• Reservoir_Dog
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-10-2022
Hallo iedereen,

Ik ben van plan een E8500 (of 8400) te kopen, heb wel een asus P5B bord met p965 chipset.
Gaat deze cpu er perfect op draaien met 1333 fsb?
Enkele ervaringsdeskundigen hier?
Gezien het prijsverschil tussen de E8500, E8400, kan ik wel beter gaan voor de laatste...
Wat denken jullie ervan?

Mvg

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zoek het gewoon op via de site van Asus. Die hebben hele lijsten met welke CPU wel en niet op welk moederbord werkt. Als het op de site van Asus niet te vinden is dan moet het via Google wel lukken.

[ Voor 26% gewijzigd door PilatuS op 08-03-2008 16:14 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Service van de zaak http://event.asus.com/mb/45nm/

Maar graag zelf voortaan óók even zoeken.

ARME AOW’er

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:35

gwystyl

Beugeltje dan maar?

P965 site van Intel... daar staan ook processoren bij. Volgens mij draait P965 max op 1066 MHz, dus kan de E8400/E8500 met 1333 MHz daar niet op. Kijk het voor de zekerheid even na, maar volgens mij moet je dan de P35 chipset hebben.

edit: de link die hierboven gegeven wordt lijkt me nuttiger... daar staan ook P965 chips bij die 1333 MHz lopen (zij het wel overgeklokt)

[ Voor 19% gewijzigd door gwystyl op 08-03-2008 16:16 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Nee dus. :)

Het gaat gewoon werken volgens de datasheet in mijn link.

[ Voor 73% gewijzigd door Guardian Angel op 08-03-2008 16:18 ]

ARME AOW’er

• PilatuS
  • Niet online

• Jazekerrrrr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-03 16:57
als je de E8400 wil kopen kun je je eigen vast voor bereiden op een lange wacht tijd.
Of je moet er de hoofdprijs voor willen betalen want vanwege de een of andere reden heeft cool-prices ze wel op voorraad maar dan moet je er wel 200 euro voor betalen.

Ik wacht onderhand al meer dan 3 weken op mijn E8400

[ Voor 9% gewijzigd door Jazekerrrrr op 08-03-2008 16:23 ]

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-03 09:07
* Bitage mompelt iets met zelf zoeken en tweakers die zichzelf helpen...

Het staat gewoon op Asus.com: http://support.asus.com/c...SLanguage=en-us&model=P5B

Dus ja, de E8xxx past, maar vanaf BIOS 1803.

• Reservoir_Dog
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-10-2022
Ok jongens, had het ook gevonden maar toch bedankt voor de links.
Ik wou echter meer info krijgen van een ervaringsdeskundige, want omdat het volgens de site wel ondersteund wordt, kunnen er toch nog enkele problemen opduiken denk ik.

Maar ja, zal het zelf testen, ik ga zowieso voor de E8500 :9~
Ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes.

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
let er wel even op dat je je bios geflashed hebt naar een van de laatste versies, de 1e versies ondersteunen het dus niet zoals Bitage noemt!

• PilatuS
  • Niet online
The_MAN schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 16:41:
let er wel even op dat je je bios geflashed hebt naar een van de laatste versies, de 1e versies ondersteunen het dus niet zoals Bitage noemt!
Idd eerst flashen en dan pas de nieuwe CPU er in. Ik heb mijn P5W DH ook eerst moeten flashen met een E6600 voordat mijn nieuwe Q6600 er in kon. Met de nieuwe CPU krijg je waarschijnlijk geen eens beeld zonder de juiste BIOS.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

want omdat het volgens de site wel ondersteund wordt, kunnen er toch nog enkele problemen opduiken denk ik.
Omdat het officieel ondersteund is, kunnen problemen opduiken :?

ERG rare oorzaak-gevolgketen :o

Als je dit soort vreemde dingen denkt, waardoor je vraag meer zou zijn dan je simpelweg in de specs zou kunnen vinden, is het belangrijk om expliciet aan te geven wat je denkt en waarom, dat we mee kunnen denken met je. En zoals altijd om wat je wel al gevonden hebt in de topicstart te vermelden. Dat doe je hier allemaal niet, waardoor je je er te gemakkelijk vanaf maakt en het topic dicht gaat.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.