Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

PC1 is na een windowsupdate gestopt met werken. Hij start niet meer op. Hij start wel op, komt door de CMOS scherm heen e.d. maar zodra dat vorobij is gaat er slechts een dash links-boven knipperen en is het einde zoek...

Ik heb de HD van PC1 (kapotte dus) nu aangesloten op mijn goed werkende PC2 and kan alle files lezen. Ook op PC1 laat de BIOS de HD zien, hij leest hem dus wel dus de HD en aansluiting lijkt me in orde.

Waarschijnlijk is er in Windows ergens een fout opgelopen. Kan ik via PC2 de HD van PC1 "repareren"..naja, het zal wel kunnen gok ik maar 'hoe' .

Alvast bedankt voor alle moeite en tijd

Vova

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 15:46
Kopieer all je persoonlijke data van de HDD van PC1 naar PC2

Stop je HDD weer terug in PC1. Pak je windows CD en ga de boel opnieuw installeren.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of je pakt je Windows CD erbij en je hersteld de MBR dmv Fixmbr. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkjeric
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-08 11:53
Heb je uberhaupt al eens met je XP Setupdics proberen te booten en je Windows te repairen op PC1 zelf?

Verder vind ik het een wat idioot begin van je thread. Volgens mij zou je toch op z'n minst moeten zeggen wat er van hardware in beide PC's zit, welke Windowsversie je gebruikt, wat je eigenlijk allemaal zelf al geprobeerd hebt etc.

Als je dit niet aanpast denk ik dat je topic niet lang open zal staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:50

ralpje

Deugpopje

Zit er niet per ongeluk nog een cd-tje of floppy in je pc? Al eens geprobeert om die pc te booten zonder verdere randapparatuur?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat had ik ook gedacht maar dat is natuurlijk weer veel werk, is er geen simpele commando dat XP dan repareert?

Gek genoeg boot hij trouwens ook niet meer (PC1) met de Windows CD terwijl ik de CD-Rom als enigste en eerste boot-device heb geselecteerd in de BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2008 @ 00:08:
Ah, zoeits is nuttig, zal er even naar googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2008 @ 00:08:
Zover ik op Google vind moet ik in PC1 de XP-cd starten en daar dus de reparatie uitvoeren met fixmbr. Het probleem is dat PC1 ook niet wil booten v.a. de CD, wat ie gek genoeg vroeger wel deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2008 @ 00:13:
[...]

Zover ik op Google vind moet ik in PC1 de XP-cd starten en daar dus de reparatie uitvoeren met fixmbr. Het probleem is dat PC1 ook niet wil booten v.a. de CD, wat ie gek genoeg vroeger wel deed.
Zet in het BIOS de CD als primary boot, of druk op F8 na vanaf de POST.

Had je de edit-knop trouwens al gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan het niet zijn dat het gewoon het werkgeheugen is wat niet meer deugt? Ik zal idd de F8 eens proberen, kan alleen morgen pas omdat PC1 niet hier staat. Allen is nog de vraag of hij van de CD gaat lezen want dat doet hij nu NIET, ook niet als ik de BIOS boot-order ernaar instel. De cd-rom werkt wel maar de pc doet er niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2008 @ 00:28:
Kan het niet zijn dat het gewoon het werkgeheugen is wat niet meer deugt? Ik zal idd de F8 eens proberen, kan alleen morgen pas omdat PC1 niet hier staat. Allen is nog de vraag of hij van de CD gaat lezen want dat doet hij nu NIET, ook niet als ik de BIOS boot-order ernaar instel. De cd-rom werkt wel maar de pc doet er niks mee.
Dat kun je simpel testen dmv memtest op een USB-stick of een diskette.

[ Voor 7% gewijzigd door TheZeroorez op 09-03-2008 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alles werkt weer. Ik had eerst maar een andere CD-ROM speler erin geduwd, hierna bootte hij wel weer v.a. de XP-cd maar gek genoeg kwam hij na "Controleren hardwareconfig..." niet meer verder.

Toen een 2e HD erbij geplugd en die op Master gezet en de niet werkende HD op slave. Nu kwam ik weer een stapje verder en kwam ik in de herstelconsole.

Fixmbr en Fixboot gedaan en daarna kreeg ik de melding "NTLDR ontbreekt".

Via deze site verder gekomen: http://tinyempire.com/notes/ntldr-dutch.htm

Diskette gemaakt met fixntldr.zip , 2e optie gekozen en toen startte de pc wel en kwam ik in het zwarte schertm waar gevraagd werd of ik veilige modus wou, laatste instellingen of normaal starten. Heb toen 'normaal starten' gekozen en sindsdien doet alles het weer.

Lism, bedankt voor de fixmbr tip, hieruit heb ik verder kunnen werken. Thnx.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2008 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2008 @ 16:58:
Lism, bedankt voor de fixmbr tip, hieruit heb ik verder kunnen werken. Thnx.
Thx :) En jij ook veel plezier uit je PC :>
Pagina: 1