Toon posts:

Ccfl's op muziek

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weet een van jullie hoe ik 2 ccfl's op de beat kan laten knipperen/faden zoals in dit filmpje:
http://www.youtube.com/wa...XeA22AOZI&feature=related

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daar zijn apparaatjes voor, sharkoon heeft dat soort dingen

aub:
pricewatch: Sunbeam CFSM Sound Activated Module

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2008 23:11 . Reden: linkje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En is er ook een apparaat dat meer dan een kleur kan weergeven bijvoorbeeld bij relaxde muziek groen hardcore rood etc. Maar dat hij dat wel zelf herkend aan de beat of is dit teveel gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

das teveel, misschien kan je zelf iets maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:33
Ik heb 2 vragen, graag een duidelijk antwoord:
1) wat heb je zelf al gezocht en gevonden?
2) wat is je vraag, met andere woorden, wat wil je krijgen, een kant-en-klare oplossing of wil je het zelf samenstellen, hoeveel mag het kosten, wat moet het aankunnen,...

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OKee nou ik heb hier al 2 rgb ccfl's met inverter liggen. Nou wil ik die dus op muziek laten bewegen. Ik zelf dacht aan een mic in me sub hangen en dan hem goed instellen wat met die sunbeam kan.
Alleen nou wil ik ook kijken of het lukt doormiddel van hardware of software (het liefst hardware) Ik hem ook in verschillende kleuren kan laten branden. Als het met hardware of software zou kunnen zou het fijn zijn maar ik zou het ook met de hand aan me mood kunnen instellen. Maar heb ik daar weer een rgb controller voor nodig?
En mijn kennis over electronica komt niet verder dan een systeem board wel prralel etc. Maar niet PIC chips of zoiets.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2008 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2008 @ 09:34:
En mijn kennis over electronica komt niet verder dan een systeem board wel prralel etc. Maar niet PIC chips of zoiets.
vergeet het maar dan :)

buiten die sunbeam dingen zul je niets vinden in die trant. Zoiezo is mijn ervaring met die sunbeam kastjes dat ze zoiezo niet zo gevoelig zijn als jij denkt, ben blij als je ze redelijk an kan stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yugo45
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-04-2023
Ik heb zelf bij halfords geodkoop CCFL gehaald die je in je auto kon aansluiten. Deze reageerde in op de beat van de muziek, weliswaar in één kleur. Uit elkaar gehaald en aangepast en zo in mijn PC gebouwd. Doet het prima.

[ Voor 3% gewijzigd door yugo45 op 10-03-2008 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-10 19:53
Je kan ccfl's kant en klaar kopen die op geluid reageren. Nouja de inverter reageert op het geluid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

BUMP...

Oud topic, en alsjeblieft don't blame me O-) Maar is er hier iemand die zo'n setje heeft liggen en er klaar mee is? Want ik ga er eentje nodig hebben en helaas zijn ze niet te vinden in NL :'(

PS: HammerT (als je nog reageert:P) Waar heb jij zo'n kant-en-klaar setje vandaan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-10 19:53
Blue-Tiger schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 18:42:
BUMP...

Oud topic, en alsjeblieft don't blame me O-) Maar is er hier iemand die zo'n setje heeft liggen en er klaar mee is? Want ik ga er eentje nodig hebben en helaas zijn ze niet te vinden in NL :'(

PS: HammerT (als je nog reageert:P) Waar heb jij zo'n kant-en-klaar setje vandaan dan?
haha, ja zit nogsteeds op GoT ;)

Maar als je naar de 2e post kijkt: http://www.svc.com/cfsm.html ik zou verder niet weten waar je dat kan halen, vroeger hadden veel van die grote webshops het wel.
Pagina: 1