Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een week geleden ging mijn raid 5 Critical(1 van de 4 hdd was offline) ik kon er nog gewoon op werken, heb geprobeerd te rebuilden wat moeilijker ging dan vorige keren en heb toen besloten de pc uit te zetten.
Nu heb ik harde schijven waar ik naar wou backuppen, omdat mijn raid al vaker critical was geweest, en overnieuw beginnen.
Als ik nu opstart op mijn pc (raid is niet mijn bootschijf) dan krijg ik netjes het windows logo te zien, het balkje gaat 2 keer van links naar rechts, en dan een bsod, (mft van 1 van de partities op de raid is kapot)
Ik heb een schijf opnieuw geinstalleerd met fat32, winXP en ntfs.sys verwijderd(met een batchbestand want deze word opnieuw aangemaakt.) de laatste schijf van de raid daarna pas aangesloten, en dan krijg ik de partities wel te zien in "deze computer" en in Schijfbeheer.
Maar hij snapt er niets van (ntfs.sys is weg) en vraagt mij te gaan formateren.

Is er een programma die de mft kan repareren(zonder NTFS.sys lijkt mij het antwoord nee)

BartPe crasht ook zodra ik de derde schijf aansluit.
En deze heeft ntfs.sys beveiligd zodat ik hem niet kan verwijderen

Hirens (of ik doe iets verkeerd) ziet geen raid, of kan ik daar drivers laden.
Er staat zoveel op dat het mij een beetje onduidelijk wordt.

Promise heeft ook drivers voor redhat en suse voor de TX4310, is daar een bootable schijf mee te maken, die mijn mft kan repareren? (ntfs onder linux?)

EDIT:
Win XP bleef crashen zodra de schijven waren aangesloten, zelfs win98 geinstalleerd, maar dat wou me ook niet lukken, de oplossing was.... Vista.
Zodra ik de schijven op een Vista systeem aansloot, ging vista tijdens het booten al de schijven repareren(nadat ik toestemming gaf)
In totaal waren drie bestanden corrupt, en een stuk of 30 sectoren onleesbaar.
Zodra Vista eindelijk klaar was met booten kon ik alle data eraf copieren zonder verder nog progjes te moeten instaleren.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2008 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:52

M2M

medicijnman

NTFS onder linux is mogelijk (pendrive linux heeft daar standaard support voor) maar ik heb nog geen schijfreparaties uit kunnen voeren, misschien dat het met je promice software wel lukt. Klinkt in ieder geval veelbelovend :)

Maargoed, dan even de overduidelijke vraag, wat zijn je specs? Is het een promice fasttrack raid controller? of iets anders..

voor tooltjes om je schijven te repareren is misschien de ultimate boot cd een optie, maar of hier raid5 tools voor beschikbaar zijn weet ik niet.

zou je NTFS.sys niet kunnen repareren? (of even een repair install van windows XP kunnen doen?)

hmmm als ik het dus goed begrijp, is het volgende gebeurt:

raid5, 4 schijven, Een schijf gecrashed (uiteraard kun je er nog op werken, maar je redundancy is gereduceert), toen je pc geherstart met een BSOD omdat je master file tabel kaduk is. Toen een nieuwe schijf gepakt, daar windows XP opgezet, (op een schijf met FAT32... omdat?), en in je nieuwe windows NTFS.sys verwijdert (want?) en vervolgens krijg je dan wel de partities enzo te zien in je schijfbeheer?

beetje vaag allemaal eigenlijk, maar als je op een externe controller zit zou ik de software daarvan eens proberen. (of gewoon een verse NTFS windows install met je raid5 schijven afgekoppeld (dus je controller uit je moederbord)), vervolgens even wat drivers er op, je controller erin (geen schijven eraan), drivers erop, schijven aansluiten (als de pc uitstaat) en vervolgens nog eens troubleshooten.

-_-