Samenvoegen kabel internet met adsl internet

Pagina: 1
Acties:

• Basguijt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-01 17:21
Ik heb om niet zonder internet te komen zitten twee internet accouts, 1 via xs4all en 1 via multikabel. In principe gebruik ik het account van xs4all (8000/800) maar in geval deze weg valt heb ik een klein stukje bandbreedte via multikabel.
Kan ik deze twee aanstuitingen kopplen zodat er "altijd" signaal is of is dit niet te doen

Gebruikte modem's

FRITZ!Box Fon WLAN 7050, Firmware version 14.04.26 (xs4all)
Scientific Atlanta EPC 2203 (multikabel)

Via de FRITZ!Box lopen nu mijn verbindingen (draadloos) en deze geeft ook de ip adressen uit. Ik heb nog niet de control pagina's van de kalbelmodem kunnen benaderen, en weet ook niet hoe.

Groet

Bas

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-03 08:56
Hier is speciale apparatuur voor nodig.(als je het tenminste automatisch wil laten doen)

[ Voor 117% gewijzigd door m3gA op 09-03-2008 09:25 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:02
Of een oud pc'tje en daar pfsense o.i.d. op kwakken.

[ Voor 3% gewijzigd door Nielson op 09-03-2008 09:27 ]

Verwijderd

Een eenvoudige en goedkope oplossing is om twee netwerk kaarten te gebruiken.
Als je bijvoorbeeld met xs4all online bent dan schakel je de andere netwerk kaart uit.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

nog beter is gewoon de search te gebruiken. Je bent echt niet de 1e tweakers die denkt dat hij niet zonder internet kan :p

Omdat je net nieuw bent heb ik het maar even voor je gedaan.
http://gathering.tweakers...ata%5Bsearchtimeout%5D=30

[ Voor 72% gewijzigd door TrailBlazer op 09-03-2008 09:44 ]

• Basguijt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-01 17:21
Dual WAN router.......waarom kom ik daar zelf niet op.
Trailblazer, je heb gelijk. Was beter eerst te zoeken !

Thx !

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Vergeet ook niet een ups aan je pc en je router te hangen.

Er zijn ook diverse loadbalancers te verkrijgen die dit soort functies vervullen (dan kun je beide lijnen altijd gebruiken, wanneer er één wegvalt, zal de loadbalancer dit zelf corrigeren)

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:04
storeman schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 09:44:
Vergeet ook niet een ups aan je pc en je router te hangen.

Er zijn ook diverse loadbalancers te verkrijgen die dit soort functies vervullen (dan kun je beide lijnen altijd gebruiken, wanneer er één wegvalt, zal de loadbalancer dit zelf corrigeren)
GEEN loadbalancers gebruiken, maar een active/standby... Of als leuk probeersel: verkeer X via adsl en verkeer Y via kabel.

Als je gaat loadbalancen gaat het eerste verzoek via ADSL, en dan bv. het 2e via kabel, dit vinden meerdere websites en/of online services niet leuk, en je kan bv gebanned worden.
Pagina: 1