Toon posts:

[Vapochill]Athlon 1200 [vraagjes]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2x 1200MHz Socket A AMD Athlon's met beide een Axia core. Deze klokte vroeger vrij goed over, herinner me een eigen model met dezelfde core-naam van 1200 naar 1533 op lucht (65graden :P ).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5MoxV5HBPqO100HaogYCd5ho/full.jpg

Zijn deze Socket-A Cpu's nu wel of niet MP unlocked?

Mijn doel is dus om een MP-achtige OC te doen met een vapochill erop, en op ongeveer -40 te koelen. Ik hoop op een 100% OC maar ik weet niet zo goed welk moederbord hiervoor te gebruiken (Nforce 2, DFI?) of zou een gewone Socket-A plank met een grote MP-waarde ook voldoen?

Ik moet het natuurlijk hebben van voltages, en een basic boardje gaat niet tot 2V ben ik bang :P

Ik heb dus 2 basic bordjes hier liggen, maar als de moeite al niet loont om met deze 2 aan de slag te gaan en beter een Nforce 2/DFI achtig aan te schaffen (2de hands) dan kies ik natuurlijk voor de laatste optie.

Heb een vapochill van Asetek / XE model, goed voor een ijskoude proc ;)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SmG7zDyiKJkTm1VRtWSgbwyi/full.jpg

Voor isolatie en dergelijk ben ik al voorzien. Het gaat me even puur om het hardwarematige aspect van de proc(s) :+ Oc'en via MP was toendertijd gezien ook de enige DDR266 snelheid het beste... Omdat hogere snelheden met je geheugen al niet haalbaar was, laat staan FSB's.

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03-2025

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Leuk, eindelijk weer een projectje in DOC, succes :)

www.koopeendroom.nl

Verwijderd

Even een algemeen vraagje over die vapochill:

Hoe koud zou zo'n ding een OC'ed Q6600 houden?
Ben even op zoek naar wat vergelijkingsmateriaal ivm mn eigen projectje...

Verder.. leuk project en veel succes ermee!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen idee. De Athlon's hebben ook geen Thermal sensor, die zit vaak in de socket zelf dmv een kleine weerstand. Een Vapochill draai je volgens mij ook geen 24/7 aangezien het een flinke berg stroom kost ook. Deze vapochill werkt op je 12V's PSU-lijn, en ik heb al eens eerder benches gedaan en dat ging prima :)

Ik ga beide moederborden hier eens uitproberen, het maximale aan FSB / geheugendivider, welke MP & belangrijkste welk voltage. Eventueel nog een hardmod toepassen :P

Verwijderd

Een vapochill XE koelt echt geen cpu @-40, no-way. Je mag blij zijn dat je -20C echte graadjes haalt onder load, uitgaande van een redelijke oc't cpu eronder.

Voor bordjes, kijk eens naar de oude Epoxjes, die gingen toen der tijd ook erg hard en kon je redelijk eenvoudig naar +2Volt modden.

Of die cpus lockt of unlockt zijn, kun je simpel omzoeken lijkt mij. Je zou ze anders ook nog gewoon kunnen modden(brugen verbinden) zodat je mulitplier alsnog unlockt wordt.

100%OC is denk ik wel iets te optimistisch gedacht :9

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

100% gaat je met een Axia niet lukken, de cores die toen der tijd zo enorm hard gingen waren de JIUHB steppings als ik met niet vergis met een T-B core. Ik had zelf een Agoia Palomino core ... dat ging van 1800MHz naar 2050MHz met -heel- veel moeite onder toen de koning der luchtkoelers (Alpha PAL blok met Delta 92MM straaljager). Ik had daarmee echt ongeluk, maand later kwamen die JIUHB T-B's en die gingen van 1700MHz naar 2400MHz, dat was echt abnormaal hard voor die tijd wat voor power daar inzat :) .

De meeste mensen deugen!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-01 09:36
idd je moet een Tbred-B hebben voor leuke oc's.
Voor zover ik weet DLT3C's of DUT3C's of een leuke barton mobile 0352mpmw

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat hier niet om een Palomino of een Barton/T-bred :P Ik heb 2x 1200MHz Athlon's met beide een Axia core. Ik heb er vroeger zelf ook 1 gehad en die ging moeiteloos van 1200 naar 1533, wat toch 333MHz is zonder enig veel moeite.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Axia's waren inderdaad de overclock-cpu's die je vroeger moest hebben. Een standaard 100MHz FSB versie werkte out of the box met een 133MHz fsb.

Maar zelfs met phasechange ga je geen 100% redden. Met de iets latere XP's kreeg je het wel voor elkaar. Zoek maar eens op de posts van DuronDude :)

Overigens heeft Macci wel ooit een 100% oc van een 1GHz Axia gedaan, alleen was dat toen met vloeibaar stikstof.

Verwijderd

Topicstarter
Dat zijn dus extreme temperaturen die ik al op m'n buik kan schrijven :P

Ik ga eens wat nader onderzoek doen. Eventueel een Nforce 2 plankje op de kop tikken.
Pagina: 1