Toon posts:

sneller zonder splitter?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben inmiddels met internet en telefonie over naar Telfort. De splitter zou er nu tussen uit kunnen maar zit op een wat lastige plek in de meterkast.

Wordt mijn download en upload speed wat hoger wanneer ik de splitter er tussenuit haal? Of is dat verschil zo klein dat ik hem net zo goed kan laten zitten?

FransS

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Denk dat je hem net zo goed kunt laten zitten ;)

Of heb je nu klachten dat je snelheid erg slecht is?

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Het IS mogelijk dat het iets sneller word, zonder splitter kan je signaal iets beter zijn.

Maar het verschil zal in de meeste gevallen minimaal zijn.

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-12 12:35
Bovendien kan je niet meer fatsoenlijk bellen vanwege ruis op de lijn. Laten zitten dus.

There is no replacement for displacement!

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-11 15:38
_eXistenZ_ schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 13:23:
Bovendien kan je niet meer fatsoenlijk bellen vanwege ruis op de lijn. Laten zitten dus.
Voor zover ik weet is de splitter juist vaak een oorzaak van ruis of echo op de lijn bij VoIP aanbieders. Bovendien heeft 't ding geen enkele functie meer, het enige wat 'ie nog doet is het "traject" van ISRA > RG langer maken.

• Punica-
  • Laatst online: 27-11-2023
_eXistenZ_ schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 13:23:
....

Dat kan helemaal niet meer zonder splitter he sjongejonge

Verwijderd

Punica- schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 13:59:
[...]

....

Dat kan helemaal niet meer zonder splitter he sjongejonge
Hangt er van af, of alles via de digitale weg gaat, als TS nog belt via de analoge weg, en dus nog niet is 'omgezet' naar digitaal, dan werkt het niet zonder splitter, als klant z'n aansluiting is omgezet naar de digitale weg, dan kan de splitter weg want deze kan dan alleen nog maar voor storingen zorgen in de toekomst.
Dus het hangt af van de "portatie" (of klant al dan niet geporteerd is).
Maar sneller internet krijg je zeker niet door het weghalen van een splitter, tenzij de splitter defect is :+ .

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2008 14:07 ]

• 2dope
Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 14:05:
[...]

Hangt er van af, of alles via de digitale weg gaat, als TS nog belt via de analoge weg, en dus nog niet is 'omgezet' naar digitaal, dan werkt het niet zonder splitter, als klant z'n aansluiting is omgezet naar de digitale weg, dan kan de splitter weg want deze kan dan alleen nog maar voor storingen zorgen in de toekomst.
Dus het hangt af van de "portatie" (of klant al dan niet geporteerd is).
Maar sneller internet krijg je zeker niet door het weghalen van een splitter, tenzij de splitter defect is.
TS geeft zelf aan dat "de splitter ertussenuit kan" dus ik neem aan dat de lijn geporteerd is.

Verwijderd

2dope schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 14:07:
[...]

TS geeft zelf aan dat "de splitter ertussenuit kan" dus ik neem aan dat de lijn geporteerd is.
Dan is het verstandig om de splitter ertussenuit te halen, deze kan alleen nog maar defect raken, en dan zorgt ie voor problemen ;) .

• johnneman
  • Laatst online: 20-11 21:50

johnneman

rofl de bofl

inderdaad, splitter weghalen kan alleen maar verbeteringen met zich mee brengen. (wat 2dope zegt klopt niet, maar dat werd ook verbeterd in de reply eronder)

Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-11 20:12
scheelde bij mij 50-100kb/sec bij versatel/tele2 destijds!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03:56
Sinds ik op XS4ALl Only zit en de KPN lijn opgezegd heb, en dus de splitter heb kunnen verwijderen, merk ik niet zozeer dat mijn lijn sneller is, maar de mensen die op mijn spelserver zitten hebben wel beduidend minder lag.

Je gaat er iig nooit op achteruit, nu kun je mooi 1 enkele kabel van ISRA naar je modem trekken. Minder (kabels e.d.) is in dit geval altijd beter.

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik zei KAN de splitter er tussenuit want ik ben geporteerd. Alles werkt ook goed en over de snelheid heb ik niks te klagen (100MByte download in 51sec). Dus ik laat hem maar gewoon zitten.

Bedankt voor de reacties.

FransS

• 2dope
johnneman schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 15:11:
inderdaad, splitter weghalen kan alleen maar verbeteringen met zich mee brengen. (wat 2dope zegt klopt niet, maar dat werd ook verbeterd in de reply eronder)
Wat klopte er nou niet? Kan de verbetering op mijn post niet terugvinden daaronder.
Pagina: 1