Telefoon server maken

Pagina: 1
Acties:

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Hey, sinds gisteren hebben wij ons KPN telefoon overgezet naar VOIP van TweakDSL. We kunnen nu dus met ons eigen toestel bellen over internet, wij hebben geen VOIP toestel maar dat zou ook niet nodig zijn volgens Tweak. Alles werkt nu perfect en we kunnen bellen en gebelt worden via de router.

Nu wil ons pap graag een telefoon server maken, dus bijvoorbeeld dat als je ons belt en wij er niet zijn een automatische voicemail komt die een menutje geeft of je doorverbonden naar een mobiel nummer wilt worden of een bericht wil achterlaten. Nu ben ik opzoek naar een software pakket voor Windows die dit kan. En ik zou graag willen weten hoe je dit dan kan maken, bijvoorbeeld door 2 telefoonkaarten in je PC o.d.?

Heeft iemand ervaring hoe je zoiets op zet, en wat daar voor hardware voor nodig is. Ik heb al een server thuis staan met Windows Server 2003 erop. \:)

Het enigste dat ik dus wil is dat de telefoon door de server gaat en de server automatisch opneemt als wij er niet zijn en dan een menuutje laat horen. Is dit mogelijk en hoe werkt dat dan? Want het enigste wat ik nu vind zijn speciale pakketen voor callcenters of pakketen die het telefoon verkeer doorsturen naar je PC. Wat ik dus wil is gewoon kunnen telefoneren en een voicemail op de server met evt menu's.

Bedankt,

FiXeR!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik gok zo dat asterix dat wel kan

http://www.asterisk.org/

ow windows .. ehm ... sorry

[ Voor 20% gewijzigd door Fish op 08-03-2008 22:59 ]

Iperf

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Of het simpeler kan weet ik niet (ik weet ook niet hoe moeilijk dit is), maar het is iig een gratis, open source pakket dat hier speciaal voor bedoeld is: http://www.asterisk.org/

Zie ook de lijst van features.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• FiXeR.nl
  • Niet online
fish schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 22:57:
ik gok zo dat asterix dat wel kan

http://www.asterisk.org/

ow windows .. ehm ... sorry
Die kende ik uit de meuktracker, vandaar dat ik ook aan het idee kwam. Helaas is die niet voor windows beschikbaar. ;) Ik kreeg gister wel op de Cebit een CD met telefoonsoftware in mijn handen gedrukt maar dat zorgt ervoor dat het telefoontje naar je PC word doorgestuurt en dat is erg onhandig. Ik wil de server als een tussenschakel, dus wel gewoon met mijn telefoons kunnen bellen en gebeld worden. :)
Herko_ter_Horst schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 23:01:
Of het simpeler kan weet ik niet (ik weet ook niet hoe moeilijk dit is), maar het is iig een gratis, open source pakket dat hier speciaal voor bedoeld is: http://www.asterisk.org/

Zie ook de lijst van features.
Zoals fish al zei is die helaas niet beschikbaar voor Windows, maar zoiets zoek ik voor windows. :)

[ Voor 28% gewijzigd door FiXeR.nl op 08-03-2008 23:03 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:09
Kun je Asterisk niet met Virtual PC ofzo draaien?

• FiXeR.nl
  • Niet online
ThinkPadd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 23:03:
Kun je Asterisk niet met Virtual PC ofzo draaien?
Dat is nogal omslachtig, en om nou 24/7 linux te gaan draaien in VMware op een P4 2.5Ghz met 1024MB ram die dan in Windows ook nog een webserver, download en media server tegelijk is zie ik niet zo zitten aangezien mijn Pentium M op 2.6Ghz er al moeite mee had zal dit te traag zijn, helaas. :'(

Edit: Hier vind ik Asterisk for Windows: http://www.asteriskwin32.com/ _/-\o_ Dat ga ik uitproberen, alleen staat er bij Analog phone dat er een ATA Adapter tussen moet, iemand enig idee wat dat is?

[ Voor 18% gewijzigd door FiXeR.nl op 08-03-2008 23:07 ]

Verwijderd

Denk dat zoiets wel mee zal vallen toch?
Ik heb een P2.26Ghz met 2GB RAM daar draait Windows 2008 als DC op.
Webserver (voor eigen geklooi, niet om sites te hosten naar 't web), downloaden en d'r staan een zooi films/mp3s op.
VMWare (met 2003 server) draai ik ook op die bak omdat nog niet alles dat ik test op de websever draait in Windows 2008. Gaat prima, geen last van traagheid/schokken.
Linux zal toch niet zulke ware eisen stellen.
Prik wat geheugen erbij zou ik zeggen en klaar ben je toch?

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-03 22:26

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

FiXeR.nl schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 23:04:
[...]
Verhaal.......

Edit: Hier vind ik Asterisk for Windows: http://www.asteriskwin32.com/ _/-\o_ Dat ga ik uitproberen, alleen staat er bij Analog phone dat er een ATA Adapter tussen moet, iemand enig idee wat dat is?
Ehm kijk eens hier Klik!

[ Voor 23% gewijzigd door Kluk-Kluk op 08-03-2008 23:14 ]