nVidia MCP67M i.p.v. Geforce 7150M

Pagina: 1
Acties:

• Rik T
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-07-2025
Beste tweakers,

gisteren ben ik, toen ik CoD2 probeerde die helemaal niet werkte (behalve bij 640*480 en alle settings op low), erachter gekomen dat in mijn laptop niet de goede videokaart zit. Ik heb in een PDF versie van de folder gekeken, daar staat dat in de laptop een nVidia Geforce 7150M hoort te zitten. Ook op de faktuur staat 15,4/1GB/160GB/N7150M.

Bij apparaatbeheer staat onder beeldadapter nVidia MCP67M, en als ik onder Ubuntu lspci doe, zie ik ook nVidia MCP67M staan. Hier op tweakers zijn al 2 topics daarover, door dezelfde gebruiker,maar ze hebben beide een slotje: nVidia en vista, NVIDIA MCP67M

Blijkbaar is dat probleem al vaker met HP's en Compaq voorgekomen (ik heb zelf een Compaq Presario V6000). Ook op google heb ik hetzelfde probleem gevonden: I got Nvidia MCP67M instead, waar ook iemand een bericht heeft gepost waarin hij verteld dat HP hem vraagde de laptop terug te sturen, blijkbaar is het dus ook volgens HP een fout.

Morgen ga ik waarschijnlijk bellen naar Vobis, waar ik de laptop heb gekocht. Nu ben ik bang dat een videokaart in een laptop niet zomaar vervangen kan worden. De laptop is ondertussen al zo'n 8 maanden oud, dus zal de laptop wel behoorlijk wat in waarde zijn gedaald. Een nieuwe laptop aan mij geven zal Vobis dus niet zo snel gaan doen.

Dus daarom nu een vraag aan jullie, ik heb nog geen idee wat Vobis tegen mij gaat zeggen, maar waarmee zou ik genoegen kunnen nemen? Moet ik toch gewoon een nieuwe laptop krijgen? Een nieuwe laptop, maar wel wat bijbetalen? Of moet ik een deel van het geld terugkrijgen?

Alvast ontzettend bedankt,

Rik.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:41
Denk niet dat je er veel mee opschiet, de 7150M is ook gewoon een IGP (van de nForce 630 chipset) dus vermoed dat er niet veel snelheidsverschil is.

• Rik T
De 7150M die erin hoort te zitten heeft 128mb dedicated en 128mb shared geheugen. De MCP67M die er nu in zit heeft 64mb dedicated en 256-64=192mb shared geheugen. Ik weet niet of dat nu zoveel verschil maakt, maar ik merk ook dat de MCP67M bijna niet ondersteund wordt, er is ook bijna niets over te vinden.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:41
Welke laptop heb je precies, aangezien de v6000 serie aardig wat modellen omvat. De 7150 heeft volgens mij ook alleen maar shared geheugen. Je zou eens met b.v. GPU-Z kunnen kijken waar de specificaties van de 7150m en wat jij hebt verschillen.

• Rik T
Ik heb het nog eens opgezocht en het is de V6250. Hij staat in een oude Vobis folder. Daar staat inderdaad niet gelijk dat hij ook dedicated geheugen, maar dat is mij wel verteld. Ook iemand die erbij was toen ik hem kocht kan zich dat herinneren.

Verwijderd

Wat staat er precies op je faktuur? edit: zie het al.

Ik vind het niet gemakkelijk om te beoordelen of je recht hebt op vervanging van het product omdat het verschil tussen wat is overeengekomen en wat is geleverd niet zo heel groot is. Om dit beter te onderbouwen kun je misschien een vergelijkende test of gegevens zoeken over de prestaties van beide kaarten.
CodeCaster Geplaatst op woensdag 09 januari 2008 00:40 in NVIDIA MCP67M
Niet bepaald een bijster forse kaart qua geheugen. Installeer de laptopvideo2go drivers en draai eens een 3DMark, om te kijken wat de score voor je systeem is. Vergelijk dit met benchmarkresultaten die voor deze kaart beschikbaar zijn, en bepaal dan of je systeem slecht presteert in verhouding met vergelijkbare kaarten.
Btw wat wil je zelf dat Vobis doet?

[ Voor 134% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2008 18:08 ]

Pagina: 1