Ik heb net een logitech z-5400 gekocht, en nu heb ik hem stereo op mijn tv aangesloten en met optical op mijn xbox 360. Als ik nu een mp3 afspeel van mijn xbox (geen dts, maar gewone mp3) speelt hij niet over alle kanalen af. rear right en left doen niks. Hoe krijg ik dat deze twee ook meespelen ? Het al vast wel simpel zijn, maar ik kom er maar niet achter. ( Dus wel gewoon hetzelfde geluid, maar dat hij alle 6 kanalen benut)
Lees je handleiding eens, daar staat het allemaal in:)
Tip: upmix
Tip: upmix
waar heb je 'm gekocht? ik wil er misschien een aanschaffen maar hij is bijna nergens meer te krijgen
nee, 2ehands, maar wel mooie 2ehands 
zou u zo vriendelijk willen zijn om 'upmix' toe te lichten? IK heb de handleidingen al doorgelezen, maar daar werd ik niet veel wijzer van
zou u zo vriendelijk willen zijn om 'upmix' toe te lichten? IK heb de handleidingen al doorgelezen, maar daar werd ik niet veel wijzer van
Als het goed is geeft de center ook geen geluid met het afspelen van mp3? Je moet een paar keer op de knop Settings drukken.
ohke, ik heb het gevonden. De xbox zelf stond op 5.1 ingesteld, dus die regelde het. Dus moest even op stereo zetten en via de z-5400 het geluid over alle kanalen laten afspelen
Heej mense,
ik heb eigelijk eenzelfde probleem maar dan met de combinatie van de logitech z-5400 en mijn pc.
Ik sluit mijn z-5400 analoog aan op mijn on-board sound (op een gigabyte p35c-ds3r moederbord). Dat doe ik dus met de 6 ch direct kabel. Speel ik muziek af, en dan komt het probleem. Als ik het effect op 6 channel direct zet, dan komt er alleen geluid uit de twee frontspeakers en de subwoofer. Oftewel bij 6ch direct krijg ik hetzelfde geluidseffect als bij stereo.
Dus ik heb wat zitte kutte en testen. Zo heb ik de computerinstellingen trug op stereo gezet, maar geen resultaat. Daarna ging ik de kabels checke. Het klopte allemaal, maar ik kwam ergens achter. Als ik van de 6ch direct-kabel alleen de stekker van de frontspeakers in de pc doe, dan doet die het nogsteeds precies hetzelfde als dat ik alle stekkertjes in me pc doe.
Nou ff me games getest. Alle stekkertjes er weer in gedaan. Cod2 opgestart. En nee hoor, als ik het effect 6ch direct aan heb staan functioneert die als stereo. Toch ook maar ff cod4 getest. En eindelijk, daar doet het surroundgeluid het wel op 6ch direct.
Nu kan je bij cod4 de soundinstellingen wel op 5.1 zetten en bij cod2 niet. Maar dan zit ik nog steeds met het probleem dat 6ch direct niet werkt bij muziek.
Dus zou iemand mij, na dit lange verhaal
, kunnen helpen!?
ik heb eigelijk eenzelfde probleem maar dan met de combinatie van de logitech z-5400 en mijn pc.
Ik sluit mijn z-5400 analoog aan op mijn on-board sound (op een gigabyte p35c-ds3r moederbord). Dat doe ik dus met de 6 ch direct kabel. Speel ik muziek af, en dan komt het probleem. Als ik het effect op 6 channel direct zet, dan komt er alleen geluid uit de twee frontspeakers en de subwoofer. Oftewel bij 6ch direct krijg ik hetzelfde geluidseffect als bij stereo.
Dus ik heb wat zitte kutte en testen. Zo heb ik de computerinstellingen trug op stereo gezet, maar geen resultaat. Daarna ging ik de kabels checke. Het klopte allemaal, maar ik kwam ergens achter. Als ik van de 6ch direct-kabel alleen de stekker van de frontspeakers in de pc doe, dan doet die het nogsteeds precies hetzelfde als dat ik alle stekkertjes in me pc doe.
Nou ff me games getest. Alle stekkertjes er weer in gedaan. Cod2 opgestart. En nee hoor, als ik het effect 6ch direct aan heb staan functioneert die als stereo. Toch ook maar ff cod4 getest. En eindelijk, daar doet het surroundgeluid het wel op 6ch direct.
Nu kan je bij cod4 de soundinstellingen wel op 5.1 zetten en bij cod2 niet. Maar dan zit ik nog steeds met het probleem dat 6ch direct niet werkt bij muziek.
Dus zou iemand mij, na dit lange verhaal
Verwijderd
Zijn puur de instellingen van je geluidskaart. Een paar tips:ralphterror schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 14:52:
Heej mense,
Dus zou iemand mij, na dit lange verhaal, kunnen helpen!?
- In windows moet je bij de luidsprekerinstellingen je luidsprekers op 5.1 surround hebben staan (beetje basis maar hier kan het zitten, want cod4 doet dit namelijk zelf en 2 dus niet)
- Bij kaarten van bijvoorbeeld creative heb je iets als CMS 3d of iets dergelijks. Daarmee kun je voor 2 kanaals geluid de balans voor voor en achterspeakers instellen. Zet die in het midden en voila, ook geluid uit je achterspeakers.
Heej Remczero, thnx man.
ik had bij windows idd de luidersprekerinstellingen al op 5.1 staan.
Maar toen ik je tweede tip las bedacht ik dat er nog iets moest zijn. Daarom heb ik 3 x een audio driver van de gigabyte-site gedownload en geinstalleerd. En uiteindelijk kreeg ik rechtsonder een extra sound-pictogram erbij. Bij die instellingen heb ik hem ook op 5.1 afgesteld en hoppaa. It's working.
Erg bedankt voor je reactie iig.
Greetz Ralph
ik had bij windows idd de luidersprekerinstellingen al op 5.1 staan.
Maar toen ik je tweede tip las bedacht ik dat er nog iets moest zijn. Daarom heb ik 3 x een audio driver van de gigabyte-site gedownload en geinstalleerd. En uiteindelijk kreeg ik rechtsonder een extra sound-pictogram erbij. Bij die instellingen heb ik hem ook op 5.1 afgesteld en hoppaa. It's working.
Erg bedankt voor je reactie iig.
Greetz Ralph
Pagina: 1