Dima_2005 schreef op zondag 09 maart 2008 @ 16:17:
Nu, ik weet het niet hoor, maar de T5600 is zeker niet de krachtigste processor, maar mijn T7700 draait altijd op 32°C en ik hoor de fan helemaal niet, er is een stille zwakke fan. Normaalgezien worden die dingen niet warm... Heb je al andere programma's bekeken? Misschien is Intel programma een beetje raar?
het gaat niet om de meest krachtige processor, het gaat om het koelvermogen van de betreffende flaptop, en het wattage van de processor (als de videokaart / chip / northbridge op dezelfde heatsink zit doen die ook (flink) mee aan het warm worden van de processor).
eventueel zou je zelf ook wat kunnen prutsen, 99 graden (als dat klopt teminste...) is heel erg hoog, en dan zou je heatsink ook flink heet moeten zijn. Misschien dat ze bij ASUS er veel te veel koelpasta tussen gestopt hebben, die zou kunnen vervangen door iets beters, of eventueel de schroeven van de heatsink aandraaien, alles om zo goed mogelijk contact te hebben tussen de heatsink en je processor / andere componenten op de koelinstallatie.
Eigenlijk zouden alle laptops gewoon onder 100% stress moeten kunnen presteren zonder dat een component te heet word. Je kunt bij een laptop niet zomaar koelonderdelen vervangen door betere exemplaren, dus dat zouden ze in de fabriek toch getest moeten hebben.