Nieuwe voeding in zeer oude PC

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-02 17:10
Hoi,

Ik heb voor een leuk prijsje een kast met voeding, kapot Mobo, cd brander en 300w voeding kunnen kopen. Echter, die voeding heeft een p4 stekkertje. Echter, de hardware die ik heb (Celeron 433mhz Mendocino + Abit ZM-6) Heeft geen p4 stekkertje.

Is het mogelijk om die voeding toch aan te sluiten op het ouwe moederbord. Daar zitten veel meer molexen aan die ik wel kan gebruiken nl.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dan sluit je dat stekkertje niet aan. Wat is daar het probleem dan mee?

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-02 17:10
Geen probleem, maar ik wilde het zeker weten. heb geen zin om nieuwe hardware te gaan kopen doordat de voeding vreemd doet.

Kun je hem dicht doen?

[ Voor 9% gewijzigd door BlackWhizz op 08-03-2008 11:45 ]

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:38

Sebazzz

3dp

Kwestie van proberen he. ;)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Een 'P4 stekkertje' bestaat niet. Dat is altijd nog gewoon een +12V power lead :).

Afijn, je kunt in de meeste gevallen de nieuwe voeding gewoon gebruiken in het oude systeem. Je moet even kijken hoe het zit met de ATX stekker (20 pins vs. 24 pins) en met de -5V lijn.

Je kunt de 24 pins wel gewoon in een 20 pins connector prikken (waarbij er dus een stukje oversteekt), dit zal gewoon werken. Enig probleem kunnen omliggende onderdelen zijn die de stekker in de weg zitten. Dit kun je wederom ook oplossen door een verloopje te gebruiken of de ATX stekker te modificeren.

De -5V lijn is niet op nieuwe voedingen te vinden. -5V werd enkel door ISA sloten gebruikt en daar hebben ATX systemen meestal niet meer mee te maken, zeker op de dag van vandaag niet meer. Controleren of je -5V hebt? Pak de specificaties erbij of bekijk of de ATX connector een wit kabeltje (pin 18) heeft :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.