SRS Circle Surround

Pagina: 1
Acties:

• koolmees39
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-01-2023
Ik zag op www.invender.nl een 5.1 surround stick. Deze stick converteert het geluid van twee speakers naar 5.1 geluid. Er staat op die site ook een trailer, die je kunt downloaden en ik moet zeggen, dat het heel goed klinkt.

Maar: de stick doet het niet onder Vista. Weet iemand of er andere mogelijkheden zijn om van je PC-geluid een virtuele 5.1-omgeving te creeëren?

• maartenlambrech
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-01 17:01
sommige surroundsets kunnen dit gewoon zelf. Mijn T7900 van Creative heeft daar geen problemen mee.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-02 21:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

WInamp heeft er volgens mij verschillende plugins voor. Maar geef eens een goede reden waarom je dat zou willen? Stereo is toch stereo?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• koolmees39
The Eagle schreef op zondag 09 maart 2008 @ 12:34:
WInamp heeft er volgens mij verschillende plugins voor. Maar geef eens een goede reden waarom je dat zou willen? Stereo is toch stereo?
Daar heb je gelijk in, maar je zou voor de grap eens dat trailertje van die site moeten beluisteren. Het geluid doet nauwelijks onder voor dat van m'n homecinema en dat over een heel simpel torentje met twee speakers. Ik vind het erg leuk daar eens mee te experimenteren.

Overigens: ik gebruik Media Centre voor afspelen van muziek (niet de Media Centre van Vista, maar van J. River), dus aan een plugin voor Winamp of WMP heb ik niets.

[ Voor 14% gewijzigd door koolmees39 op 09-03-2008 12:44 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-02 13:25

job

Ik weet niet wat er nou zo bijzonder is aan het geluid in die trailer?
Surround effecten hoor ik niet, wel veel flanging.. wat ik ontzettend slecht vind.

• koolmees39
job schreef op zondag 09 maart 2008 @ 13:08:
Ik weet niet wat er nou zo bijzonder is aan het geluid in die trailer?
Surround effecten hoor ik niet, wel veel flanging.. wat ik ontzettend slecht vind.
Smaken verschillen kennelijk. Is eigenlijk maar goed ook.
Pagina: 1