Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• grep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 13:02

grep

meer begrep...

Topicstarter
Omdat we binnenkort weer naar buitenland gaan, leek het me een goed idee om ICE entries (In Case of Emergency ) in m'n mobiel te zetten.
Dit leverde echter een, voor mij, onverwachts probleem op: bij een oproep wordt nu alleen het nummer getoond ipv de naam in het telefoonboek.

Vanalles op mobiel zelf geprobeerd (entries in telefoon geheugen zetten ipv op SIM bv.) maar dat mocht niet baten.
Beetje rond gezocht en het is blijkbaar een bekend (en geaccepteerd?) probleem:
Nokia 6310 nummerweergave probleem
http://discussions.europe...d=phones&message.id=20756

Op zich begrijp ik wel dat het voor het mobieltje lastig is een naam te tonen als er 2 dezelfde nummers aanwezig zijn, maar ben toch benieuwd of iemand toevallig een workaround voor dit op een Nokia mobiel weet?
Hoe werkt dit trouwens op andere merken mobieltjes?

Specs | Outcast UT clan | You're going to reap what you sow.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Nee, een dergelijke workaround is er niet. Zou ook raar zijn als jouw mobiel gaat bepalen wat de preferred naam is. :)

Kleine titelfix

[ Voor 12% gewijzigd door pven op 08-03-2008 20:51 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• precious1
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-03-2024
haha tegenovergestelde had ik bij mijn oude siemens, die bleef maar 1 naam in beeld zetten terwijl dat nummer later van iemand anders was (prepaytelefoon was onder vriende doorverkocht), die bleef dus altijd het eerste onthouden en dat is ook geen oplossing :D

• grep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 13:02

grep

meer begrep...

Topicstarter
Hmm, dacht even een oplossing gevonden te hebben:
My phone doesn't show the callers name any more
This will be because your ICE contact number is a duplicate entry of another contact in your phone book. If you have two numbers the same, your phone won't know which one to display so it will show just the number. To get round this, simply type a * after the number under your ICE contact. It will still work and will cure the caller-ID problem.
http://www.icecontact.com/products.asp?productID=8

Werkt echter bij mij niet. Krijg melding dat ik een "niet bestaand nummer gebeld heb".
Ben nu kijken of andere tekens achter het nummer wel geaccepteerd maar verder genegeerd worden.

EDIT: hmm, op een Nokia 5140 werkt het dus wel en op 6100 niet :(

[ Voor 4% gewijzigd door grep op 09-03-2008 15:30 ]

Specs | Outcast UT clan | You're going to reap what you sow.