Toon posts:

EAH 3870 twee beeldschermen probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 703 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo daar. ik heb sinds kort een origenae S21T met een 12,1" inch aanraakscherm aangesloten op een ati radeon HD 3870 grafische kaart samen met een samsung 245B van 24"inch onder vista premium 64
Ik wil ze als "clone" instellen maar dan pakt ati catalyst center de resolutiewaardes van het vga aanraakscherm en daar staat niet de resolutie bij die samsung aangeeft als ideaal, namelijk: 1920/1200 Alleen als ik ze instel op extended desktop kan ik de juiste resoluties van 1920/ 1200 instellen voor de samsung en het origenae aanraakscherm op 1280/800. Het vervelende is dat vista het aanraken op het aanraak scherm dan niet meer ondersteund.
is er iemand die mij met dit probleem kan helpen? b.v.d. een noob.

• brute51
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Effe kijken of ik het goed begrijp. Beeldscherm 1 heeft een resolutie van 1920 bij 1200 pixels. Beeldscherm 2 (de touchscreen) heeft er 1280 bij 800. En nou wil je het beeld op scherm 1 clonen op scherm 2. Dat gaat natuurlijk niet kunnen omdat scherm 2 de resolutie van scherm 1 niet ondersteund. Je moet dus de resolutie van scherm 1 aanpassen naar een waarde die scherm 2 ook ondersteund.

Oh nee ik heb het verkeerd. Je wilt het 2e scherm gebruiken als uitbreiding van je bureaublad (dat is dus iets heel anders dan clonen). En nou werkt het 'touch' gedeelte van het scherm niet meer.
Hoe is je touchscreen aangesloten op je PC? Je hebt 1 kabel voor het beeld en als het goed is nog een 2e kabel, USB ofzo waarmee het scherm doorgeeft waar je met je vinger gedrukt hebt. Bij mij zat er ook nog een software programma bij die ook geinstalleerd moest worden. Dat software pakket bevat een driver die ervoor zorgt dat Windows het 'aanraak' signaal ook ontvangt en gebruikt.

[ Voor 42% gewijzigd door brute51 op 08-03-2008 15:58 ]

Ik heb echt een hele goeie PC.

Verwijderd

Topicstarter
De touchscreen doet het wel, maar alleen niet in extended desktop. ik wil eigenlijk gewoon het liefst hetzelfde op beide monitoren, zonder daarbij dezelfde resolutie. is dat niet mogelijk?
de touch is doormiddel van een verlengkabeltje van de screen op de video kaart aangesloten en ik weet eigenlijk niet zeker of daar nog een usb op het moederbord zit geprikt maar ik denk het niet.
Het beeld op mijn samsung ziet er niet uit in een andere resolutie. en daar doe ik toch het meeste op. "dan maar extended"dacht ik, maar ik heb natuurlijk niet voor niets een dure kast gekocht met een aanraakscherm.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-04 02:11
Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2008 @ 12:53:
De touchscreen doet het wel, maar alleen niet in extended desktop. ik wil eigenlijk gewoon het liefst hetzelfde op beide monitoren, zonder daarbij dezelfde resolutie. is dat niet mogelijk?
Deze vraag komt gemiddeld zo'n tweemaal per week voorbij op GoT. Het antwoord is nee. Het is technisch onmogelijk om een scherm te clonen en daarbij een andere resolutie voor het ene scherm te gebruiken als het andere. De definitie van clonen is namelijk dat alles, inclusief de resolutie identiek is. Het enige dat mag varieren is de refreshrate.

Dat wordt dus de 1920x1200 TFT draaien op 1280x800 of geen touch screen.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Inderdaad. Dit is gewoon met minimale zoekwerk (of simpele logica icm kennis van de definitie van "klonen") te vinden.

"Ja ik wil alle baggage die ik in m'n Mercedes station wagon vervoer klonen naar m'n Smart - maar het past niet. Dit moet toch kunnen?" :z

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.