Onbekend video-probleem met PM G4 733 DA

Pagina: 1
Acties:

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Topicstarter
Ik heb - nog even, totdat hij definitief wordt verbannen in verband met de komst van een G5 Quad - een Powermac G4 DA 733 staan, met 2 videokaarten erin, om te kunnen 'screenspannen' over 2 beeldschermen.

Dat gaat al lang goed, tot ik sinds een week of wat het probleem heb dat bij het heen-en-weer-bewegen van mijn muis, het bureaublad gaat meebewegen. :? Zo sterk dat de desktop rondom 1 cm buiten de rand van mijn beeldscherm(en) verdwijnt.

Dat 'geschommel' irriteert me mateloos, dus daar wil ik snel vanaf!
  • Powermac G4 'Digital Audio' 733
  • 1GB Ram
  • De oorspronkelijke Geforce 2MX 64 MB (ADC + VGA) AGP en een extra Radeon 7000 64 MB PCI-kaart.
  • Mac OSX 10.4
  • Logitech S530 desktopset
PRAM zappen lukt me niet, ongeacht of ik draadloos of via USB toetsenbord werk. Ik heb geen idee waar nu verder te gaan... :/ Een onervaren Mac-gebruiker ben ik bepaald niet, maar dit probleem is me volslagen nieuw...

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Als je de resolutie verlaagt is dan niet het probleem verholpen?

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
djexplo schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 13:15:
Als je de resolutie verlaagt is dan niet het probleem verholpen?
Nee. Ik werk (sinds gisteren) met 2x 20"TFT op 1680 x 1050, maar verlagen heeft me tot op heden (eerst met 2x 2" CRT) nog niet geholpen.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
Hier heeft nog iemand hetzelfde probleem, zo lijkt het.

Wellicht werkt dit ook voor mij... een zoom-functie die je per ongeluk aan kan zetten. En die volgens mij nergens goed voor is. :')

Het zoeken was lastig, maar met de volgende zoekterm gevonden: "Mac G4 graphics move with cursor"

Opgelost dus. (8>

[ Voor 51% gewijzigd door Ramzzz op 08-03-2008 14:22 ]