Toon posts:

Cisco 877w met split vlan, fallback mogelijkheid?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben op de zaak bij alle thuisgebruikers een Cisco 877w staan met daarop 2 vlans (één voor zakelijk gebruik en één voor prive gebruik).

Het zakelijke vlan is een tunnel naar het netwerk waardoor zakelijke apparaten dus constant in verbinding staan met ons netwerk. Het prive vlan gaat volledig buiten ons om en draait op de normale adsl verbinding.

Nu zijn we helaas genoodzaakt binnenkort over te stappen op een nieuwe provider voor SDSL omdat onze huidige overgaat in KPN en nu vroeg ik me af of het mogelijk is om een soort "fallback"mogelijkheid in te stellen zodat de gebruikers niet hun vpn verbinding verliezen.

Wat ik dus bedoel is: als IP A niet beschikbaar is voor de zakelijke vlan, ga dan naar IP B.

Ik wil voorkomen dat we bij alle gebruikers langs moeten gaan om die aanpassing te doen. We hebben als alles goed gaat 1 week overlap van zowel huidige als nieuwe provider dus we kunnen wel e.e.a. testen maar wellich weet iemand die vaker met Cisco (of dit type router) werkt zo al te zeggen of dit uberhaupt kan?

Bedankt voor de moeite! :)