Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:22
Hallo,

Ik heb sinds 5 Maart dit jaar een Asus P5N32-E SLI, hiervoor had ik een Asus P5N-E SLI, ik heb Windows XP SP2 opnieuw geinstaleerd en alles leek prima te werken. Tot donderdag avond, ineens kreeg ik geen verbinding meer via de 2 onboard LAN poorten van de Asus P5N32-E SLI.

Ik heb de modum gereset (Heb Versatel DSL), heb de netwerk kaarten ge-deinstaleerd, software er opnieuw opgezet ect. Mocht allemaal niet baten.

Ben er uren mee aan het knoeien geweest en dacht alle opties geprobeert te hebben. Ik had nog een Realtek netwerk kaartje liggen, dus ik deze erin gezet en geinstaleerd en ik had meteen weer internet..

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Zijn er meer mensen waar een LAN poort het ineens niet meer deed? Bij mij lijken ze in iedergeval alle 2 defect te zijn. :(

Alvast bedankt!

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

In de BIOS gekeken of ze wel geactiveerd zijn?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
gambieter schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 11:32:
In de BIOS gekeken of ze wel geactiveerd zijn?
Ja, heb ze dus nu disabled, en het werkt prima (via de losse netwerkkaart).

Andersom werkt het niet, ik krijg geen verbinding via de onboard LAN.

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• udybees
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:33
probeer een een cmos reset, had hier het zelfde probleem met de plus versie van dit bord. clear cmoss en alles deed het weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
udybees schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 12:08:
probeer een een cmos reset, had hier het zelfde probleem met de plus versie van dit bord. clear cmoss en alles deed het weer
Geprobeerd, maar dit werkte ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-09 15:26

voz

De echte kenner

Had hetzelfde met mijn striker II formula :| , stroomstekker er een minuutje uit en even op power drukken om alle remaining power te drainen, voila ze deden het weer. Te simpel voor woorden, maar ook te idioot voor woorden dat er verschillende asus borden zijn waarbij LAN uitvalt.

Ik heb gelezen op verschillende fora dat dit vaker voorkomt, vooral na het wakker worden uit deep sleep mode of na het veranderen van bepaalde instellingen in het BIOS. Sleep mode op alleen S3 ipv S1 & S3 instellen schijnt te kunnen helpen.

Systeemspecs
PV Installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

mocht je na het doen van de bovenstaande instructies er nog steeds niet uitkomen, zou ik als ik jouw was even een linux live cd (of USB stick) proberen. Dan weet je meteen of het aan je drivers / windows / software ligt, of dat het een hardwarematig / bios probleem is.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
M2M schreef op zondag 09 maart 2008 @ 15:28:
mocht je na het doen van de bovenstaande instructies er nog steeds niet uitkomen, zou ik als ik jouw was even een linux live cd (of USB stick) proberen. Dan weet je meteen of het aan je drivers / windows / software ligt, of dat het een hardwarematig / bios probleem is.
Inmiddels werkt het weer. Heb de stroom stekker er een tijdje uit gehaalt en de bios gereset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:26
Toevallig had ik hier dus ook last van...
Best een raar probleem en kom er maar eens op. Ik heb het bord alweer een half jaar en normaal internet ik via WiFi maar voor backup doeleinden gebruik ik liever LAN.

Het is nu iig opgelost (tijdelijk?).
Pagina: 1