Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-11 15:33
Goedemiddag,
ik heb een vriend met een probleempje mbt stalking.
Hij ontvangt dreigende smsjes van iemand.
Het mobiele nummer is bekend en staat er bij (staat er bij sms volgens mij altijd bij toch?)

Via een website heb ik achterhaald dat het gaat om t-mobile prepaid kaart.
Wanneer je er naartoe belt wordt er niet opgenomen (gaat 4 keer over) en je krijgt een voicemail.

Ik ben al bezig om via zijn provider (vodafone) een onderzoek te laten instellen.
De ervaring leert echter dat dit vaak barweinig oplevert en dat je achteraf nog niet weet wie de dader is.

Zijn er mensen die nog nuttige tips hebben mbt deze zaak en eventueel iets weten hoe ik deze persoon kan achterhalen.

Alvast Bedankt

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Als het alleen om smsjes gaat lijkt me de afzender blokkeren de gemakkelijkste optie.

Verwijderd

Desnoods kan je altijd nog naar de politie stappen. Ook de eigenaars van prepaid telefoons zijn te achterhalen...

• pitchdown
Ook als ze niet geregistreerd hebben?
Heb dus al achterhaald dat degene zich niet geregistreerd heeft.
Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 12:23:
Desnoods kan je altijd nog naar de politie stappen. Ook de eigenaars van prepaid telefoons zijn te achterhalen...

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 15:31
Een vriend ...
Ik kan mij trouwens niet voorstellen dat je niet weet van wie je de sms'jes ontvangt.
Een provider gaat nooit adres gegevens doorgeven of je moet officieele aangifte doen bij een politie bureau (maar of je het naar dat stadium wil brengen is natuurlijk aan jou).
Je kan beter andere adreslijsten bekijken b.v. van zijn/haar werk, studenten / sport vereniging.

En het aller simpelst is het negeren of blokeren van de sms'jes. Want het doel van een stalker is niet de bedrijging maar het feit dat je aandacht aan hem besteed ...

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14-11 09:27

Boss

+1 Overgewaardeerd

Het mobiele nummer is bekend en staat er bij (staat er bij sms volgens mij altijd bij toch?)
Maar je hebt geen idee of het bericht echt afkomstig is vanaf dat nummer. Ik kan jou ook een SMS sturen dat afkomstig lijkt te zijn van de mobiel van je buurman, mits ik zijn nummer zou hebben.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• pitchdown
Wat gebruik je daarvoor dan?
Boss schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 12:29:
[...]

Maar je hebt geen idee of het bericht echt afkomstig is vanaf dat nummer. Ik kan jou ook een SMS sturen dat afkomstig lijkt te zijn van de mobiel van je buurman, mits ik zijn nummer zou hebben.

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Eerst naar de politie gaan (om of advies te vragen, of aangifte te doen). Vodafone zal ook al heeft hij zich geregistreerd niet aan jou gegevens van derden geven.
pitchdown schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 12:30:
Wat gebruik je daarvoor dan?

[...]
Is dat van belang?
offtopic:
of wil je terug gaan stalken?

[ Voor 40% gewijzigd door disheaver op 08-03-2008 12:34 ]

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 12:23:
mits deze zich geregistreerd heeft (voor X euro extra beltegoed). Maar bewaar de smsjes en stap er mee naar de politie, zoveel tijd kost z'n aangifte niet en mocht hij op een andere manier weer zoiets aan de hand krijgen is 't sneller geregeld en dan zijn de 2 dingen aan elkaar te koppelen wat misschien wat oplevert. Zoek ook contact met de provider van jouw sim om 't nummer te laten blokkeren.
disheaver schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 12:32:
Eerst naar de politie gaan (om of advies te vragen, of aangifte te doen). Vodafone zal ook al heeft hij zich geregistreerd niet aan jou gegevens van derden geven.

[...]

Is dat van belang?
offtopic:
of wil je terug gaan stalken?
Ben ik ook nieuwsgierig naar omdat je dan toch op de een of andere wijze het systeem voor de gek zult moeten houden, gewoon puur interesse. 't Lijkt mij namelijk niet zo eenvoudig realiseerbaar.

[ Voor 30% gewijzigd door GoldenSample op 08-03-2008 12:36 ]

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
pitchdown schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 12:25:
Ook als ze niet geregistreerd hebben?
Als de telefoon ooit eerder gebruikt is, is-ie via het IMEI nummer te traceren.

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:19

Pinobigbird

doesn't share food!

BlackBaller voor Symbian Series 60 en FREE Call Firewall / Blocker / Filter voor Windows Mobile telefoons zijn applicaties om gesprekken en sms'jes te blokkeren.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Pagina: 1