Toon posts:

USB Printer als Netwerkprinter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

In ons thuisnetwerk hebben wij 3 PC's hangen en één printer. Deze printer zit momenteel via een USB kabel op één van de PC's aangesloten. Wij kunnen vanaf alle PC's gewoon printen maar dit kan enkel zodra de PC waarop de printer is geinstalleerd aan staat.

Mijn vraag: Is het mogelijk om een Lexmark X74 direct op de router aan te sluiten zodat je nog steeds van alle pc's kunt printen, maar zonder dat daar die ene PC voor aan hoeft te staan.

Alvast bedankt,

Robin

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-02 21:06
Rechtstreeks uiteraard niet.. zoek eens op "USB Print server", daar moet je een heel eind mee komen.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Sommige routers hebben die functie, maar aangezien je niet zegt welke router je hebt is dat niet te beoordelen. Check de handleiding van de router, en kijk of deze USB-poorten heeft. De kans is echter heel erg klein dat het gaat werken.

Het kan misschien handiger zijn een USB-printerserver te kopen, maar ook die willen wel eens nukken hebben.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Basti504
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:21

Basti504

Niet de enige, wel de echte.

Is het een All-In-On ding? Zo ja, dan vervalt meestal de scan functie. Verder zou ik kijken op je printer in de supported printer lijst van de router/print server staat. :)

...

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-03 20:18
Je kan de printer wel toegankelijk maken vanaf het netwerk, en deze toevoegen als printer bij de andere pc's. Nadeel is wel dat de hoofdcomputer waar de printer achter zit, aan moet staan.

Verwijderd

Topicstarter
jens17 schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 16:22:
Je kan de printer wel toegankelijk maken vanaf het netwerk, en deze toevoegen als printer bij de andere pc's. Nadeel is wel dat de hoofdcomputer waar de printer achter zit, aan moet staan.
Zo is het nu inderdaad, en daar wil ik eigenlijk vanaf!

De Lexmark X74 is een all-in-one printer inderdaad.

De router is een SpeedTouch780

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-02 21:06
Je mag zelf ook wel iets opzoeken hoor.. dit is allemaal prima met Google te vinden.
Je Speedtouch heeft dus géén printserver, je bent dus genoodzaakt een USB Print servertje aan te schaffen zoals ik eerder al zei.
Zoiets dus: http://www.cool-prices.nl...20USB2.0%20Print%20Server
Alleen niet voorradig bij die winkel..
Pagina: 1