Toon posts:

Raar videokaart/monitor probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers,

Ik heb sinds enkele dagen een probleem met mijn computer: mijn monitor geeft geen beeld meer. Het rare is, dat als ik mijn monitor aansluit op een andere computer, hij het wel gewoon doet, en als ik een andere monitor aansluit op mijn computer, dit ook gewoon werkt.

Videokaart: ASUS Radeon x550
Monitor: Acer AL1923

Ik heb de monitor geprobeerd aan te sluiten op zowel de analoge als de digitale uitgang van de videokaart, allebei zonder resultaat. Wat wel werkt is een analoge monitor aansluiten op de computer, deze opstarten om dan in Windows XP vervolgens aan te geven dat de andere monitor moet worden gebruikt.

Voordat dit probleem zich voordeed was het al een paar dagen zo dat de monitor maar eens in de paar keer "aansloeg" als ik de computer aanzette. Verder is er ook al een paar jaar iets anders mis met de videokaart, namelijk dat deze bij hoge 3D-belasting na enige tijd de computer laat vastlopen (onafhankelijk van besturingssysteem), maar dit heeft hier opzich niets mee te maken.

Ligt het probleem nou bij de monitor of bij de videokaart? Alle hulp is welkom!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een analoge monitor op de computer aangesloten, maar deze geeft nu ook geen beeld meer (nog wel op andere computers). Ga de videokaart dus maar eens vervangen.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Probeer eens een Knoppix CD en kijk of het dan wel werkt? Dan weet je of het software, hardware of beiden is :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:39

M2M

medicijnman

gambieter schreef op zondag 09 maart 2008 @ 17:23:
Probeer eens een Knoppix CD en kijk of het dan wel werkt? Dan weet je of het software, hardware of beiden is :)
(mocht je geen cd's kunnen of willen branden, is er ook nog de USB linux versie, bijvoorbeeld die van pendrivelinux.com)

-_-

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op zondag 09 maart 2008 @ 17:23:
Bedankt voor de tip, maar ook het BIOS en GRUB worden niet weergegeven, dus daar ligt het probleem niet!

• MEN-O
  • Laatst online: 20-05 15:21
Wordt de monitor gevoed via de voeding van de PC (Doorgelust) ?

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 13:28

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Dat heb ik ook met een van mijn PC (ATI 9500 Pro kaartje) en een Dell 20" TFT scherm.

Hier ga ik er van uit dat de output van het video signaal te zwak is om de monitor uit zijn standby te halen.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-05 11:08

Haan

dotnetter

MEN-O schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 09:40:
Wordt de monitor gevoed via de voeding van de PC (Doorgelust) ?
Dat gebeurt al jaren (nauwelijks/niet) meer volgens mij. Ik heb al tijden geen voeding gezien die daar een aansluiting voor had.

Hoofdverdachte is toch wel de videokaart, maar die gaat de TS al vervangen, dus we merken wel hoe het afloopt :)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• MEN-O
  • Laatst online: 20-05 15:21
Naja, heb weleens een Dell(?) gezien die het nog had, en daarmee dezelfde symptomen vertoonde, vandaar..
Pagina: 1