Inlog scherm bij benaderen gedeelde mappen

Pagina: 1
Acties:

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik heb 3 windows xp computers in mijn netwerkje hangen. Als ik echter vanaf een computer een andere aanklik (view workgroup computers), dan krijg ik een login scherm, waarin "guest" vaststaat als gebruikersnaam. Nu heb ik in de FAQ gezien dat ik ofwel de guest accounts moest activeren, of zorgen dat ik hetzelfde account op alle computers heb. Dat laatste heb ik gekozen. Er zijn maar 2 gebruikers, en die heb ik op alle 3 de computers aangemaakt, zelfs als administrator op dit moment. Toch blijft windows mij plagen met inlog schermpjes die niet werken. Wat kan ik hier mogelijk aan doen?

Edit: Ik heb nu nav wat zoekwerk het local security policy aangepast. Het sharing and security model heb ik naar classic gezet. Nu krijg ik niet meer het login schermpje, maar een foutmelding "\\computer is not accessible. You might not have permission to use this network resource." Dit is ook vreemd, aangezien alle gebruikers op alle computers in de administrators groep zitten.

[ Voor 23% gewijzigd door KopjeThee op 08-03-2008 13:31 ]

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:08
connect eens als <naam computer>\<user>

• KopjeThee
  • Niet online
Helaas ben ik op dit moment niet meer thuis, maar het viel mij later nog wel op dat de meldingen niet op alle computers gelijk waren. 1 van de meldingen eindigde met "The network path was not found" (wat vreemd is, aangezien alle computers elkaar kunnen pingen op ip-adres EN computer naam). De andere melding was iets met autorisaties. De meldingen begonnen wel allen met het eerder genoemde stuk tekst.

Ik ben nog wel even aan het zoeken naar interessante dingen om uit te proberen:
- Error message when you try to access a Windows XP-based network
- Hier staan ook nog wat interessante tips, hoewel de tweede ("Enable NetBIOS over TCP/IP") niet meer van toepassing is, omdat ik dit al op alle computers zo heb ingesteld.

Verder hebben de accounts lege wachtwoorden op dit moment. Bij het doorlopen vast alle mogelijkheden in het local security policy kwam ik ook de instelling "Accounts: gebruik van lege wachtwoorden beperken tot aanmelden op de console" tegen. Misschien moet ik dit ook tijdelijk uitschakelen. Edit: Deze link versterkt dit vermoeden, maar het zal waarschijnlijk niet de "network path not found" melding oplossen.

[ Voor 20% gewijzigd door KopjeThee op 08-03-2008 16:48 ]

• KopjeThee
  • Niet online
Eind goed, al goed. Ik heb de local security policy optie aangezet voor lege wachtwoorden. En ik heb op de computer waar naartoe ik de melding "network path not found" kreeg, de network wizard gedraaid (geen idee wat dat heeft gedaan).