Toon posts:

Welk modem hoogste snleheid bij 6km+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit meer dan 6km van de wijkcentrale ik haal amper de snelheid van mijn 256/1500 abbonement.

Verschillende modems leveren verschillende snelheden op:

Speedtouch 546 tussen 600-800 down
Speedtouch 716 tussen 300-400 down V5 laatste firmware
E-Tech ADTR03 tussen 200-300 down

Een Efficient 5861 modem van BJ 1998 haalde stabiel 1240 down maar deze is helaas overleden test en link Led knipperen en modem is meer bereikbaar.

Heeft iemand een tip voor een modem waarbij ik weer rond de ca. 1200down of meer uit kom?
Fritz Box modems hoor ik o.a. bij slechte lijnen wel positieve dingen over.

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:39
Is het niet mogelijk je Efficiënt modem te (factory)resetten, en de bios te flashen oid?

Verwijderd

Topicstarter
Cereal schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 21:45:
Is het niet mogelijk je Efficiënt modem te (factory)resetten, en de bios te flashen oid?
Dit kan dit heb ik ooit eens gedaan om er een normaal ADSL modem van te maken (zat speciale software in). Ik heb de configuratie software en firmware hiervoor maar het modem wil op geen enkele manier meer contact maken met deze software (hiervoor moet je het modem opstarten met een reset knop ingedrukt).
Via de Console rs232 aansluiting zie ik hem wel opstarten en dat alle testen Ok zijn maar daarna gebeurd er niets meer en reageerd hij ook niet op mijn commando's.

Ik heb nog de beschikking over een Cisco 828 (S) HDSL modem maar ik vermoed dat ik hier geen 827 ADSL modem van kan maken.

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Een speedtouch 546 heeft als enige voordeel dat hij "tweakbaar" is, in termen van "Target noise margin" die instelbaar is door de tool DMT.

Dat betekent dat je zelf kunt uitvissen wat je maximaal haalt op die lijn zonder dat ie gaat klapperen..

Gewoon even proberen dus. (Overigens zijn er ook nog firmwares die mogelijk andere resultaten geven - bijv. de Speedtouch UK firmware ipv de originele firmware)

Al zou ik zelf eerst even proberen met DMT.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier ook de DMT tool draaien en diverse tips en truks geprobeerd. het enigste wat een kleine verbetering opleverde was het modem op ADSLv1 in te stellen. spelen met de Noisemargin leverd wel een snellere intrian snelheid op maar dan is de verbinding veel slechter. Zet ik de Noisemargin hoger is de snelheid lager (ca 512 down) maar is het modem stabieler maar dat zit ik op meer dan de helft van de snelheid die het effiecient modem haalde.

Ik heb het idee dat de hardware die direct achter de lijn hangt erg de snelheid/kwaliteit bepaald met firmware is misschien ook winst te behalen maar een slechte S/N verbeter je er niet mee.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas is de efficient 5861 definitief overleden.

In tussentijd getest met een nieuwe Zyxel P-2602H-D1A viop modem deze traint in
op 800Kb/s maar klapt er zodra speedtest start meteen uit geen succes dus :| .

Daarna een oude Draytek 2600 ADSL1 modem aangeslingerd en deze heeft 3 dagen
stabiel online gestaan op ca 700Kb/s wel goed dus maar te langzaam.

Via marktplaats voor een prikkie de opvolger gekocht van de 5861 nml. de 5830 van
Siemens. Erg lastig om hem te configureren voor PPP over ATM maar uiteindelijk
gelukt en nu heb ik weer een stabiele verbinding op ca. 1200Kb/s.

Dus woon je zoals ik op 6,3Km van de centrale koop dan een profesioneel modem
en je hebt een betere en snellere verbinding ;) .

Als ik de kans krijg ga ik ook testen met een Cisco 877 router ze zijn 2de hand
nog even te duur :? .

Mijn test lijstje nog een keer modems getest via een kabel van 6,3Km (loodmantel/papier kabel):

Abo 256/1500 via Planet.

Speedtouch 546 tussen 600-800Kb/s down laatste firmware onstabiel
Speedtouch 716 tussen 300-400Kb/s down V5 laatste firmware stabiel erg langzaam
E-Tech ADTR03 tussen 200-300Kb/s down stabiel veel te langzaam
Zyxel P-2602H-D1A 800 Kb/s zeer onstabiel
Efficient 5861 ca 1250Kb/s stabiel
Siemens 5830 ca 1200Kb/s stabiel (Opvolger 5830 fabrikant efficient nu siemens)

• Phobophile
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-11 10:58
Argh. Ik had je post wel gelezen, maar ik was er eigenlijk voetstoots vanuit gegaan dat je het had over je downloadsnelheden. Meende dat je met 1250 kB/s downloadde op 6+ km van de centrale. Niet goed gekeken dom, enz, enz

Om een lang verhaal kort te maken. Ik meende dat zo'n 5861 de oplossing voor mijn snelheidsprobleem was en heb er via marktplaats een gekocht. Nu zie ik waarom de resultaten zo tegenvallen. 8)7
Enfin, mocht je nog een 5861 nodig hebben...
Pagina: 1