Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinx76
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-02-2024
Sinds ongeveer 2 weken is mijn pc bij momenten traag. Voor zover ik weet is er geen nieuwe software
Met name bij 2 spellen, Warcraft en Dune2000 is dit merkbaar, maar ook met internet explorer (7.0)
Bij het spel Dune 2000 start het spel wel met de intro en het menu etc, maar op het moment dat ik een level wil spelen blijft hij hangen.
Microsof Windows Memory diagnostic heb ik uitgevoerd na het lezen van de FAQ over geheugen, geen errors. Zoveel mogelijk processen gestopt (oa KAV 7.0), nog steeds hetzelfde probleem.

Ik kan er maar niet achter komen wat het probleem is en eerder draaiden ze foutloos.
Iemand een idee?

Specs: AMD athlon XP1800+ @ 1.54 GHz, 512 Mb DDR,
JMLS DVD-ROM-LTD-166S
AOpen DVD RW DUW 1608/ARR
NVidia GForce 2 MX/MX 400
Windows XP SP2 Home Edition

Tuurlijk: waar een wil is, is een weg. Maar op de mijne zijn altijd wegwerkzaamheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
Spyware...? (Ad-Aware, Spybot)

Grote bestanden op je bureaublad zijn ook vaak een oorzaak.

Doe anders eens een schijfopruiming en schijfdefragmentatie en foutcontrole en/of kijk eens welke processen er allemaal lopen...

Via Start -> Uitvoeren -> msconfig intikken -> Opstarten kan je een hoop uitzetten.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinx76
Spyware denk ik niet, draai regelmatig hitmanpro maar nog een keer kan geen kwaad denk ik.
Hoe werkt de foutcontrole btw in win xp? Eerder zat er altijd scandisk oid op, maar die kan ik niet meer vinden.
Had trouwens maar 12% vrije ruimte te weinig voor defragmentatie gaf hij aan, mogelijk was dat het probleem.
------ edit ----------
Defrag geen effect. Geen spyware gevonden.
Processen lijken me niet raar:

Afbeeldingslocatie: http://www.mhschut.dds.nl/oosterhout/processen.JPG

Nog opties?

[ Voor 44% gewijzigd door martinx76 op 09-03-2008 23:36 ]

Tuurlijk: waar een wil is, is een weg. Maar op de mijne zijn altijd wegwerkzaamheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinx76
Updatetje
Vandaag langs Orbit geweest. Vriendelijk jongeman vertelde me dat het probleem waarschijnlijk op het moederbord zit waarbij een paar chips met batterijfunctie (naam ben ik kwijt, zullen wel condensatortjes zijn) geploft zijn en dan wordt hij instabiel onder bepaalde omstandigheden.
Schijnt bekend probleem te zijn bij AMD Mobo's
Beetje einde oefening voor mijn PC ben ik bang (moet nog wel checken of het klopt).
Weet iemand hier de details van?
In ieder geval een aanvulling zodat in de toekomst misschien een vraag beantwoord wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:08
Heeft niks te maken met AMD mobo's of niet. De condensatoren zijn gewoon van een hakkietakkiefabriek in china. Je kan goedkoop een vervangend moederbordje proberen aan te schaffen.

UNOX: The worst operating system