Toon posts:

Geen beeld bij MSI K9N6SGM-V mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb pas geleden een totale upgradekit voor me computer gekocht. Na installatie bleek dat de boel gelukkig goed opstartte, probleem is alleen dat ik geen beeld krijg op de monitor.

Uit eigen ervaringen weet ik dat dit zou kunnen komen door verkeerde geheugenreepjes. Maar dan zou ik toch wat piepjes moeten horen, deze piepjes zijn er niet.

Het gaat om een MSI K9N6SGM-V moederbord met Kingston PC-5300 DDR2 geheugen. (kit van 2gb)

proc is een AMD Athlon 64 x2 4400+

scherm dat ik gebruik is een Philips 150SL (LCD scherm)

Waar kan het probleem liggen, is het beeldscherm niet plug & play?, is het geheugen niet goed, is de proc gesneuvelt?

Ik krijg overigens ook geen beeld als ik er een PCIe 16x videokaart in doe en het scherm daar op aansluit.

Ik heb al en mail gestuurt naar de verkoper maar wellicht kunen jullie mij helpen.

Verwijderd

Ben je de 4 pins powerconnector niet vergeten? Heb je de al eens de computer zo kaal mogelijk opgestart met 1 reepje geheugen en zonder HD en DVD-brander en wat voor voeding heb je?
Zie ook Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 19:59:
Ben je de 4 pins powerconnector niet vergeten? Heb je de al eens de computer zo kaal mogelijk opgestart met 1 reepje geheugen en zonder HD en DVD-brander en wat voor voeding heb je?
Zie ook Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. ;)
4pins zit erin, ventilator van de proc draait ook gewoon. heb een 400 watt Cooler Master Extremepower voeding (dus geen goedkope rommel)

zal hem eens zonder hd en dvd starten kijken wattie geeft. maar eerst ga ik zelf nog even proberen met een ander scherm.

Verwijderd

Topicstarter
geen hd en dvd leveren nog steeds niks op (ook geen beeps, maar dat kan aan de speaker liggen) hdd ratelt met opstarten als hij is aangesloten, ratelt niet als hij losgekoppelt is.

nog even ander scherm proberen, kan het zijn dat het mobo dood is?, kan toch niet zo snel bij een nieuwe? (of heb ik een fout gemaakt?)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 20:33:
geen hd en dvd leveren nog steeds niks op (ook geen beeps, maar dat kan aan de speaker liggen) hdd ratelt met opstarten als hij is aangesloten, ratelt niet als hij losgekoppelt is.

nog even ander scherm proberen, kan het zijn dat het mobo dood is?, kan toch niet zo snel bij een nieuwe? (of heb ik een fout gemaakt?)
Als de HD ralelt dan zou ik het probleem bij je beeldscherm zoeken kabels controleren/vervangen en beeldscherm op een andere PC aansluiten. :)

En de EDIT knop gebruiken als je iets hebt toe te voegen binnen 24 uur. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 20:49:
[...]

Als de HD ralelt dan zou ik het probleem bij je beeldscherm zoeken kabels controleren/vervangen en beeldscherm op een andere PC aansluiten. :)

En de EDIT knop gebruiken als je iets hebt toe te voegen binnen 24 uur. ;)
scherm werkt wel op me laptop en op het systeem waar hij op zat (pentium 3, welke ik dus wil vervangen voor dat nieuwe spul)

ik ga nog even een ander scherm proberen
edit: ook een ander scherm geeft geen beeld...

edit:

topic kan dicht, bij het nazien van het instructieboekje bleek dat ik de processor niet goed had bevestigd en deze daarom slecht contact maakte met het moederbord. Toen ik hem eraf haalde bleken wat pinnetjes te zijn gebogen, deze heb ik rechtgebogen (met een pincet en heeel veel gedult) en nu heb ik dus wel beeld. Ik ben gewoonweg een amateur, maargoed proc is niet beschadigd want hij start nu gewoon :)

toch bedankt voor de moeite allemaal, ik kan nu eindelijk van me nieuwe aanwinst genieten!

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2008 01:02 ]

Pagina: 1