Geluid hapert; uitleg volgt waarom titel niet specifiek is

Pagina: 1
Acties:
  • 225 views

• Maistah
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-08-2022
Hallo tweakers,

Om eerst eens te beginnen, waarom volg ik de regel niet van de duidelijke titel.

Vergeef mij, maar ik weet niet of het probleem nou aan mijn moederbord ligt, geheugen ligt, processor ligt.. ik ben echt even "clueless".

Ik ben, zoals velen hier, gewoon lekker veel bezig op de computer. Hardcore gaming is alweer een paar jaartjes terug, maar nu gebruik ik mijn computer vooral voor media, studie (ICT opleiding) en af en toe een game.

Sinds een paar dagen geleden begint mijn geluid om de.. wat zal het zijn? 30 seconden? 2 seconden te stotteren. Nog nooit dat probleem gehad, en het verbaasde mij.

Aangezien mijn PC de volgende specificaties heeft en op een 420 watt voeding het prima deed, dacht ik ook niet aan een upgrade, maar vandaag uit wanhoop een 620 watt voeding gekocht.

Intel Core 2 Quad 6600 @ 2.4GHz
2G RAM @ 800MHz
Normaal SATA HD, 320 gig, heb nog 60g vrij
Moederbord is van Dell 0WG864 model
Chipset P965/G965

Ik heb recentelijk vrij weinig veranderd aan mijn PC. De hapering kwam voor het eerst sinds een normale reboot en sinds dat moment blijft het ook.

Ik snap echt niet waar dit probleem aan ligt. Wellicht weten de hardcore PC tweakers hier wat meer van? Of wellicht al de mensen die minimaal meer verstand hiervan hebben dan ik?

Alvast bedankt voor de (pogingen tot) hulp!

Met vriendelijke groet,
Anand

Verwijderd

Heb je de meest recente drivers voor je geluidskaart / onboard geluid?
Wat zegt dxdiag over je hardware accelleratie?

• Maistah
Sowieso eerst, bedankt voor je vlugge reply.
In dxdiag heb ik de acceleratie op alle niveau's uitgeprobeerd.. helaas geen succes.

EDIT

Nu bezig met drivers

[ Voor 44% gewijzigd door Maistah op 08-03-2008 18:00 ]

• Maistah
Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 17:51:
Heb je de meest recente drivers voor je geluidskaart / onboard geluid?
Wat zegt dxdiag over je hardware accelleratie?
Ik kom er niet echt uit om eerlijk te zijn.

Dit is alle info die ik kan vinden over mijn audio:

Externe link

http://img373.imageshack.us/img373/6219/audiojs9.jpg
Modbreak:Niet <24u schoppen van je topic. De Edit-knop is er niet voor niets...

[ Voor 10% gewijzigd door dion_b op 08-03-2008 19:09 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Een titel die niet aan het beleid voldoet kunnen we wel over het hoofd zien, maar gebrek aan eigen inzet wat minder...

Je hebt een probleem met je geluid en hebt nog niet uitgesloten of het aan hard- danwel software ligt. Toch doe je niet een van de verschillende dingen die je zou kunnen proberen om dat fundamenteel onderscheid te maken, zoals met een LiveCD booten en kijken wat het geluid doet, of evt een andere geluidskaart even in dit systeem steken en kijken wat er dan gebeurt.

Daarnaast staat in het beleid van dit subforum een en ander aan info dat in een topicstart hoort te staan en daaruit voortvloeiend dingen die je zelf hoort te doen. Driverversie die je nu gebruikt (en OS!) hoort daar absoluut toe. Duidelijke specs in-topic geven ipv vreemde links naar extern gehote dingen hoort daar ook bij.

Mogelijk zit je hier in PMG goed. Mogelijk zou je in Windows Clients moeten zitten. Mogelijk in Audio & Hifi. Maar het feit dat je niet zelf gedaan hebt wat je kunt om dat onderscheid te maken betekent dat dit topic nergens heengaat...

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.