima doen mocht het over de A2 tegenvallen. Qua route heb je diverse mogelijkheden:
  • Boschdijk, ring (Marconilaan, etc.), Bayeuxlaan en Prof. Holstlaan. Persoonlijk heb ik in de spits een gruwelijke hekel aan de westelijke ring
  • Boschdijk, binnenring, Hoogstraat, Gestelsestraat
  • Best, Oirschotsedijk, ff frummelen langs het spoor en stadion langs oost of westzijde, binnenring, Hoogstraat, Gestelsestraat, Bayeuxlaan, etc.
    Voordeel van Oirschotsedijk boven de Boschdijk is dat je veel harder door kunt rijden en geen stoplichten hebt. Hetzelfde geldt als je binnen Eindhoven eerst ten oosten van het spoor rijdt, dan er onderdoor gaat en doorrijdt aan de westzijde van het spoor langs het stadion.
Helaas hebben ze op diverse deeltrajecten de laatste jaren verkeersbelemmerende maatregelen genomen, o.a. Gestelsestraat en Anthony van Leeuwenhoeklaan. Maar als alles vaststaat (zoals bijvoorbeeld bij een ongeval op de A2) is het wel sneller :)

Probeer het eerst eens uit. Op het tijdstip dat TS noemt valt het meestal nog wel mee.

edit: helaas geen url van de aangepaste routes op Google Maps

[ Voor 126% gewijzigd door Rukapul op 09-03-2008 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik woon ook in Best en werk in Eindhoven. Daarvoor ga ik bij de MacDonalds de snelweg op en moet er bij Veldhoven Zuid weer af. Dat is geloof ik een afrit eerder dan jij moet hebben.

Het stukje is prima te doen. 's Ochtends sta ik zelden in de file. Eigenlijk alleen bij echt slecht weer en ongelukken. Ik ga wel wat aan de late kant (vertrek rond 9 uur, is de grootste drukte wel voorbij). Alleen 's avonds is het regelmatig stilstaan (zeker het stuk bij Veldhoven en daarna richting Oirschot-Tilburg). Dan wil ik nog wel eens binnendoor rijden via Meerhoven - Eindhoven Airport - Legerplaats Oirschot. Al doe je er dan denk ik net zo lang over als aansluiten in de file, maar ik rijd liever dan dat ik stil sta.

Veel gelul in dit topic hoor. Van die wegwerkzaamheden heb je geen last, het is voornamelijk langs de weg dat ze aan het werken zijn. Viaducten verbreden en nieuwe wegen aanleggen langs de bestaande snelweg. Aan de weg die er ligt is nog niets gedaan. Een paar jaar terug (toen er een extra baan bij kwam) had je er veel meer last van met smalle rijstroken. Nu is er heel af en toe een afrit afgesloten maar dat is alleen 's avonds en in de weekenden geweest.

Ik weet zeker dat je er met de auto korter over doet dan het OV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
Snake schreef op zondag 09 maart 2008 @ 12:38:
Fiets geen optie?

Als ge toevallig een beetje getraint zijt, dan is 16 kilometer peanuts, en sneller al 50 minuten :)

En gezonder :)
Dat is zeker waar, maar:

1. Ik heb geen fatsoenlijke, betrouwbare fiets
2. Ik heb geen zin om badend in het zweet op mn werkplek aan te komen.
Sick Nick schreef op zondag 09 maart 2008 @ 12:39:
En anders lekker op de brommer/scooter, zal sneller zijn dan filerijden met de auto in ieder geval.
Brommer zou iook een optie zijn, maar dan houd je last van slecht weer en kou. Een autotje zou handig zijn aangezien ik in het weekend ook altijd met lange ov-reistijden zit (kamer->ouders en terug). Deze reistijd is ook te halveren met de auto.
Rukapul schreef op zondag 09 maart 2008 @ 12:54:
Ik rijd regelmatig Boschdijk - HTC en dat kun je vanaf Best ook prima doen mocht het over de A2 tegenvallen. Qua route heb je diverse mogelijkheden:
  • Boschdijk, ring (Marconilaan, etc.), Bayeuxlaan en Prof. Holstlaan. Persoonlijk heb ik in de spits een gruwelijke hekel aan de westelijke ring
  • Boschdijk, binnenring, Hoogstraat, Gestelsestraat
  • Best, Oirschotsedijk, ff frummelen langs het spoor en stadion langs oost of westzijde, binnenring, Hoogstraat, Gestelsestraat, Bayeuxlaan, etc.
    Voordeel van Oirschotsedijk boven de Boschdijk is dat je veel harder door kunt rijden en geen stoplichten hebt. Hetzelfde geldt als je binnen Eindhoven eerst ten oosten van het spoor rijdt, dan er onderdoor gaat en doorrijdt aan de westzijde van het spoor langs het stadion.
Helaas hebben ze op diverse deeltrajecten de laatste jaren verkeersbelemmerende maatregelen genomen, o.a. Gestelsestraat en Anthony van Leeuwenhoeklaan. Maar als alles vaststaat (zoals bijvoorbeeld bij een ongeval op de A2) is het wel sneller :)

