Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] USB devices worden niet geinstalleerd*

Pagina: 1
Acties:

• b.k.dijkstra
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-11 11:53
Ik heb van een mede-tweaker een moederbord en processor gekocht voor een tweede systeem. Het moderbord is een MSI K8N NEO4 en de processor is een AMD 64 3700+.
Nu had ik Windows XP MCE geinstalleerd en loop tegen het volgende probleem aan.
Ik had wat bestanden op een usb stick gezet, die ik wou overzetten. Als ik de usb stick in een usb poort steek probeert windows deze wel te installeren, maar geeft uiteindelijk een fout. Dit is met elk USB apparaat zo. Ik heb alle usb poorten in apparaatbeheer al verwijderd en opnieuw laten installeren, maar dit heeft geen resultaat.

Misschien kan iemand van jullie helpen?

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:17
Wat voor een fout krijg je dan precies ?

2250 WP Zuid PVoutput

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:06

Duinkonijn

Huh?

heb je de chipset drivers geinstalleerd?

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Fantasieloze topictitel verwerkt tot iets fatsoenlijks.

Misschien was het niet opgevallen met al die topics hier, maar het is hier gebruikelijk om de Windows versie in je titel te zetten, zie ook de Windows Clients - Policy daarvoor.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• b.k.dijkstra
Ik heb de chipset drivers geinstalleerd.
Als ik de usb stick in een poort doe, word deze eerst wel herkend en ook geinstalleerd, maar dan komt de fout dat het usb apparaat niet herkend is en dat er een fout is opgetreden tijdens de installatie.

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

misschien dat het helpt om SP2 er nog een keer over te halen

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• b.k.dijkstra
ik heb net opnieuw SP2 geinstalleerd, dit heeft ook niet het gewenste effect.
Het is wel vreemd, ik heb het ook ge probeerd met een bluetooth usb stick deze komt in het appraat beheer als onbekend apparaat te staan, terwijl dit wel zou moeten werken volgens mij onder SP2

Extra:
Ik heb net Windows Vista geinstalleerd en nu werken de usb-poorten op het moederbord zelf wel, ook al word de usb-stick in eerste instantie niet geinstalleerd. Op de front usb-poorten werkt het nog niet zoals het zou moeten werken.

[ Voor 30% gewijzigd door b.k.dijkstra op 09-03-2008 18:03 . Reden: extra informatie toegevoegd ]

• b.k.dijkstra
Nog terugkomend op dit probleem. Het probleem doet zich nog steeds voor ook onder vista.
Ik heb daarop een schone installatie gedaan van windows xp sp2 en ook service pack 3 geinstalleerd maar ook dit helpt niks. Verder heb ik ook nog opnieuw een biosflash gedaan, dit helaas ook zonder positief resultaat.

In de tussentijd heb ik nog met een bijna gelijk moederbord (PCB3.0 i.p.v PCB1.0) getest en hier werkt alles perfect zonder problemen. Kan ik er nu vanuit gaan dat de usb poorten kapot/dood zijn en dat ik het moederbord beter weg kan gooien of is hier nog een oplossing voor?

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

als die poorten echt stuk zijn dan heb je nog het alternatief om er een pci kaartje in te kopen met usb poorten

Pagina: 1