Probeer het eerst eens uit. Op het tijdstip dat TS noemt valt het meestal nog wel mee.

edit: helaas geen url van de aangepaste routes op Google Maps
Thanks dat is bruikbare info. Ik kan helaas niet een weekje met de auto proberen aangezien ik nog geen auto heb. Ik heb wel de mogelijkheid om er 1 voor een zacht prijsje te kopen van een kennis.

Hoe lang doe jij er gemiddeld over van boschdijk naar HTC? En waar op de boschdijk zit je dan ongeveer, want die is behoorlijk lang :P)

Ik zal ook de fileinfo op internet eens in de gaten houden de komende week, al had ik zelf de indruk dat het allemaal wel mee valt mits je niet te laat vertrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
zandpaddo schreef op zondag 09 maart 2008 @ 13:49:
[...]

Dat is zeker waar, maar:

1. Ik heb geen fatsoenlijke, betrouwbare fiets
2. Ik heb geen zin om badend in het zweet op mn werkplek aan te komen.
Plus dat fietsen tijdens de ochtendspits in Eindhoven net zo gezond is als het naar binnen snuiven van sigaretten-as :P.

Overigens zou ik die scooter / brommer maar eens overwegen. Tijdens een stage krijg je niet bijzonder veel euro's om een auto van te rijden en qua kosten is een scooter positiever. Qua tijd win je ook met een scooter, zeker omdat je binnendoor kan. Blijft over als nadeel: de regen :| Maar 't regent misschien één op de 15 ochtenden om 8 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:55
zandpaddo schreef op zondag 09 maart 2008 @ 13:49:
Hoe lang doe jij er gemiddeld over van boschdijk naar HTC? En waar op de boschdijk zit je dan ongeveer, want die is behoorlijk lang :P)
Ik zit net ten zuiden van Philips Nederland. Vanochtend heb ik 13 minuten gedaan over Boschdijk, binnenring, Hoogstraat, Gestelsestraat, Boutenlaan, Bayeuxlaan, Prof. Holstlaan, HTC. Via de ring had ik er waarschijnlijk ook zolang over gedaan. Dit was overigens redelijk vlot omdat het voor 8 uur was en niet zo druk. Rond 9 uur moet je tot 20 minuten rekenen en bij totaal geen verkeer onder de 10. Fietsend wil het in 20 tot 25 minuten dus dat toont ook wel weer de snelheid van een auto in de stad aan :+

Ik heb collega's die Best-HTC doen en die gaan gewoon over de snelweg. Het is best te doen :)
dr snuggles schreef op maandag 10 maart 2008 @ 13:28:
[...]

Plus dat fietsen tijdens de ochtendspits in Eindhoven net zo gezond is als het naar binnen snuiven van sigaretten-as :P.
True :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:49

PoweRoy

funky!

Ik kom vanaf de a73 (dus de andere kant), altijd druk smorgens... files.

Ook op de radio hoor ik altijd veel ongelukken op de a2 (richting maastrict)

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
PoweRoy schreef op maandag 10 maart 2008 @ 16:40:
Ik kom vanaf de a73 (dus de andere kant), altijd druk smorgens... files.

Ook op de radio hoor ik altijd veel ongelukken op de a2 (richting maastrict)
Op de boschdijk kun je 's ochtends altijd doorrijden. Ik rijd elke dag Boschdijk -> Philips Healthcare in Best en doe dat in ongeveer 15 minuten. Wel veel stoplichtenverkeerslichten btw.

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
Thanks voor alle input. Ik denk dat ik het voorlopig toch maar bij OV hou. Het autotje waar ik namelijk zicht op had is een stuk duurder dan eerst gezegd. Daarnaast wordt het idd lastig om het financieel rond te krijgen.
Pagina: 1